Jump to content

Starhonk

Forumdeltagare
  • Content Count

    878
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Starhonk last won the day on January 29

Starhonk had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

About Starhonk

  • Rank
    Smedberg
  • Birthday 06/22/1965

Contact Methods

  • Skype
    henrik_smedberg

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Hammarö
  • Interests
    Allmän tekniknörd och har alltid skruvat och byggt. Gillar även att fila på min SeaRay på sommaren som har en fin Cheva smallblock i sig. När jag inte står i garaget så står jag gärna framför spisen då jag gillar mat och vin. På vintern är det utför som gäller!

Profile Fields

  • Namn
    Henrik Smedberg
  • Ort
    Hammarö
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack Örjan för fina ord😊 /Henrik
  2. Ja detta blir sista inlägg på denna resa som startade 2005. Bilen är såld nu och har hittat ett nytt hem söder om Bryssel. Det har varit en resa som bjudit på mycket glädje, tårar och mycket jobb. Det har varit fantastiskt att få lära känna många av er och utbyta erfarenheter. Forumet har varit ovärderligt och en förutsättning för att lyckas med de byggen som haft sin bas i GOX el dyl. All denna kunskap och kreativitet som alla delat med sig av har varit helt fantastiskt. Jag tar nu en paus i bilbyggandet i några år och ser fram emot leverans av en färdig bil i sommar. Längre fram så är det inte otänkbart att jag dyker upp med ett nytt projekt. Allt gott till er alla. Avslutar med min favoritbild på GTn Mvh Henrik
  3. Hej på er, Inte så mycket aktivitet från mig just nu då GTn är under försäljning. Jag har gjort en liten promotionfilm för ändamålet. Fick bra hjälp av SVT :-D Mvh Henrik https://www.youtube.com/watch?v=mF5HL5TPXFM
  4. Kul minnen från Gelleråsen i somras där vi var fyra GT40:samt Mangans E30eftersom han inte fått ihop GTn. Nästa år Magnus? mvh Hemrik
  5. Lite höstbilder - finåka nu:-) Mvh Henrik
  6. Tyvärr så körde jag sönder startmotorn precis nu när jag skulle iväg så det skiter sig för min del Önskar alla en riktigt trevlig träff Henrik
  7. Hmm - varför får du inte in 2,25? Kolla med någon som levererar och är duktig på coilovers. Mvh Henrik
  8. Tjena, att använda gamal vikter bygger på att du ssätter vikterna på samma avstånd från centrum som de satt origina. Minskar du avståndet så måste vikten ökas. Räknade på det där när jag gjorde ett eget svänghjul. Mvh Henrik
  9. Hej, Jag har 15 tum bak och 14 fram. Mvh Heneik
  10. Allt rörligt måste sambalanseras - alltså inte enbart veve. Prata ihop dig med firman som skall göra jobbet. Mvh Henrik Joacim wrote: Tjena, Jag skapade en tråd på gt40s.com kring mitt motorval och har fått lite värdefull input - t.ex. samma som frågor som Markus brottas med. Jag har i alla fall funderingar på att skaffa en crate engine. I min lilla undersökning så är just balansfrågan viktig. Köper jag en crate så vill jag absolut undvika att behöva lyfta ur veven och balansera tillsammans med svänghjul. På crate motorer från ATK samt Blueprint så anger man på Summit "Engine Balance: External, 28 oz. imbalance" Antar att detta just kräver att balansera veven med svänghjul. Är det korrekt antaget? Kollar man på Ford Performance så anger dom: "Engine Balance: Internal" Då borde väl veven/motorn vara balanserad och det räcker att balansera svänghjul separat? Tråden: https://www.gt40s.com/threads/choice-of-crate-engine.52437/
  11. Precis som föregående skriver så lämnar du allt rörligt för balansering tillsammans med ditt svänghjul. Det skall inkludera allt och då även ringar, vevlager, etc för att de skall kunna räkna ut rätt motvikt på veven. Oftast tar man bort material på svänghjulet istället för att addera. Se till att få alla beräkningar dokumenterade. ( jag hade en firma som kluddade tll drt och sabbade en hel motor för mig då de gjorde fel) Lycka till Henrik
  12. Dubbelhäftande tejp med godkända blinker använda jag. Knasigt men det funkade. Har bara behövt använda detta kit vid regbewiktning och aldrig mer. Lycka till!! Mvh Henrik
  13. En fantastisk dag på Gelleråsen i 30graders värme och med en bil som gick dubbla pass gjorde att vattenpumpen gav upp på eftermiddagen. Otroligt nöjd annars med väghållning och hur bilen gick. Det får väl vara ursäktat då den suttit där i 10 år drygt nu. Som tur hade jag en på hyllan så nu är det åka igen! Mvh Henrik
  14. Stort grattis Mackan! 6,5 år är bra marscherat för ett scratchbygge!!! Bilen ser fantastiskt bra ut och jag ser fram emot att få se den i verkligheten! Mvh Henrik
×
×
  • Create New...