Jump to content

dawi

Forumdeltagare
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About dawi

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 05/11/1961

Contact Methods

  • MSN
    windarp@hotmail.com

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Älvsjö

Profile Fields

  • Namn
    Dag Windarp
  • Ort
    Älvsjö
  1. Tack Ronny, det stämmer jag var i ditt garage för ett tag sedan. Dina tips var riktigt intressanta - tack! /Dag
  2. Tack Fredrik, jag har nu bra uppslag och stöd för ett bra köp. /Dag
  3. Tack Christoffe för ett bra tips, det var lite i övre kant i vår budget men det ger lite information om hur jag ska tänka. @Vedde - jag har kollat eBay och annat på en del Kinasvetsar. Denna http://verktygsboden.se/tigsvetsar/tiginverter-200-acdcfrån Verktygsboden är en motsvarande som jag även sett från de Kinasvetsar du troligen refererar till. Om jag tittar på pengar och funktion utan att vänta på leverans så fann jag denna på samma ställe http://verktygsboden.se/plasmaskaerare/plasmatigmma-ct416?group=prod_prod_grp-s1%2F2176 Jag ska prata med grannen och kolla vidare - tack så länge! /Dag
  4. Nu är det dags igen att komma igång. Jag behöver hjälp av er alla kloka att finna bra och lämplig svets. Det är okey om priset är lite dyrare för jag och min granne kommer att dela på kostnaden. Vi letar efter en TIG som är passande för både Rostfritt och Aluminium - gärna om det går att ha som Plasmaskärare men inte nödvändigt. Om jag skall våga mig på bedömning så är det mer en proffsmaskin än amatör vi letar efter och priset är okey om det ligger mellan 10000 kr - 15000 kr. Har ni länkar, ideer och tips så blir jag glad. /Dag PS. har under många år varit aktiv i klubben men sålde bil och behövde en paus... kommer igen :)
  5. Nog för att jag hade förväntningarna rätt avstämda hur det skulle kännas att åka iväg med plåtarna på plats... men inte SÅ HÄR KUL! :racesmile: Det gick mindre än 40 timmar från registreringsbesiktning till att plåtarna satt på bilen - känns som rekord, eller? Vi tog en tur på stan i högsommarvärme och till turisternas stora glädje (jag tror det var turister som fotade...) Jag måste nu ringa och fråga när huven är plastad och klar, det är det som fattas nu, tillika med damask för växelspaken.
  6. Jag gjorde anmälan och försäkrade bilen idag på morgonen (tror klockan var ca 09.30)... redan klockan 10.00 kunde jag ställa på bilen och ladda ner beviset om påställningen. Nu kan jag nog ut å köra med risk för böter att jag inte har nummerplåt - men har jag väntat så här länge så väntar jag tills "plastskyltarna" kommer... Har måttat in rutorna så jag får lite vindskydd på första provturen :racesmile:
  7. Tack tack! Bra Morty, jag skall ta itu med det "redan" idag... ! Känns lite som dagen efter fast på ett bra sätt - lite overklighetskänsla, precis som du säger Lilje7 "GOTT"!
  8. Om man kunde skrika av glädje skulle jag göra det här på forumet... men en smily får duga! Idag i strålande sol på andra dagen på årets semester klarade DAWI7 av regbesiktningen i Nyköping. :wohow: Det var en väldigt trevlig station att genomföra registreringen på... rekommenderas varmt (även om inte det är 30 grader i solen). Jag har fått regnr och väntar nu ivrigt på skyltar - under tiden sätter jag på Brooklands rutorna, fixar huven som i dagarna kommer från Härdplastteknik.
  9. Tackar Morty! Ja om man bara visste vad de rätta grejorna är... så är naturligtvis det planen så långt det går. Men min tanke är att hittar jag lösningar eller annat som är bättre så fixar jag det efter hand. Som i alla projekt - när man är färdig då har man all kunskap hur man egentligen ska göra. Nu återstår att få okey på ursprungskontrollen så jag får boka tid på regbesiktning...
  10. Tackar för det Vedde, Kilkenny och "brorsan" CEALM! När det gäller backspegar så ramlade jag på dem på Biltema (art. 33-697 respektive 33-698 för 149 kr styck) och jag är jättenöjd med dem. Noskon köpte jag från Härdplastteknik som försöker ha dem på lager (http://www.hardplastteknik.se/) och den kostade cirka 1500 kr.
  11. Tack! Jag har haft allt från snudd på magsår (när jag plockade ihop kardan) till glädjerus när jag tog Lars i hand och fick papperet med ok :D Att jag inte har huv är ett resultat av att spara tid och lägga tid på det som är viktigt. Huv kommer jag att fixa under sommaren men den blir inregistrerad utan huv. En tanke har också varit att göra hål i huven för rätt saker, dvs. jag ska inte ha den förgasare som sitter på och ej heller det grenrör eller ventilkåpa osv (läs trim kommer). Men visst är det lite resultat av att vara "syrra" till CEALM 7 :) Köpte faktiskt detta grenrör på prov som blir lite snyggare (om det får plats).
  12. YES, SFRO2 klar! Igår kom Lars Torngren och gick igenom allt, skrev protokoll, provkörde, bromsade och signerade protokollet. :thumbsup: Vad skönt att jag fick möjlighet att köra Kjula i lördags då faktiskt ett par problem visade sig som nu gick att fixa innan SFRO2. Här är syskonen på Kjula men en skillnad att DAWI 7 är McSorley ram och därmed lite nättare, men en syrra är väl oftast lite mindre än brorsan (eller) :unsure: Nu till pappersfixande... Lars lovade att direkt posta papper så jag får dem tillbaka så snart som möjligt.
  13. Förhoppningsvis... men jag tror kompis Peter ställer upp och konsulterar bara han får ingångsvärden. Han verkar tänka i elektronik... jag har ännu inte förstått hur det fungerar men sett i verkligheten att det fungerar. Återkom så förmedlar jag en kontakt ifall det behövs.
  14. Jag fick denna i e-posten i morse. Noterar att han satt en flervarvig pott som man kan justera nollvärdet med (jag hade inte behövt mitt motstånd). Hoppas skissen räcker för att göra liknande konstruktion. P090423.pdf
  15. Jag kollar med kompis Peter hur den är konstruerad och återkommer med skiss eller förklaring. Själv har jag kunnat detta en gång i tiden men...
×
×
  • Create New...