Jump to content

RoXa

Forumdeltagare
  • Posts

    69
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About RoXa

  • Birthday 03/30/1986

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    John Dahl
  • Ort
    Vänersborg
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

5,256 profile views
  1. Är det ingen som bygger BEC längre? :) Kom med ett bud så får vi se!
  2. Motorn har suttit i en S7 innan och är på 152 hp original. Miltalet är okänt, men den gick fint när den monterades ur. Byttes mot en 200+ hp Kawasaki motor. Den har uppdaterats med hydraulisk koppling från wilwood och ombyggt tråg för att kunna sänka motorpaketet i ramen. Komplett med hela elsystemet inkl. alla givare. Även bränslepump ingår. Flänsarna till original ljuddämpare ingår också, vilket underlättar framtida grenrörsbygge. Det ingår även en power commander, se bilder. Finns även en verkstadsmanual till motorn och komplett elschema. Det är en komplett motor, så bara att montera och åka. 8000 kr Finns i Göteborg
  3. Imponerad! Skivorna ser ut att hamna väl skyddade från fartvinden. Hur löser du kylningen av skivorna?
  4. Här är en demo-video. Verkar helt klart effektiv! https://www.youtube.com/watch?v=DIwSGpCC08Y
  5. Det är en 929 -00 som suttit i en (annan) sjua en gång innan. Den har modifierat tråg så att den kan hissas ner några extra cm i ramen. Vad hade du för styrsystem vid turbqokonverteringen? Min tanke är att turbokonvertera sedan när bilen är klar. Förr när jag körde windows så använde jag något i den här stilen för att enkelt reducera storleken på bilderna, http://www.bricelam.net/ImageResizer/. Har inte testat denna, så var uppmärksam! Kanske finns andra bättre...
  6. Snyggt! Har du köpt plåtbitarna någonstans eller snidat själv? Jag bygger också, i snigeltempo, enlighet haynes-boken. Började med en saab-drivlina men kom på andra tankar längs vägen och nu kör jag med en Honda Fireblade motor istället. Dock finner jag aldrig tid nog att uppdatera min egen tråd.. vilket i och för sig kan bero på att jag lägger all den tiden på att läsa andras trådar :)
  7. Bannad, vad betyder det? Det råkar inte vara så att du har några bilder på installationen?
  8. Jag har bestämt mig för att byta drivlina i mitt bygge från Saab 2.0 och omega-låda till en drivlina bestående av Honda Fireblade BEC. En tanke som slog mig är att eftersom motorn (vikten) hamnar till vänster i chassiet, plus att den är mycket mindre till måttet, så borde en mindre bränsletank få plats i motorrummet istället för att ha den där bak. Vad skulle det vara bra för? Jo, jag tänker att man skulle kunna tvinga tillbaka masscentrum till höger, iaf när tanken är full. Även ur ett krockperspektiv borde det vara säkrare då det ska mycket till att bli påkörd från sidan. Bränsleledningar blir ju korta också.. En klar nackdel är väl brandrisken. Het motor och 20 cm till tanken. Vad tror ni om ett sådant koncept?
  9. Jag är intresserad om du kan tänka dig att skicka dem. Bussgods har ett paket som är 47x39x28 cm, max 20 kg. Om du kan tänka dig att sälja utan skärmarna så borde de få plats.. Vet inte vad de kan väga dock.
  10. Jag är i CAD:ar-tagen och tänkte se om det fanns någon möjlighet att gena lite när det gäller motor och växellåda. Är det någon som har CAD:at upp kombon med B234E och R25(R28) och kan tänka sig att dela med sig av step-fil eller liknande? Även påbörjade ritningar är intressant.. Mvh John
  11. Snyggt tråg! Är det bara att rensa den gamla original-oljepumpen invändigt och trycka oljan igenom pumphuset med det nya trycksteget? Den nya pumpen du köpt, har inte den bara 2 sugsteg och ett trycksteg? Tyckte du skrev att du köpt en 4-stegspump.. Var hittar man sådana fina pumpar? Blev visst mycket frågor på en gång...
  12. 9 miljoner för 104 hk låter lite dyrt. Men det är klart, det är ju en BMW. De har ju alltid varit lite dyrare än andra bilar
  13. Tack för tippset! Lyckades han få vacuumplasten så tät med bara vanlig dubbelhäftande tape i video 1?
×
×
  • Create New...