Jump to content

Tommie Ibert

Forumdeltagare
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Tommie Ibert

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Tommie Ibert
  • Ort
    Ekerö, Stockholm
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

1417 profile views
  1. Plenum och sprut är köpt från Mcxpress, resten är hemsnickrat. Holeshot Racing är bara återförsäljare åt Mcxpress, så det är samma prylar. Turbon är en kkk24 från Volvo s60r, och aluminium kåpan på sidan kommer tyvärr inte täcka hela turbon. Det fanns desvärre ingen plats att vika ner grenröret för min styrstång är i vägen då bilen är vänsterstyrd. På dom högerstyrda Rusharna kan dom åka med ett turbogrenrör för hoj, och dessa sitter mycket tightare längs blocket.
  2. Efter mycket pyssel med nytt grenrör, intercooler, slangdragning med mera. Så kunde jag nu i veckan testköra den till största delen hemsnickrade turbo konverteringen. Först blev det ett par test vändor på 0,2bar bara för att se hur den beter sig. Motorn kändes grymt stark men utan någon riktig effekt puckel, mer som en stor sugmotor. Skruvade upp laddtrycket till 0,7bar (som borde ge ca 250hk) och nu skjuter den på riktigt bra. Det känns nästan inte som om man kommer behöva mer effekt. Man kan ladda upp till ca 1,3bar med dom prylarna som är i motorn nu vilket bör ge 370hk, men den blir nog relativt svårkörd då. Det som jag blir lite funderande över är hur någon kan åka runt med dom här effekterna på en motorcykel. :wacko:
  3. Du kan sätta den stumt i chassiet, på dom flesta hojor sitter dom så från fabrik och det blir marginellt med vibrationer. Problem med vridning runt växelreglage mm. slipper du också.
  4. Det finns en massa saker som ska förbättras, och i vår börjar ju utsorteringen av chassiet och bromsarna. Bågen är en såkallad RAC båge, som ska vara bra när 911:or vill hänga in framhjulen i sittbrunnen enligt Gary på Dj Sportcars :racesmile: Förhoppningsvis så slipper jag testa det och den styvar ju upp ramen rätt bra med.
  5. Nu är äntligen min Dax Rush reggad och klar, riktigt skönt efter allt jobb!! Nu får man bara vänta på att vären kommer tidigt.
  6. Lite nya bilder ligger uppe.. Dax Rush /Tommie
  7. Nu har det kommit upp lite nyare bilder på bilen, torrsump mm. Ibert Sportcars / Tommie
  8. Hallå! Nu har det kommit upp lite bilder på Dax Rush Hayabusa /Tommie
  9. Jag använder Suzuki Hayabusa med Pace torrsump och en fords 7" 3,14 bakaxel med Quaife LSD och Quaife Backväxel i en Dax Rush. / Tommie
  10. Är det någon som känner till om det finns FIA godkända säten som inte är bredare än 41cm nertill? Eller med andra ord passar i en smal sittbrun typ seven? I det här fallet en Dax Rush Hayabusa, har kikat lite på Westfields skålade säten till Megabusan/Xtr2 men dom är ju som sagt inte FIA godkända, nu är det ju inte hela världen men det skulle ändå kännas skönt om stolarnar är testade på nåt sätt. Jag pratade med Roadster AB om Westfield stolarna men han hade dom inte på hyllan, så jag undrar om någon har dessa i sin bil och om man skulle kunna få provsitta dessa? Konstig fråga kanske men det känns inte så bra att lägga 7000:- på stolar som man inte har provsuttit.. Bor i Sthlm men kan tänka mig att åka en bit om det är någon som känner sig bussig? Mvh. Tommie
  11. Det vore kanon om du kunde mäta den! Mvh Tommie
  12. Du har inte några fler bilder på stolen? Och vad är det för mått på den där? kollade på www.prodrive.co.uk men jag hittade inte måtten nånstans, kan i och för sig maila dom. /Tommie
  13. Jag skulle oxå gärna vara med...
  14. Här kan ni kolla priser: http://www.daxcars.co.uk/download/pricerush.htm £ står i 12.65:-
×
×
  • Create New...