Jump to content

guldgroda

Forumdeltagare
  • Content Count

    250
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

guldgroda last won the day on September 13

guldgroda had the most liked content!

Community Reputation

68 Excellent

About guldgroda

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Gustaf Fjaestad
  • Ort
    Lund
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

1101 profile views
  1. Jag ringer besiktningsingenjören direkt i morgon och dubbelkollar så det inte blivit något missförstånd!
  2. Vet väldigt lite om toppen faktiskt, och har inte mätt upp förbränningsrummen. Målet blir 10,5:1 i komp om jag trimmar utan att öppna botten. Sen behöver inte det bygget hålla för all evighet då jag ändå planerar bygga ny botten så småningom. Först och främst hoppas jag TS kan få tummen ur och få in bilen helt i registret så jag kan ställa på. 1,5 vecka sen enskilt godkännande och fortfarande inget... Vill ju hinna köra nåt litet innan dom torra dagarna försvinner helt! 😤
  3. Har precis köpt hus så motorbygge får vänta tills jag hunnit bygga garage. Så kanske blir att jag skruvar på den gamla toppen ändå... Får se! Vill iallafall ha garaget klart så jag kan bygga motor i lugn och ro sen 👍
  4. Tror din kam kommer vara betydligt mer körbar. Min kam ska ju ligga över 4k rpm för att körbarhet. Tror ditt bygge blir kanon! Jag har inte bestämt mig. Kommer förmodligen köra åtminstone nästa säsong med motorn i befintligt skick. (Har ju inte hunnit köra nåt denna sommar, och har ännu inte kunnat ställa på den då TS är lite långsamma....!) Sen efter det vet jag inte. Min tanke har hela tiden varit att köpa en lös motor, riva och bygga upp från grunden med åtminstone nya lager och honade cylindrar men om ekonomin tillåter hade det ju varit kul att borra rill överdimension och använd
  5. Låter rätt lik den kamaxel jag har i trim-toppen som ligger i väntan hos mig: https://www.summitracing.com/parts/crn-192241 Toppen är dessutom portad och med större ventiler. Insug: 44,5 (org. 42) avgas: 38 (org. 36). Enligt min farbrors körning i DynoSim borde min motorkombination då teoretiskt kunna ge något i stil med bifogad bild... Notera filnamnet "G_wetdream". Så nu vet du vad vi siktar mot 😁 /G P.S.: Bifogar även teoretisk tändkurva. Kanske kan vara till nån nytta!
  6. Svaret på frågan ovan är att skyltar kommer hem automatiskt. Tur att jag är så oerhört tålmodig och absolut inte har en omgång skyltar till beställda... 😂 Inväntar bara att teknisk data ska komma in i registret så jag kan ställa på bilen! /Gustaf
  7. Fick idag hem registreringsbevis för Esther. Behöver jag nu beställa skyltar eller kommer dessa automatiskt? Mvh Gustaf EDIT: Har skaffat försäkring. Verkar dock inte kunna ställa på än. Finns bara grundläggande information på regbeviset och saknar de flesta detaljer.
  8. Enskilt godkännande beviljat. Tyvärr kunde han inte få ut ett registreringsnummer på en gång så måste tydligen hanteras manuellt av transportstyrelsen. Lite synd eftersom det är så fint väder på ingång. Får be till byråkrati-gudarna att det går snabbt och smidigt! Mvh Gustaf
  9. Upptäckte varför jag fått problem med tomgång. Hade nog inte främst med etanol att göra... Muttern som håller reglaget hade lossnat så pass att tomgångsskruven inte längre gjorde nåt... Det verkar som att här borde sitta ett låsbleck (sitter såna på utsidorna av båda förgasarna) men vid reglagen saknas dom. Kanske jag som slarvat bort när jag renoverade. Nån som vet var man kan köpa såna låsbleck? EDIT: Beställt på KG Trimning. Hämtar i morgon torsdag 👌 Gustaf
  10. Har fått tummen ur och gjort en kopia på nyckeln så nu har jag två. På bild även nyckel-brickor som min bror sytt till mig.
  11. Lyktorna står numera vågrätt igen. Semi-provisorisk lösning blev en vinklad bricka som lutar tillbaka lykthuset samma mängd som jag lutat upp lykt-hållarna. Ljusbild enligt bild med halvljus inställt med 1% fall. Ser det vettigt ut? Enda kommentaren på förra besiktningen var vinkeln på huset som alltså berodde på tidigare nämnda vinkel-misstag. Förhoppningsvis är ljudbilden alltså fortfarande OK. Endast tomgången kvar att justera så dags att försöka hitta ny tid för besiktningen. Att hitta en torr dag är största problemet... /Gustaf
  12. Avklarat: Parkeringsljus/halvljus/helljus fixat. Blev en extra switch. Nu har Jag tre vippor för lamporna. En som startar parkeringsljus. Nästa ger ström till ljusreläet så att halvljuset tända. Sista vippan styr ljusreläet för halv/hel! Kvar att fixa: Ljusbild vinkel Tomgång (grovt fixat) Limma fast sensor hastighetsmätare Blinkers-indikator (en trasig diod som jag lött fast i en sladd /G
  13. Precis på väg ut i garaget för att fixa lite punkter inför enskilt godkännande men kände för att dela en bild!
  14. Tack! Nej, inser att det blir väldigt tokigt att luta dom. Lutade dom för att snabbt lösa problem med att lampan krockade i framskärmen och då skapade jag mig ett nytt problem. Verkar iallafall som att detta ska vara ganska lätt att lösa! Tror faktiskt alla problem ska vara rätt snabba att åtgärda. Mvh Gustaf
  15. https://www.traktordelar.net/belysning/stralkastare-fram-helhalvljus/traktorstralkasatre-glodlampa-4540.html Detta är strålkastarna jag använder. Vad jag förstått ska dessa vara OK. Visst borde problemet från besiktning ovan vara att jag gjort ett dumt misstag när jag lutat hela strålkastaren lite inåt? Mvh Gustaf
×
×
  • Create New...