Jump to content

gka

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1989
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

gka last won the day on June 23

gka had the most liked content!

Community Reputation

15 Good

About gka

  • Rank
    zoom zoom
  • Birthday 09/03/1974

Contact Methods

  • ICQ
    13052284

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Göran Karlsson
  • Ort
    Karlskrona, Rödeby
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

13360 profile views
  1. gka

    Motorer

    Ford har också turbomotorer, om man är sugen på det. ;) Westfield har lyckats få i någon Ecoboost-variant ihop med Miatalåda: https://westfield-sportscars.co.uk/showroom-brochures/westfield-sport-250/ Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  2. Det måste sjunga gott vid 7900 varv! Jag noterade gälarna du har på sidoplåten. Hur har du gjort dem? Eget verktyg? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  3. gka

    92 E

    Behövs det motorkuddar till en elmotor egentligen? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  4. Kul att höra@tpau, jag jobbar på det... ibland. Läste att du lyckades få loss några timmar i veckan under din föräldraledighet. Det är bara att gratulera! Man blir lite avis på småbarnsföräldrar som har barn som sover hur och varsomhelst och inte är vakna till 23:00 på nätterna. :) Det har varit dåligt med jobb i garaget, men (som tur är) ännu sämre med uppdatering här. Tänkte jag kunde visa hur jag gjorde med pedalställets infästning. Det blev en liten platta i bakkant på röret som skruvarna egentligen ska gå igenom. På så sätt lämnas chassinumret orört och infästningen i bakkanten vid cylindrarna blir som orginal. Pedalhållaren har även fått en glasblästring och några lager halvmatt klarlack. Jag har gjort en att-göra-lista, och det som är kvar innan det går att köra igen är ett 20-tal punkter. Kanske inte mer än en veckas jobb, om man höll på hela dagarna. Men med en timma här och där... tja bäst att inte räkna på det, det får ta den tid det tar. Det saknas iallafall inte motivation just nu, det är ett som är säkert. Gka Ps. Jag undrar vad bytesintervallet är på pallbockar? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  5. Det vore ju helt befängt om man endast skulle godkänna byggen som liknar första versionen av en bilmodell även om det finns nyare modeller som också är 50+ år gamla. Det jag menade var att 427 Cobra replikor generellt är rätt lika sin förlaga till utseende, storlek och teknik. Däremot hittar du ingen 50 år gammal sjua som är "större" (Caterham SV kom 2000) och har turbo (har aldrig funnits på marknaden). Så besiktningsmannens resonemang är rimligt, även om det inte är så man ska tolka reglerna. Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  6. Nja, det stämmer ju att AC/Shelby Cobra utvecklades från AC Ace och först var smalare och hade en liten v8. Men att Cobra-replikor bygger på den sista versionen med breddad kaross och bigblock får besiktningsbefrielse är ju helt i sin ordning då även den versionen är över 50 år gammal. Dessutom skulle jag tro att de flesta av dessa cobror fortfarande byggs med amerikansk stötstångs-v8 med förgasare. Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  7. gka

    K: 2 ST coilover

    Du vill väl ändå ha fräscha grejer.. Passa på innan brexit! ;) https://www.protechshocks.co.uk/build-a-shock/ http://www.avouk.com/Products.htm https://www.raceshocks.uk/ Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  8. gka

    K: 2 ST coilover

    De sitter ganska lutade fram på en sjua, så långt ifrån 1:1 mr. De är cirka 33 cm långa och kanske 5cm slaglängd innan det tar i genomslagsgummit. Låter som du behöver något längre? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  9. gka

    K: 2 ST coilover

    Framdämpare från Caterham, kan det funka? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  10. Jag vill minnas att om man läser ordagrant så kan det tolkas som att utseende och drivlina ska vara minst 50 år (eller av 50 år gammal design). Men nu verkar det även finnas en lista med biltyper som automatiskt blir godkända, och sjuor är en sådan typ av bil. :) Det är ju bra, för, som någon var inne på, var drar man annars gränsen? Undrar hur det går för ett sånt bygge som "TH35"? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  11. Spontant tänker jag såhär: Om det räcker med ett hål nere så borde det räcka med ett hål uppe också? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  12. gka

    Lotus / Morgan projekt

    Vackert! Formen funkar även utan allt blankt som sitter på orginalen. Smakfullt! Vad landade vikten på? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  13. Jag tycker det blir fina svetsar, kör du TIG? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  14. Du kanske redan har läst den, men annars är här ett en jättebra byggtråd med samma recept du tänker på, dvs 442E och Saabmotor. https://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/7233-bygget-av-saab-7ul1us-s7/&share_tid=7233&share_fid=987364&share_type=t Beviset för att det går att få till proportionerna så det blir snyggt med en storväxt sjua! Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  15. Artikel i Motorsport Magazine om hur man byggde och körde en Lotus Super Seven 5000 miles. :) https://www.motorsportmagazine.com/archive/article/march-1963/22/builidng-and-running-lotus-super-seven Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
×
×
  • Create New...