Jump to content

Hising

Forumdeltagare
  • Posts

    34
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Namn
    Johan Hising
  • Ort
    Uppsala
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

4,786 profile views
  1. Ska sälja mitt projekt. MNR Vortx CEC. För sierraspindlar. Gummibussningar i bärarmar. Kitet innehåller chassi, bärarmar, all plast, kylare, pedalställ, tank, broms och bränsleslang samt diverse plåtar, skruv, mutter och popnit. Stötdämpare. Fabriksny Zetec Blacktop 2,0 inkl grenrör och insug med trottelhus. Original svänghjul och lamell Type 9 låda med urkapad och svetsad sprängkåpa för att kunna flyttas bakåt i chassit, extension turret finns. 7" LSD 3,64 diff, bultade drivaxlar, skivbromslagerhållare. Nya drivaxeldamasker, alla drivaxelbultar nya, nya hjullager. Nya bromsok bak, nya bromskivor, nya glidpinnar till ok. Sierra. Wilwood Powerlite ok fram med slitsade och hålborrade skivor Fabriksnya sierraspindlar konade och klara Kit för konvertering till hydraulkoppling Nya huvudcylindrar till koppling och broms Wilwood. Powervamp 25 batteri inkl hållare. Compomotive CXR 15"x7" ET 38 silver med Toyo R888 195/55 Allt är nytt utom växellåda och diff med drivaxlar. Finns mer smått och gott. Det stora som saknas är: Kardan. Instrument. Stolar. Belysning. Elsystem. Styrning till tändning och insprut. Troligen annat svänghjul. Säljer allt tillsammans. Kan tänka mig att sälja kitet separat. I nuläget är det ingen idé att försöka köpa enstaka delar men om jag ändra mig på den punkten så lägger jag upp en ny annons. Prisidé 60000kr men slutgiltigt pris är naturligtvis det som köpare och säljare är överens om. Johan Hising 0702-248544 bappab1@gmail.com
  2. Det där resonemanget stämmer inte. Har Sierraspindlar med excentriska svampar. tittade på det idag. Man kan ändra Camber både negativt och postivt. man kan ändra KPI och den ökar med hålet mot mitten. det minskar då också scrub. Däremot bestäms castern av lutningen mellan övre och nedre spindelled. Den ändras inte hur du än vrider svampen. du ändrar bara lutningen på själva spindeln, inte castern(styrvinkeln). /Hising
  3. Runt 1000 kronor+moms genom ett företag som skickar ungefär 1 container i månaden till sverige från England. Säljaren är Ian Rowley som sålde Great Britain Sportscar(Robin Hood) i Mars 2010. Säljer nu på nätet via Kitpartsdirect.com och E-Bay. Lägger ut en motor då och då som auktion men säljer annars till fast pris på E-bay. Standardpriset är 790£ inkl VAT. Tycker att det är ganska bra pris det med. för 840£ får du RS-injektorer till.
  4. Köpte en fabriksny Zetec Blacktop 2,0 på E-bay för 645£. Utan "VAT och sånt skit" blev det 532£. Känns som ett bra pris. Ingen annan än jag bjöd så jag kanske har missat nåt om motorpriser. Fälgarna är förvrigt också E-bayfynd, fabriksnya Compomotive CXR 7x15" ET 38 direkt från Compomotive för 150£ för 4 fälgar. Ingen bjöd förutom jag där heller. jag gillar E-bay. Annars händer det inte mycket på byggfronten...
  5. Sänker priset till 7000:-
  6. Det känns som att jag fortfarande går om kring i garaget och försöker få en helhetsbild och en struktur över bygget. Har gått över över vad jag behöver i skruv och fått hem det mesta. mycket finns kvar på hyllan hos Ford som exempelvis torxskruven till drivknutar och insexskruven till difflock. Vill inte ha enbart standard 6-kantskalle, ser inte bra ut. Begagnad skruv är no no. har man gått verkstadsteknisk linje i skruv och mutterorten Hallstahammar så kanske det blir lite väl mycket fokus på skruvarna. Drar ut på tiden med motorleverans från England, just nu står det still för att de inte får fram ett fraktpris. Hur svårt kan det vara? Hur lång tid kan det ta? Väntar på bakvagnens delar som är på blästring och lack. Enligt uppgift så ska det vara klart 28/1. jag var lite optimistisk och trodde att lackeraren menade 2011. Finns det någon som någon gång fått tillbaks saker från lack på utlovad dag? I ett utslag av generositet köptes slalomutrustning till Hustrun för pengar som skulle gå till bygget. Hmm, hur tänkte jag då? Försöker sälja R1-motorn men den verkar iskall. /Hising
  7. Kan absolut tänka mig att diskutera priset. /Hising
  8. Och så sitter allt på Sierraspindlar som väger lika mycket som en halv gris. Man är inte alltid helt logisk :-)
  9. Idag blev det lite skruvat i garaget. Inget vettigt utan provmonterade roliga delar lite för tidigt. Dessutom fick jag med mig 6-åriga dottern ut i garaget och hon var exalterad över att kunna dra muttrar med spärrskaft, hon kunde inte sluta prata om det när vi kom in. Tips, skaffa Hello Kitty gardiner om ni vill ha damer i garaget.
  10. Hej! Jag har det andra chassit Peter tog hem med bussningar istället för Uniballs. Peter och jag har blött och stött denna fråga i drygt 2 år. Bärarmarna för bussningar passar om man vill det (eller måste). Dessutom har det godkänts MNR-bilar med Uniballs vilket man rimligtvis måste se som ett prejudikat? Det kan väl inte finnas utrymme för godtycke?
  11. Bokat SK531 ut 30/4 och tog det senare SK534 hem 3/5 då jag tänkte hinna med nåt besök även på tisdagen innan resan till Heathrow. /Hising
  12. Säljer nu en komplett motor enligt ovan. Komplett avgassystem, förgasare inkl luftburk. bränslepump. Komplett elhärva inkl instrument. Kylare och tillhörande slang. Köpt av mig på annons på detta forum i Mars förra året http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8373 . Enligt uppgift 3600 mil. Läcker olja vid kopplingsaxeln, skada av vurpa. Har bara transporterat hem den men nu ångrat mig då jag kommer att köra med Zetec istället. Pris 8000 Kr. Finns i Uppsala 0702-248544 Johan Hising
  13. Ok, hade turen att lösa ledighet trots ett lagt schema till vecka 23. Måste vara hemma Onsdag kväll senast. Vad säger du Stigge? Jag är skyldig dig 1000:- sedan förra resan, se det som en reserabatt i år. Funderar på att boka snart men allt blir så mycket roligare och enklare om man åker samtidigt och delar bil samt kan umgås på kvällarna. /Hising
  14. Hehe. Nödvändigt är det väl inte men vill inte krångla till det. Hade chassit varit MNRs BEC hade jag inte tvekat. Håller det enkelt för att komma framåt och inte fastna. Hur mycket verkstadsmekaniker jag än var en gång så har jag dåligt med tillgång den typen av verktyg och vanan är inte heller på topp. Svetsa? Jag var en mikrometerkille på V-mek och använder hellre bågfil än vinkelkap för att det stänker och låter illa :-) Nästa bygge får bli vildare i så fall. Dessutom har jag en Rickmankawa ifall jag vill höra Motorsång :wub: /Hising
  15. Har lite skruvbrist. Får se till så att du får lite 7/16" av mig och jag lite 1/2" av dig. Dessutom behöver ju du Camberjusteringsmuttrarna eller vad det nu är. Vi får försöka träffas nån gång. Lämnade över en låda till Per-Åke igår med bakvagnsdelar som får följa med hans chassi på blästring och lack. Det jag borde göra är att beställa motor och kolla över vad jag behöver från MNR. Tror jag gör det nu faktiskt. Och det är bra att ha press men samtidigt så känns det lugnt, det har ju inte varit snabba puckar hittills om man säger så :-) /Hising
×
×
  • Create New...