Jump to content

gka

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1955
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

gka last won the day on December 17 2017

gka had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About gka

  • Rank
    zoom zoom
  • Birthday 09/03/1974

Contact Methods

  • ICQ
    13052284

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Göran Karlsson
  • Ort
    Karlskrona, Rödeby

Recent Profile Visitors

13147 profile views
  1. Med Alpine Linux körs allt från minnet på pajjen, så inget som kan bli korrupt på kortet. Gäller bara att spara ned ändringar mellan ombootningar. Har inte testat själv, men har hört det ska vara bra. https://alpinelinux.org/ https://wiki.alpinelinux.org/wiki/Raspberry_Pi Kul med urspårat Lambo-Tesla-buss-projekt för övrigt!
  2. gka

    Lösningar på mitt sätt

    https://www.schmiedmann.se/displayproductdetails.aspx?id=e26935&product=11-13-1-309-428
  3. gka

    Lösningar på mitt sätt

    Intressanta uppdateringar. Kul att det händer nåt :) Är du nöjd med passformen på skrapan? Ett tips angående klaffar. BMW M3 E30 hade gummiflärpar i oljetråget. Inget som kan kärva... https://www.rx7club.com/fabrication-250/oil-pan-baffle-plate-trap-doors-809995/#post8990058 Mer bilder på flärparna finns här: http://www.reganrotaryracing.com/fdoilpan.htm
  4. gka

    Glassätar Zero med Pinto EFI

    Alltid snyggt med grå ram! Jag funderar på om det kan vara motiverat med speciella täta nitar på utsatta ställen. Man vill ju inte ha in vatten i ramen. https://www.wurth.se/produkter/fastmaterial/blindnit--blindnitmuttrar/blindnitar/blindnit-sluten/blindnit-med-kullrigt-huvud-/
  5. gka

    Snapper 7

    Hepp! Tänkte det kunde vara läge med en lite uppdatering. Inte för att det hänt så mycket med sjuan sedan sist, utan bara för det var 10 år sedan jag köpte den idag! Egentligen hade jag tänkt fira detta med att köra, men tiden har en förmåga att rinna iväg utan att man hinner märka vart den försvann. De gånger man kanske har tid slösar man bort den på annat. Nya idéer dyker upp och stjäl uppmärksamheten. Grejer till andra bilar och husprojekt måste fixas i garaget. Ordningen förfaller omärkligt sakta tills det ser ut som ett bombnedslag på arbetsbänken och överallt runt pallbocksräsern där den står under skynken och jäser... Så har det varit och så kommer det säkert att bli igen. Men just nu är garaget faktiskt ganska städat igen, nästan så man skulle kunna göra något där. Nån dag.... Jag firade med en runda torrkörning, det var längesen bara det!
  6. Jag har kompressorn i ett skjul bakom i anslutning garaget, både för att slippa höra den men också för att spara plats i garaget. För luften köpte jag 3/4-tum "blå rör" på rinkabyrör, alltså vattenledningsrör, samt några 90-gradersböjar och ett par skarvbitar. Jag fick låna rörgängverktyg av en rörmokare, sen var det bara att kapa och gänga ihop. Det var inga problem att få det tätt, bara att dra hårt. I garage-änden har jag satt en tryckregulator och strömmen till kompressorn kontrollerar jag med en brytare inne i garaget. Jag fick massor med klammer över till att hålla fast rören i vägg eller tak, om det är nån som behöver några sådana... :)
  7. Jag skulle tippa att du tjänar på att köra utan tratt jämfört med att köra med fel tratt. Med för liten tratt har du ju i princip strypt motorn. Formen på trattarna, speciellt vid mynningen, är viktigare än längden. Enligt David Vizard's "Tuning the A-series engine" förlorar man 6,7% flöde med ett rakt rör istället för ingen tratt alls.
  8. gka

    92 GTR

    Stora framsteg! Kul att läsa, fortsätt så. :)
  9. Läste på rejsa att MX-5 Racing Club anordnar konbana med tidtagning... http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=103849
  10. gka

    Dala7 i grunden. 320d e39 bakvagn

    Du lär ju vara först med diesel iallafall! Nu väntar vi bara på den första med tändkulemotor... ;) Imponerande aggressiv tidplan du har, ser riktigt bra ut såhär långt. Konbana på flygfältet i sommar? Vad ska du ha för spindlar och leder fram?
  11. gka

    92 GTR

    Det ska bli kul att se denna växa fram! Jag tror att jag såg 92:an på blocket när den var till salu. Den stod väl i Grästorp?
  12. gka

    Istället för 140-spindlar?

    En del bygger ju med bakaxel från Volvo 240/740 och framspindlar från 140. Mercedes w114/115 (Compakt eller /8) har samma bultdelning och har också dubbla a-armar fram. Alltså en möjlig donator för framspindlar. Visst, de växer ju inte på träd längre, men det gör ju inte "ettfötti" heller... Jag vet inte om nån kollat hur de ser ut och förkastat konstruktionen, men jag tror inte de har lika mycket styrradie som Taunus iallafall. Bara en idé.. :)
  13. gka

    Vedde på SVT Biltokig 9/7

    Riktigt kul! Jag hade inte läst innan vad programmet skulle handla om, och så ser man plötsligt en Locost i rutan. De kunde klippt bort allt med Persbrant på dendär bilmässan, han stod ju bara i vägen hela tiden. :)
  14. gka

    Glassätar Zero med Pinto EFI

    Då blir det nog inga problem. :thumbsup:
  15. gka

    Super V8

    Oj, tittar man bort en stund så har Steel plötsligt byggt nytt och är nästan färdig för SFRO1! Men det är väl som du säger "Nej, man får inte vackla, på med overallen, ut i garaget, varva upp vinkelslipen, på med svetsen." För övrigt vill jag minnas att Caterham byggde in anti-dive i ramarna efter 1998 eller nåt sånt? I denna studie för nyutvecklingen av SV-R (som blev CSR) står det att orginal SV hade 76% anti-dive. http://sevener.fr/articles_redac/Suspension_Caterham_CSR.pdf Ska bli intressant att läsa om dina körintryck om du nu bygger in justeringar för och kan prova lite anti-dive jämfört med ingen anti-dive.
×