Högt trimmade motorer tror jag kräver externt kärl och bra ventilering, så man inte tappar kraft med mottrycket ;)
Så rent teoretiskt vad jag hade gjort är:
- Se till att det är tillräckligt bra ventileringsmöjlighet från motorn, dvs tillräckligt stora hål, eller flera.
- Kolla så det sitter stänkplåt framför alla hål på insidan, så inte den fullständigt blåser ut oljan.
- Byggt ett kärl med stänkplåt på insidan av alla ingångshål (inte för litet och gärna ett siktglas så man kan hålla koll om det blir stopp nånstans eller så).
- "Filter"-ventilering av nya kärlet högst upp då, om man nu inte vill återkoppla det till motorns insug.
- Monterat kärlet högt nog, i höjd med översta punkten på motorn, borde hindra överfyllnad.
- Gjort återcirkulering från kärlets botten till tråget (man kanske ska löda på ett stålrör på tråget som går upp mot motorn högre än oljenivån, så man inte kan riskera oljetorrt pga tappad slang).