Jump to content

guldgroda

Forumdeltagare
  • Content Count

    143
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

guldgroda last won the day on February 26

guldgroda had the most liked content!

Community Reputation

21 Excellent

About guldgroda

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Gustaf Fjaestad
  • Ort
    Lund
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

658 profile views
  1. Bortrest, kommer tillbaka på måndag. Kan höras på måndag förmiddag kanske?
  2. Behöver rensa i garaget så skänker följande mot avhämtning. Slängs om senast 1 vecka. Finns i oxie utanför malmö. Bakaxel: Ford Köln m trumbroms Spindlar: Ford taunus tror jag. Tillhörande skivbromsar. 2 vänster och 2 höger ( 2 kompletta uppsättningar) Mvh Gustaf
  3. Inte så mycket att säga, låter bilderna tala för sig. /Gustaf
  4. Jahapp, liten uppdatering. Motorhuven har fått fästen. Var lite orolig att dom skulle kunna "tryckas utåt", men efter lite slitande i huven i alla möjliga riktningar så känns det rätt stabilt. Nån som har dåliga erfarenheter av liknande lösning? Har även börjat pilla lite med elen i bakändan av bilen. Tanken är att dra en 9-ledare (8x1,5mm^2 + 1x2,5mm^2, Swedol: EL-14502) genom kardantunneln in i en kopplingsdosa (Biltema IP65-klassad) bakom förarsätet. Därifrån vanlig RKUB i 2,5mm^2 till bränslepump och 1,5mm^2 till övrigt. Håller allt kablage längs överkant i det bakre utrymmet för att undvika fukt. Är det vettigt tänkt? Misstänker att kopplingsdosa kanske inte "standard" inom bilvärlden men såg lösningen i någon byggtråd och tycker det känns smutt. /G
  5. Supermotiverande berättelser från resorna med sjuan. Tror jag är för bekväm för att företa mig så stora resor i den - men man kan inte undgå att bli sugen... Iallafall - försökte hitta hur du fixat kylningen i din pinto-snurra. Ser att du har en kylare med påfyllningslock - då kör du inget ytterligare expansionskärl eller? Använder du vattenutloppet vid insuget eller är det blockerat? Om du använder det - vart har du dragit det? Mvh Gustaf
  6. Ser fint ut! Är det bara bakre delen du har avtagbar? Eller har du skruvskallarna på sidorna istället för toppen av kardantunneln?
  7. Ser snyggt ut. Är aluminiumringen fastskruvad från undersidan då? Om den är fastskruvad från ovansidan - hur når du skruvskallarna?
  8. Menar du plåten ovanpå kardantunneln nu? Vill du skicka en bild hur det ser ut isåfall? Det är en tänkbar lösning för mig också - bara osäker hur det ska se ut med skruvar!
  9. Nummerskyltshållaren är från hovleverantören - Feltema! Hmm - kanske skulle kopiera deras lösning. Göra en "ram" med hål i och sen limma fast en damask på undersidan av den.
  10. Fortsätter förberedelser för eldragning. Här nummerplåt med tillhörande belysning: Sen har jag sågat ut sista plåtbiten till kardantunneln. Två saker jag skulle vilja ha tips om: 1: Vill man ha den enkelt avtagbar? Hur löser man det snyggast isåfall? Blindmuttrar och skruv bara? 2: Nån som har en snygg lösning för växelspaksdamask? Tack på förhand! Mvh Gustaf
  11. Vet inte alls status på ditt bygge. Men skulle jag börja om från scratch hade jag funderat ordentligt på att hitta en rostig miata som donator. Verkar gå att använda nästan allt från dom där bilarna i en sjua! Populär donator i USA verkar det som.
  12. Just det... Om nån har funderat på biltemas kolfiberfilm skulle jag varmt rekommendera att skaffa en vettigare folie med luftkanaler för att få bort bubblor bättre. Den var rätt lätt att jobba bort veck etc på men bubblorna fick jag inte bort innan jag gav upp. Bubblorna syns inte supermycket på bild, men tro mig dom är där... 😂
  13. Spacklat, slipat, sprayspackel och sen målat insidan med alkydfärg. Behöver mer spackling för att få en snygg yta sen ska det lackas efter det. /Gustaf
  14. Är inte Cortina-geometri samma som Taunus? Om så är fallet så kommer du behöva fälgar med rätt hög ET för att få godkänd scrub-radie enl. SFRO. Med det i åtanke kan Sierra-geometri vara att föredra kanske. Lita inte på mig dock - sök runt lite på forumet eller invänta svar från nån som kan lite mer! 🙂 Värt att undersöka lite iallafall!
  15. Andra sidan av kardantunneln har genomgått samma steg. Såga - borra - limma - nita.
×
×
  • Create New...