Jump to content

Arvika

Forumdeltagare
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Contact Methods

  • MSN
    tresking@msn.com
  • Website URL
    http://www.rotarytech.se
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Interests
    WANKEL, WANKEL, WANKEL

Profile Fields

  • Namn
    Lars Bodin
  • Ort
    Ekerö, Stockholm
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

906 profile views
  1. Det beror på om du har en stomme att bygga på, eller om du vill att jag skaffar den? Nyckelfärdig Bridgeportad 13B (1308ccm) komplett med programmerbar insprutning hamnar om jag ska fixa hela biten på mellan 40-50' Effekten hamnar då i trakten av 275hk på en N/A motor. Turbomatning ger naturligtvis mycket mer, men är kanske inte det besiktningsvänligaste alternativet i en LoCost. :hypocrite: Upp till 500hk är det inga problem att klämma ur till rimliga priser. Med en periphialportning så ökar effekten med ca. 45hk på en sugmotor. Priset ökar också, då med ca. 5000:-kr. Nackdelen med PP-portning är körbarheten på gata. Tomgången blir enormt orolig och effektkurvan lite spetsigare. Om du själv fixar stomme, sprut osv. så blir allt naturligtvis mycket billigare.
  2. Lyfter denna gamla tråd... Har i vinter möjligheten att bygga ett par motorer om någon är sugen? Om ni sett Christers WankelSeven i sommar? Då vet ni vad jag levererar.
  3. Längesedan jag var inne här och kollade runt! Och visst går det att få tag på lådor i Japan... Men idag köper man ju en bättre låda från England för dryga 20K Tremecs lådor är oerhört hållbara och desutom mycket prisvärda... Här är en länk till deras sida: tremec Annars är det ju Wankelsnurror jag lägger mest tid på... Finns det något bättre?? :notworthy: mvh Lars
  4. Tror du är ute och famlar i mörker... Jag har kört min 7:a 19400 mil nu. Fortfarande orörd motor! Och jag är INTE snäll mot den. Skötar man om dom så går dom hur länge som helst. Som någon skrev längre upp, spikningar är inte bra. Men spikar gör den bara om man laddar på för mycket laddtryck på turbomotorerna, eller om man mappar med för lite soppa. Originalmotorer från 86-89 (6-port N/A) ger 156hk i sjuan. Med ett vettigt avgassystem på en Locost så bör den hamna på runt 180 kusar. Väger runt 100kg. Varvar 8500-9000rpm utan att man tar livet av den. Det andra som inte Wankeln tål upprepade kokningar, det tar spänsten ur tätningarnas fjädrar. Annars är det bara att gasa hur mycket som helst... Helt underbara motorer! Renoveringskostnaderna är också små jämfört med Ottosnurror. Vill man ha mer effekt så är det inte heller några problem. Hållbara turbomotorer på 400hk bygger jag för 50-55000:- Sugmotorer på 250-280hk för ca: 30-35000:-, båda typerna levereras då med Microtech EFI inkluderat i priset. mvh Lars
  5. Tycker detta med eller utan turbo inte spelar någon större roll... Jag skulle nog satsa på en turbomotor och besiktiga utan stressfläkten! Man vet ju aldrig när man behöver öka på effekten :D
  6. Hittade denna annonsen på en Wankelsida, som wankelfanatiker så kan jag säga att det är rätt pris! För er som läser det mesta på forumet så kan jag nämna att det är till min hemsida som det hänvisats till i en annan tråd när det gäller hur ni ska komma tillrätta med er väghållning. För er som inte har läst det så hittar ni det på; www.rx7.se klicka in er på menyn under väghållning! mvh Lars 19.02.2004 - Motor und sonstige Teile für 88er FC Turbo zu verkaufen - Marek Lysienko - Verkaufe einen Mazda RX-7 Turbo Motor Bj. 88 mit Getriebe. Motor ist im gutem Zustand und läuft. Die Laufleistung ist laut Vorbesitzer ca. 50.000 km. Der Preis beträgt 850,-- EUR. Außerdem: 1 Kardanwelle 40,-- EUR 1 Vorderachse L, R je 80,--EUR, komplett (mit Bremssattel, ABS) 1 Lenkung komplett 120,-- EUR Ich Habe noch viele andere Teile. Anfragen per E-Mail: marek-lysy@gmx.de
×
×
  • Create New...