Jump to content

lassen50

Forumdeltagare
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About lassen50

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 01/20/1957

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    skurup
  • Interests
    Bygger locost : bokram, c20xe ,typ9,cortinaaxel, cortina/taunusspindlar
    SFRO klar
    Påbörjat renovering av motor ,korta sump samt fixa
    hydraulisk koppling

Profile Fields

  • Namn
    lars nilsson
  • Ort
    skurup
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

5994 profile views
  1. lassen50

    Hojmotor

    Kolla med Sölle racing i ystad de skrotar en hel del cyklar Lars
  2. Är intresserad av cortinaskivorna, jag ska kolla ikväll om de kan tänkas passa. Jag återkommer Lars
  3. Har fått en ram och diverse detaljer blästrade och pulverlackerade av Industrilack i Landskrona lite struliga men helt ok resultat
  4. Prova med Thomas Augustsson i Staffanstorp, en mycket sympatisk kille, han har gjort sfro1 på mitt bygge och både ettan och tvåan på sonens bil Lars
  5. Hur stämmer elmotorens varvtal emot motsvarande bensinmotor Med tanke på hastighet??? Lars
  6. På Nissan 200sx finns en tiltbar övre del dom är väldigt stabil och lätt att anpassa till ford/volvodelar Lars
  7. Gör en beräkning på vilken belasting du får på hjullagret och jämför med belastningen på volvon som axeln kom från Ta då även med i beräkninge att volvon ska kunna ta last. Du kommer garanterat inte upp i den belastningen som volvoaxeln är tänkt att bära. Jag har själv 80mm spacer på en fordaxel som är sfro-1 godkänd ( var bara att precentera beräkningen) Lars
  8. Det finns ju en hel del begagnade webrar till salu kolla blocket eller ebay Har du redan insug, filter, gasreglage mm så borde detta vara det enklast och billigaste alternativet Lars
  9. Hej Det räcker med att riva av ventilkåpan och lyfta ut kammarna för att du ska kunna plocka ut lyftarna Du måste givetvis plocka bort kamremmen också Lars
  10. Problemt löst, det gick att lirka ut rotor utan at bryta av kolen. Lager rentvättade, nyfettade och återmonterade,rost bortslipat på både rotor och stator samt klarlackade. Generator ihopmonterad och snart på plats i bilen Lars
  11. Finns det någon som vet hur man får ut rotorn från det bakre lagret på en Mazda Miata generator utan att skada kolen.Går kolen att demontera innan man tar ut rotorn. Generatorn är av fabrikat Mitsubishi. Lars
  12. Blindnitsmutter i ramen och gummiklädda slangklämmor från Svedol ger ett betydligt proffsigare intryck Lars
  13. 0,5-0,7 bar är ganska högt tryck 0,1-0,2 bar räcker länge Om tanken är 800x250mm generar det en sprängkraft på på en sådan plan yta om 1000-1400kilo Lars
  14. Kammarna är helt nya och köpta på Ebay från en tysk firma Autoteilebochum för 230euro+frakt (totalt 2900) Kammarna är märkta 276grader lyft 11,2mm och går att använda med hydrauliska lyftare Enl uppgift ska de ge +22kw (30hp) med rätt modifieringar av motorstyrningen ( en uppgift man kanske ska ta med en nypa salt) Antingen funkar de eller så byter jag tillbaka till original igen Lars
×
×
  • Create New...