Jump to content

Gutsnglory

Forumdeltagare
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Gutsnglory

  • Birthday 06/30/1967

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Finspång

Profile Fields

  • Namn
    Erik Westlind
  • Ort
    Finspång
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Har någon experimenterat med frontsplit och vinge på störtbågen??
  2. Hmm, Inte jobbar du på Siemens? Isåfall är vi kollegor! Jag jobbar fortfarande på min verkstad och har så här långt bara skaffat mig en motor, inte så mycket att titta på. Men inom kort ska jag beställa ett kit, bara mina våndor skingras så att jag kan välja. Just nu ligger siktet på MK Indy deluxe. MVH Erik Westlind
  3. Är denna skapelse något som man kan regga in? Rart som få!
  4. Jag hörde rykten om en kille i Linköping som bygger en Estfield med Alfa grejer, låda OCH koppling baki! Har någon av herrarna någon vetskap vem detta kan vara? Får man ner rövva om denna måste trängas med en koppling?
  5. Ach so. I mina rosenröda drömmar såg jag min MI16 motor med koppling fram och lådan baki... Kopplingen bak lär väl ta för stor plats för rövva att få i. Ska till Elmia i morron för att få lite mer inspiration, hoppas bara inte att det är för mycket neonlysrörunderbilenmontrar... Jakten går vidare på 505 låda, kardan och bakaxel. Och hörnini, detta är ett apatrevligt forum! ErikW
  6. Jaja, American någonting! Idag har min polare å jag varit på ett mycket trevligt och inspirerande garagebesök hos Herr Blackbird, stort tack igen Henrik! Vi var mäkta imponreade över de otroligt fina detaljarbete som vi såg, inte konstigt att det tar tid. Ett jobb av en riktig hantverkare! Jag kommer drömma sött om pedalstället. Mycket inspirerad fnular jag vidare på planerna... Vilka Alfor har kopplingen fram och lådan bak med skivorna ofjädrade?? 75? Fick lite myror i huvudet om man ändå inte ska ha stel bakaxel... Nä, delad får det allt bli. MVH Erik Westlind
  7. Hej Pojkar! Helt nytillkommen vill jag presentera mg själv och mitt bygge som ligger i startgroparna. Då jag inser mina begränsningar ska jag köpa en färdig ram, jag pratade med American cars i Linköping som skulle få hem ramar som är gjorda i Västerås, någon som vet nåt om dom? Har kollat på Dala7, men de är lite för stora för min smak... Motor har jag redan, en MI16 motor med torrsump, en turbo skall knackas dit. Vad tror ni om att använda växellåda och bakvagn från en Pega 505? Jag inbillar mig att det skulle vara rart då man bara behöver två motorkuddar fram och två på kardanklumpen! Undrar ni om jag är Peugeotbög? Det stämmer! Annars har jag en Sierra 88 som donatorbil som ska rensas på styrspindlar och lite annat krafs. Håller på att lägga de sista handgreppen på min verkstad på 120 kvadrat, hästarna ut, projekten in! MVH Erik Westlind i Finspång
×
×
  • Create New...