Jump to content

urstad

Forumdeltagare
  • Content Count

    144
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About urstad

  • Rank
    Forum Adicted

Contact Methods

  • MSN
    urstad@telia.com

Profile Information

  • Plats
    Veddige (Varberg)
  • Interests
    http://w1.722.telia.com/~u72202200/

Profile Fields

  • Ort
    Veddige
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

2644 profile views
  1. Det beror nog på vilken motor som finns i mantan. Jag har för mig att någon av mantas getrag lådor passar, kolla om den har uttag för startmotorn på passagerarsidan(tror jag det var.Skall vara på samma sida som på saabmotorn), isf borde den funka kan dock inte garantera det =).
  2. Kollade lite på mekonomens hemsida där man kan se ritningar på många skivor.... saabs verkar bygga minst inåt men de större verkar vara 25-28 mm tjocka och 300-310mm diameter men det går ja att svarva av lite antar jag. Audis lite senare modeller har hyfsat stora 288mm och där fanns nog ett par som var 24mm tjocka. De Audi skivor jag tittade på byggde ca 10mm mindre inåt än sierra och saabs ytterligare nästan 10mm. om man kan hitta nåt från dem så kan det ju dessutom vara samma bultmönster. Bild på Sierraskiva utan ABS
  3. Har för mig att dom ändrade spindlarna på 140 1969 nångång tror det blev en grövre övre spindelled.' tror det är 70 och framåt som funkar med kontima leden enligt mekonomen så fick dessa modeller 1969 de nya spindlarna. 142 chassienr: 96747 och senare 144 chassienr: 124023 och senare 145 chassienr: 23885 och senare. så 70 och senare borde ha rätt men antar att sena -69 kan ha sålts som -70 Tror att det är såhär, själv köpte jag 164 spindlar och de använder samma övre spindelled som sena 140 även 164 från 69. och de funkar med kontimas leder ~urstad
  4. Anledningen till att jag frågad om 9-3 9-5 var pga att jag ev vill använda samma spindlar fram som bak. tror Lupus använde sig av 9-3 eller så, lite lagom moddat. ~urstad
  5. Jag tänkte samma sak, har någon provat nyare saab 9-3 9-5 ? Apropå saab 900 spindlar vad är det för "konicitet" eller vad det heter i spindelledshålen på dom?
  6. tittade på mekonomens hemsida, om jag inte såg helt fel så hade 99:an samma drivknut efter -82 så det borde ju funka. tack för alla svar
  7. Har för mig att jag läste någonstans att sierra/scorpio drivaxel/hjul axel passade i en spindel från någon framhjulsdriven bil, antar att det var själva hjulaxeln som passade i lagren till vilken bil det nu var eller så passade fords lager i dess spindel.(nu flummar jag) Någon som vet eller hört något om detta?
  8. precis som Friberg sa =). Ingen som vet?...
  9. Hej, undrar om lagerhuben på den bifogade bilden är likadan på både sierra och scorpio. (snodde din bild Friberg, hoppas det inte gjorde något)
  10. http://thekneeslider.com/archives/2005/02/...busa-v8-engine/
  11. jo jag har kikat en hel del på äldre trådar men hur hög är 240 dieselkudden?
  12. 323286 Cushion, low and very stiff, thread - 1/2" UNF 285:- hos http://www.samsteffansson.se/products/inde...=15&language=en kan vara terrängbilskudden men jag är inte säker än.
  13. Beställde 4mm idag plus en 1mm plåt at "boxa" med om det behövs. tack för hjälpen
  14. Jag skall göra mina a-armar och lurar lite på tjocklek på plåten som stötdämparen kommer sitta i mina a-armar kommer se ut ungefär som http://www.dala7.se/images/Kop_Bestall/a-armar.JPG fundera på att använda 5mm plåt men det känns väldigt tjockt. Vad tycker ni.
  15. Så man längtar till det stadiet :) du har inte lust att lägga upp en bild på pedalstället.
×
×
  • Create New...