Jump to content

MarcuZ

Forumdeltagare
  • Posts

    108
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.orangeracing.se
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Linköping

Profile Fields

  • Namn
    Marcus Raninger
  • Ort
    Linköping
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

4,458 profile views
  1. Minns knappt, jag måste beställa nya dämpare (och fjädrar), bak är fjädrarna knappt spända och på tok för hög. Ungefär 16 cm bak och runt 11 cm fram. Känner att baken måste ner till ca 11 cm och fram ner till närmare 8 cm... (pratar avstånd mark-lägsta höjd under).
  2. Lite bilder på gammelbilar som inspiration (och motpol till Ove's fantastiska skapelse®) http://www.comp.fi/brands_hatch_04.htm
  3. Min catch är ca 1 liter, tyvärr är returen på ovansidan och skumfylld tank..... I kurvor/rondeller kan man inte gasa med mindre än 7 liter kvar i tanken som rymmer ca 27 liter full :( Bekymmret skall åtgärdas så småningom men lite krångel blir det nog... Storleken på catch är m.a.o. ointressant, det är konstruktionen som helhet som bör vara genomtänkt och ännu hellre prövad av någon annan ;) Kolla hur andra (England) gjort med samma tank och motor, KOPIERA! http://www.locostbuilders.co.uk/forum/21/
  4. Kul, en MNR till på G!!! Med tanke på motorval och vingen så är den banåka förmodar jag. Är du reggad eller känner killarna på www.se7en-days.se ?
  5. Principen är att chassiet skall vara dimensionerat så att det klarar en given vikt, en vikt som i sin tur bygger på effektförhållandet till motoralternativ du skall använda dig av. I mina ögon är det inga problem att använda viktning om konstruktionen av viktlåda samt fastsättningen av densamma i ramen är dimensionerad för att klara de påfrestningar som kan komma ifråga. Det är ju då ett ärligt sätt för dig att skapa förutsättningar att få fordonet godkänt med önskad motor, med en konstruktion som klarar det. Att det sedan inte är ok att ta bort vikterna efter alla godkännanden kan de inte döma dig för i förhand? Finns säkert kalenderbitare här på forumet som kan svara på om du missuppfattade hans svar på din fråga om viktning, om svaret var korrekt eller om han ljög eller la in egna värderingar. Det låter som om du fick ett svar som du inte förstod, du måste fråga mer, be honom utveckla och förklara och ge dig inte! I mitt fall var de intresserade av viktlådans konstruktion, godstjocklek, material och fastsättning i ramen - ungefär så. Var "ärlig" förhållandevis öppen men lagom smart, gör inget med förhoppningen att det inte kommer synas/märkas.
  6. Locket till en vit IKEA plast-låda kombinerat med en tuschpenna blev min skylt timmarna efter godkänd regbesiktning. Sedan tog det någon dag innan jag kunde försäkra och köra eftersom bara register-uppgifter från Transportstyrelsen bara godtogs av försäkringsbolaget, att komma och visa upp alla handlingar löste inte problemet. Jobbigt att vänta två-tre dagar - jag vet. GRATTIS förståss!
  7. Beställ två nya trattar att ersätta de mittre, om du inte gjort det redan. Kostar någon hundring på Suzuki (jag minns inte exakt, men inte dyrt alls).
  8. Gröna boken! Kul... inte bara jag som beundrar Quadhdhafi ;) Lösningen på demokratins problem: http://sv.wikipedia.org/wiki/Muammar_al-Qadhdhafi
  9. Tack för tipset. Hittade inte boot-cover tonneau hos dem som artikel men väskan såg läcker ut. Värdelös hemsida men bra prylar får man tro, jag mailar dem frågan!
  10. Dessa Tonneau verkar seriösa och prisvärda men har inte fått svar på frakten ännu - finns det någon som har annat förslag på leverantör? http://cgi.ebay.co.uk/rear-tonneau-boot-cover-tiger-locost-kitcar-westfield_W0QQitemZ270535787836QQihZ017QQcategoryZ100921QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m444QQ_trkparmsZalgo%3DCRX%26its%3DC%252BS%26itu%3DSI%252BUA%252BLM%252BLA%26otn%3D5%26ps%3D63%26clkid%3D8566123405389443809#ht_500wt_1182
  11. De kanske inte förstod frågan du ställde för i min värld är svaret enkelt. se punkt 2.8 Skyddsbåge/Bur och titta på den klass du tänkt delta i! http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_Sportvagnsregl.pdf
  12. 12.000 och kompressor ;) Allvarligt, finns det någon magisk gräns för lämpligheten på Busa. Lite sugen på 12.000 till att börja med - det låter bra att säga det, 12.000varv/min ! Hur gör man?
×
×
  • Create New...