Jump to content

joakim 164

Forumdeltagare
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Ort
    vallåkra
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Men en sak som är bra med stora aggregat är att du får ett lågt avgasmotryck som i sin tur leder till många fördelar om du ska plocka ut mycket ur motorn. Mycke helldre ett förstort en ett förlitet. Men sen har jag ingen anin hur en seven reagerar men kommer försöka ta red på de med tiden :D
  2. Ja skulle deställa noskon o skärman men kan inte få tag i deras mail adres är de någon som har den?
  3. Är de någo som vet var man får tag i ett par bra fjädrar o stötdempare till mitt bygge. Jag borde behöva lite hordare fram med tanke på motorns tyngd eller man moste ha en massa värden för att de ska bli bra?
  4. Jag tror inte min veven holler för 300l/hp sen ska jag vara försiktig med att varva mer en 6000rpm. Hans block tror jag är orginal för att få så mycke gods som myligt i cylinderväggarna. Här är en länk till Jens bromsning http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t...c&start=150 Jag förstår inte att orginal grejer holler.
  5. Jag vett faktiskt inte hur mycke den kommer väga men motorn med växelåda o el väger 241kg så de är en del. Botendelen är byggd för 400-500hp men sen vad jag ska plocka ur den vett jag inte men de är mycke runt om för att få ut 500hp men med tiden så ska jag försöka. Jag ska inte ha på turbon till en början. Den ska på när jag köppt ett bilsläp :D
  6. Jag tänkte det var dags att lägga upp en projekt tråd nu, så man kan få hjälp o råd under byggets gång. Från början var det tänkt att ja skulle köpa en färdig ram, men så blev de inte. Hitta ingen ram som B30 passade i, så jag bygger nu efter BeLo ritningarna (jag tackar tusen gånger för att man får ta del av beras ritningar :notworthy:) fast jag fick förlänga den 100mm i motorrummet. Här kommer lite bilder på min fina donator 164 TURBO som skule blivit en strippen bil. Jag höll på med den i två år, men tappa intresset för den iochmed med att jag bara blev mer intersserad av "Seven" byggen. För mycket jobb med all jävla rost som finns på gamla bilar, men fina skjolar fick den iaf. Karrossen är helblästrad. Det är lite synd för det var en del tid o pengar som gick på den :( Här kommer också lite bilder på hyvelbänken, allt i motorn som rör sig är nytt, utom vipparmarna, men de ska bli någon lösning på det sen. Jag har slipat veven från tum till millimeter för att få på M-stakarna. M-stakarna är också smalare på vevtappen ,så jag har fått styra stakarna i kolvarna (ja hoppas det går vägen). Den 6-bultade veven har bättre härdning än den 8-bultade. Det är en av anledningarna till varför jag har styrt stakarna i kolvarna. Det sitter även smidda turbo kolvar i motorn. Allt är i sin tur viktat och balancerat. Här är början på mitt bygge, det börjar ta form nu. Kom med gärna med kommentarer o synpunkter.
  7. Jag har redan en bra bottendel men anars värkar de vara riktigt billigt. Men man ska nog akta sig för att överlada när han har b21tans kolvar de blir inte mycke gods kvar.
  8. Jag undrar om ja kan ersätta tvärstagen men en krysprässad 1.5mm (docol 420) plåt runt hella sit brunen?
  9. Volvo 164 efter 1972 o nyare har ventilerade bromsskiver o fyrkolvsok fram
  10. De blev 25x25x2 i godstjoklek men med många tvärstag kors o tvärs så blir de nog stadilt fast att jag har längt den. Ja har till o med börjat bygga. Ja köppte 7st 6m längde o anvent 4.5st på bilden så de får bli några längde till
  11. Då är de bara o åka o handla. Ja de är hyvelbänk som ska i :)
  12. joakim 164

    164 Seven

    Jag ska svetsa en ram efter Belo ritningarna som ligger här på locostsweden men ja undrar vad de är för fyrkants profiler ja ska välja. Är de 25*25*2 ? Och vilken kvalite ska man ha på matrialet? Hur mångga meter går åt untefär av fyrkantsprofilen? Jag undrar även om det finns någon noskon som passar rätt på Belon? Tackar i förhand
  13. Är det någon som har ett bra numer till någon på SFRO som har bra koll på ett. Synd att man inta kan bygga som vårt andra bygge (svitsa till de holler :prop: ). http://galleri.meatheads.se/index.php?list=3 Tur är de för de är livsfarligt :lol:
  14. Ja nu har ja bestämt mig de blir en MK. Ja moste komma i gång. För den är så pass mycke billigare käns det som. får ja inte i min moter så kan man alltid länga den 100mm så går det :). Hur beställer man lettast maila?
×
×
  • Create New...