Jump to content

kengren

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1206
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

kengren last won the day on January 12

kengren had the most liked content!

Community Reputation

65 Excellent

About kengren

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 03/27/1951

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Sundsvall

Profile Fields

  • Namn
    kenneth lundgren
  • Ort
    sundsvall
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

12780 profile views
  1. En stor del av alla byggen kommer aldrig i mål. Jag läste på nätet någonstans att det vanligaste felet var att byggaren började med det roligaste dvs motorn. Risken är stor att det kommer att bli en mycket dyr post. Det är häftigt och roligt med teknik. På samma ställe stod det att man skulle lägga ner all energi på att få till det övriga på bilen, dvs bygga nästan "allt". Om det går bra så är det lätt att få tag på någon som kan plocka ihop en motor åt en och många gånger till en låg kostnad. När bilen mer eller mindre är klar så vet man ju vad det kommer att kosta och har det gått bra så finns det ju förhoppningsvis gott om pengar till motorn. Kolla gärna runt på nätet så skall du få se mängder av påbörjade projekt, som av en eller annan anledning inte blir klara. Det är betydligt svårare att få tag på någon som kan hjälpa dig med framvagn eller det elektriska till bilen.
  2. Välkommen till byggträsket
  3. Ett enklare sätt att kolla temperaturen på grenröret är blomdusch, spruta vatten - temperaturskillnader brukar synas väl
  4. Drömma är gratis, följer dina byggplaner. Nya tankar och idéer är alltid trevligt
  5. kengren

    Skärmar?

    Har samma erfarenhet som dig Lupus
  6. Har byggt fästen till framskärmarna på ett likvärdigt sätt. När man kör så beter sig de olika skärmarna på olika sätt. När de lossnar eller går av så svetsar jag dem igen. Efter ett tag fungerar det och de sitter kvar
  7. För några år sedan var vi ett gäng på Stoneleigh bilbyggarmässa i England. Där träffade vi en person som hade tagit Reunault 5 TS eller GTI (en sportversion av Reunault 5), för att bygga en trehjuling. Han hade tagit hela framvagn, motor och växellåda samt ena sidan av bakaxeln och bakhjulet. Lätt bygge med låg vikt och bra effekt. Skall kolla efter om jag har någon/några bilder
  8. Jag blåste bara med mun, hade tanken i badkaret och kollade efter bubblor. Det blev tätt
  9. Skulle gissa att det är bullerprovet och återstyrning som är de vanligaste problemen för oss
  10. Tycker att ett större problem är alla stenar och grus som har en förmåga att komma in i bilen och lägga sig på golvet. För mig är dammsugaren ett måste (har 300 meter grusväg till asfaltvägen). Toyo däcken drar upp allt
  11. Allt har fungerat mycket bra de senaste åren, inget som har djävlats. Det tar en tid innan man får grejorna att samsas. Ser fram emot en ny sommar
  12. Gör ett stag och fäst/bindihop de olika hjulen. Borde öka styrkan många %
  13. Låt diffen sitta, sök kilo på något annat ställe
  14. Det är bara att gratulera att du har fått bort så många kilogram
×
×
  • Create New...