Jump to content

kengren

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1210
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

kengren last won the day on August 31

kengren had the most liked content!

Community Reputation

76 Excellent

About kengren

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 03/27/1951

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Sundsvall

Profile Fields

  • Namn
    kenneth lundgren
  • Ort
    sundsvall
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

12830 profile views
  1. Grattis att bli far är något stort, låt bilen vila några dygn och njut av det nya livet
  2. Jag skickade efter en TPS kontakt från England, företaget som jag handlade med var dataspares.com. Den var inte dyr
  3. Igår gick min bil igenom T12BF. Tidigare varje år så har jag monterat/avgassystem för att klara besiktningen. Jag har besiktat med en Volvo-dämpare och ett Simons ljuddämpare, ljudnivån har varit behaglig men jag tycker inte att det har sett speciellt snyggt ut (en rund och en oval dämpare). Mellan besiktningarna så har jag kört med dubbla simons dämpare, i mitt tycke lite för mycket ljud. Skulle vilja köpa en ljuddämpare som är snygg och som dessutom inte är alltför bullrig. Rakarör har en rund kromad ljuddämpare som ser snygg ut men hur är det med ljudet (dB) eller finns det någon annan dämpare som inte kostar "skjortan".
  4. Idag har jag gjort en ny registreringsbesiktning ( T12Bf) i Sundsvall, allt gick bra och nu är även min bil besiktningsbefriad för all framtid.
  5. En stor del av alla byggen kommer aldrig i mål. Jag läste på nätet någonstans att det vanligaste felet var att byggaren började med det roligaste dvs motorn. Risken är stor att det kommer att bli en mycket dyr post. Det är häftigt och roligt med teknik. På samma ställe stod det att man skulle lägga ner all energi på att få till det övriga på bilen, dvs bygga nästan "allt". Om det går bra så är det lätt att få tag på någon som kan plocka ihop en motor åt en och många gånger till en låg kostnad. När bilen mer eller mindre är klar så vet man ju vad det kommer att kosta och har det gått bra så finns det ju förhoppningsvis gott om pengar till motorn. Kolla gärna runt på nätet så skall du få se mängder av påbörjade projekt, som av en eller annan anledning inte blir klara. Det är betydligt svårare att få tag på någon som kan hjälpa dig med framvagn eller det elektriska till bilen.
  6. Välkommen till byggträsket
  7. Ett enklare sätt att kolla temperaturen på grenröret är blomdusch, spruta vatten - temperaturskillnader brukar synas väl
  8. Drömma är gratis, följer dina byggplaner. Nya tankar och idéer är alltid trevligt
  9. kengren

    Skärmar?

    Har samma erfarenhet som dig Lupus
  10. Har byggt fästen till framskärmarna på ett likvärdigt sätt. När man kör så beter sig de olika skärmarna på olika sätt. När de lossnar eller går av så svetsar jag dem igen. Efter ett tag fungerar det och de sitter kvar
  11. För några år sedan var vi ett gäng på Stoneleigh bilbyggarmässa i England. Där träffade vi en person som hade tagit Reunault 5 TS eller GTI (en sportversion av Reunault 5), för att bygga en trehjuling. Han hade tagit hela framvagn, motor och växellåda samt ena sidan av bakaxeln och bakhjulet. Lätt bygge med låg vikt och bra effekt. Skall kolla efter om jag har någon/några bilder
  12. Jag blåste bara med mun, hade tanken i badkaret och kollade efter bubblor. Det blev tätt
  13. Skulle gissa att det är bullerprovet och återstyrning som är de vanligaste problemen för oss
  14. Tycker att ett större problem är alla stenar och grus som har en förmåga att komma in i bilen och lägga sig på golvet. För mig är dammsugaren ett måste (har 300 meter grusväg till asfaltvägen). Toyo däcken drar upp allt
×
×
  • Create New...