Jump to content

Leaderboard

  1. Jocke4U

    Jocke4U

    Admin


    • Points

      173

    • Content Count

      3136


  2. Magnus. Viktorsson

    Magnus. Viktorsson

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      170

    • Content Count

      319


  3. vedde

    vedde

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      146

    • Content Count

      3058


  4. LUPUS

    LUPUS

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      123

    • Content Count

      2889



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/05/19 in all areas

  1. 15 points
    En stor pusselbit anlände fredags. Ford SB 302 med Holley Sniper EFI
  2. 14 points
    Igår Alingsås 140 mil till calais Sova lite Idag 70 mil i UK Nu snart sova Imorgon 140 mil till Alingsås. Söndag blir det att lasta ur innehållet :) Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
  3. 11 points
    I nästa nummer kommer jag vara med i Bilsport. Hoppas dom får till en bra artikel.
  4. 10 points
    Den efterlängtade leveransen kom idag! Mycket att packa upp!
  5. 10 points
    Idag blev jag glad som ett barn i godisaffären . Tillbaka i garaget efter tre veckor hos lackeraren . Super nöjd med resultatet . Att lite färg kan göra så mycket . Var på Swedol och köpte några tuber Sikaflex 521 för att ha mellan plåtar och ramen . Det blir en del popnitar så jag har fått låna ett tryckluft driven popnittång ,ska bara hämta den sen är det bara köra 🙂 🙂
  6. 10 points
    Idag har jag gjort en ny registreringsbesiktning ( T12Bf) i Sundsvall, allt gick bra och nu är även min bil besiktningsbefriad för all framtid.
  7. 9 points
  8. 9 points
    Nu är växellänkaget fixat . Blev lite kortare slag och mer mekanisk känsla . Pimpade med lite kolfiber jag hade över 🙂
  9. 9 points
    Helgens bravader. Lördag gjordes inget men idag har jag varit åtsilliga timmar i garaget och jagat strobning på 1:an och TDC. Det gick sådär kan jag meddela, tills jag ringde@Mildseven för lite råd. Prova byt 1:an och 4:an i sprutet och se vad som händer! Sagt och gjort så hoppade den igång på dessa 2 men 2&3 var kalla som is. Bytte 2& 3 likt 1&4 och den hoppade igång och spann som en katt på alla 4. ÄNTLIGEN! Sen började det regna så det blev ingen provtur, men nu är jag på gång! Tusen tack igen@Morty och alla er andra för idéer, tankar eller bara glada tillrop! /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  10. 9 points
    Lite updatering. Fyllt på alla vätskor, olja ,glikol , bromsvätska . Vatten pumpen på plats . Broms och koppling luftad . Fick tillbaka inredningen från skräddaren . Blev väldigt nöjd . Inte färdigt monterad på bild . Började boxade in framdelen runt fötterna . Inte mycket plats vid pedalerna . Jag får nog ha ballerinaskor när jag ska köra den 🙂 🙂. Fick bensintanken tillbaka från lackeraren . Tycker det blir bra kontrast mot det röda .
  11. 9 points
    Ja man kom ju inte riktigt i mål 2019 men 2020 kanske ???
  12. 8 points
    Ny tid hos mapparen. Torsdag kl 10! Nu jävlar ska det väl gå vägen! /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  13. 8 points
    Igår blev det en litet runda ute i vårsolen . Gokart på steroider 🙂 🙂 . Ska försöka ta den till jobbet och köra lite mer på inhägnad område
  14. 8 points
    För exakt tre år var jag nere i Italien för att packa och skicka hem min 500 Maxi projekt . Idag firade jag med att starta upp den igen . Inga vatten eller oljeläckage . Röken kommer från avgasbandaget . Det går inte fort men det går framåt
  15. 8 points
  16. 8 points
    Senaste veckan aktivitet har varit en träställning för att kunna förvara formen uppochner utan att den slår sig. Gick busenkelt att få loss formarna! Halva spånskivebordet är rensat, börjar limma de 98 skumklossarna till fronten endera dan! Känns gott att vara klar med största delen, hädanefter är det nerförsbacke med alla "småbitar"!
  17. 8 points
    7-8 grader i garaget så man få jobba sig varmt . Makrolon skivan fixat . 4mm hoppas den kommer att dämpa lite ljud från motorn . Har lyft in motorn och bakväxel .Inte många mm mellan luftboxen och makrolon skivan men det klarade sig . Insåg att jag kommer att ha lite problem att montera avgassystemet . Skulle har väntat med att montera brandvägen tills motor och avgassystem hade varit på plats då hade varit mycket enklare att komma åt och spänna fast grenröret .
  18. 8 points
  19. 7 points
  20. 7 points
    Lite hårdare testkörning idag..
  21. 7 points
    Nu ni ska ni få se! Lackerade plåtar på bilden! Flygtema betyder att även grundlacken måste ha MIL-spec. Den spygröna är mao, gundlacken och den mörka matta är topcoaten. Tyvärr så var det inte möjligt att köpa MIL-spec. blackhawk grön som privatperson. Men färgkoden är ungefär samma! De yttre plåtarna som inte är färdiglackerade kommer nitas och sedan lackeras på plats. Motorutrymmet och bagaget kommer ha kvar gundlacken för äkta flygkänsla. Nu börjar det roliga med att slutmontera samtliga delar!
  22. 7 points
  23. 7 points
    Sista pusselbiten ( hoppas jag) cheva delar 😝. Och Inte stöt stångs varianten . Har funderat ett tag på hur jag skall fixa 12v till bilen . Stooort bly batteri som ladas samtidigt har varit en variant eller en liten generator på utgående mellan axel . Men alla dessa är ju egentligen fel , det finns ju dc/dc prylar i oem bilar . Så efter mycket googlande och faktiskt det sista tipset från Sverige blev det ampera/volt grejer priserna på dessa prylar ligger mellan nästan gratis 500kr på rätt ställe i någon håla i USA till ca 10 000 på fel svensk skrot Så efter ha draggat hela inter-nätet med botten trål verkade det som Estland 🤔 var den heliga graalen för skrotade cheva volt / Opel ampera . Så i fredags , efter 3 veckors jul pakets kaos kom den fram ( 2 dagar tills den var reggad i Sverige på posten) 12v ut till vänster 400 volt in till höger Passiv kylning med flänsar, orginal blåses luft med fläkt ( sitter nere o bagaget orginal) men monterad lite luftigare borde det gå ändå . Ca 1.4 kW sa någon den kan över föra ( lite oklart) men borde åtminstone fixa 100 ampere så minimalt 12 v batteri behövs. styrs via en can buss med kända meddelanden 👍 . Kontakten fick jag inte med men beställd från mouser ( typ USA elfa) over där så ingen test körning än på någon vecka eller två . Nästa steg är nu en lastpall med alla orange delar uppkopplade på nissan, tesla, brusa, cheva , Renault vad kan gå fel 🙈
  24. 7 points
    SFRO 1 klart idag . Väldigt nöjd bara två enkla anmärkningar . Uniballs saknar skydd i fram och bakvagnen och extra stag till motorfästet , saker som var ändå på min "att göra listan" . Har redan börjat med demonteringen . Imorgon ska jag banka in identifieringsnumret i ramen och skicka bild till SFRO mannen sen bara resten kvar 🙂
  25. 7 points
    Godkänd utan anmärkning. Pga datastrul på TS fick jag inte reg-Nr förren kl 16 å sen kontaktade jag försäkringsbolaget där jag anmälde reg-Nr sedan kunde jag ställa på bilen. På Måndag skall jag gå in på polisstationen å se om jag kan få några tillfälliga regplåtar. Nu skall jag tvätta bort all skit som samlat sig efter resan till besiktningen , totalt blev det 11 mil i regn,
  26. 7 points
    Gick du med i forumet bara för att skriva den posten på ett 8 år gammalt inlägg? Du får gärna förklara varför man inte ska dela på ett ok när du har en så bestämd åsikt.
  27. 7 points
    Allt verkar hoppfullt. Ska montera golvet sen ska jag köra lite hårdare.
  28. 7 points
    Då har man backat ut ur garaget och fått till första testkörningen. första testet.mp4
  29. 7 points
  30. 7 points
    Tack för ett mycket trevligt Kinnekulle arrangemang! Som framgår av filmsnutten så var depån välfylld med 7or.😎 video-1564860872.mp4
  31. 7 points
  32. 6 points
    Äntligen går bilen som ett skott och funkar som räser som börnar och som glassåkar bil på låga varv som sambon och hundarna gillar. Vädret inbjuder till turer nästan varje kväll. Så skönt att bara vrida nyckeln och köra. Härlig körsommar på er alla! Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  33. 6 points
    Tjena, Lägger ut en blänkare här...som många säkert vet och har sett på vår hemsida så har klubbens betalande medlemmar (alltså de klubben består av - av medlemmarna - för medlemmarna) en del rabatter att ta del av. F.n. kostar det 230 kr per år att vara betalande medlem och det är pengar vi driver forumet på, arrangerar subventionerade bankörningar och annat intressant som medlemmarna vill göra. Ni som inte ännu är betalande medlemmar varför inte göra slag i saken och bli medlem redan idag och få sköna rabatter. Dyker ni dessutom upp på den årliga banträffen på Kinnekulle bjuder klubben på skön mat (så redan där är medlemsavgiften "hemräknad" 🙂 )...och mer därtill Kolla in rabatterna på https://www.locostsweden.se/ PS. T.ex. KL Racing är på väg in som sponsor också. DS,
  34. 6 points
    Utfört registreringsbesiktning och en kontrollbesiktning för att få T12BF. Nu är det bara att vänta in nummerskyltarna😀 Fick göra detta i två omgångar då det strulade på transportstyrelsens hemsida när registreringsnummer skulle tas fram. Så fantastisk go känsla att man snart kan använda sin bil som man byggt på i 12.5 år.
  35. 6 points
    Efter en period av letande efter en vettigt specificerad Super Seven replika så dök den här upp. Jag sökte på den och fann en massa nyttig information, så jag beslöt mig för att köpa den. Har haft kontakt med de flesta ägarna sedan den byggdes, så här kommer löpande uppdateringar. Jag är nionde ägaren, men det varit 6-7 brukare av bilen i olika omfattning. Senaste "riktiga" brukaren var Henrik i Skåne som sedan sålde bilen till Stockholmstrakten. Där bytte den snabbt ägare igen då den via en auktion såldes till Eskilstuna, där jag hämtade den. Jag har haft kontakt med Henrik som har koll på i princip allt på den här bilen, fantastiskt kul att få sån hjälp. Ram: Caterham 7 kopia Styrväxel: Austin Mini Fjädring: Öhlins, anpassade för bilen av Öhlins Motor: Suzuki Swift GTI 16V & Turbo Intercooler Oljesystem: Torrsump Autoverdi Tänd & Insprut: MBE System Växlelåda: Suzuki Samurai 5vxl Bakaxel: Ford Cortina GT & Quafiediff Bakvagn: Watt & 4-länkage Bakbromsar: Trummor Ford Cortina GT Framspindlar: Triumph Spitfire MK IV Frambromsar: Wilwood 4 kolvs ok Framvagn: Dubbla A-armar Fälgar fram: Compomotive RH500 15"x7" Däck fram: Toyo Proxes R888R 195/50 R15 Fälgar bak: Compomotive RH500 15"x8,5" Däck bak: Toyo Proxes R888R 205/50 R15 Stolar: Westfield Bälten: Sabelt 4-punkt
  36. 6 points
    Sådär då är allt punktat bara helsvetsning kvar😁 /Thomas
  37. 6 points
    Nu har jag fått dispensen godkänd! Mkt tidigare än vad transportstyrelsen först lovade! Äntligen kan jag få min bil laglig 🙂 /Martin
  38. 6 points
    Off topic, men varför har jag inte hängt mer på det här forumet på sistone? Vilket annat ställe på nätet kan man lägga upp en sådan fråga som Toobb gör och sedan få ett sådan svar som Bexander ger? Hatten av!
  39. 6 points
    host-host slut på munskydd i butiken... Kom på att jag har en kinesisk friskluftmask som nu fått göra lite tjänst. Den funkar faktiskt riktigt bra. Spaltjakt pågår.... I början av karosspassningen lyckades jag slipa av lite för mycket i botten på dörren så det blev att slipa ännu mer och plasta dit en ny kant. Det är ganska tjockt med gelcoat på dom här karosserna så en del fixar sig med slipning där man lyckats få lagom trångt. Blir förstås lite justering med glasfiberspackel på många ställen men det börjar arta sig.
  40. 6 points
    Provkörde lite mer nu när solen lyste. Bromsarna skakar fortfarande lite men ska bromsa lite mer när gruset är borta från vägarna
  41. 6 points
    Med kollektor och dämpare och det går att stänga motorhuven
  42. 6 points
    Nu på morgonen tog jag en roligare bil till firman😁
  43. 6 points
    Jag passade på att ta en tur med sjuan igår då jag ändå var tvungen att få ut bilen ur garaget för att komma åt vinterdäcken (till mina andra bilar) +4 grader och R-räck tillsammans med aggressiva ramper på diffbromsen borgade för en pulshöjande åktur!!
  44. 6 points
    Vill sätta en stjärna ⭐ (eller flera) till @therealpinto a.k.a Gustaf Ulander som aktiv på vårt härliga forum med sin värdefulla kompetens och intresse att hjälpa oss bilbyggare och med sin förankring i ett av de största organen för amatörbyggda fordon dvs SFRO. Tack Gustaf för att du finns här på forumet!
  45. 6 points
    Så va en till milstolpe avklarad sfro2 klar och ljudprov😁 dispens på 20kW inskickad ,man kanske kan komma ut på vägen i år som jag tänkt om än lite sent.får hoppas på en fin höst
  46. 6 points
  47. 6 points
    Tack alla som kom och skötte sig galant. Inga incidenter och god stämning. Ses nästa år! Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  48. 6 points
    Roat mig med provpassning primärrör avgassystem och fått ihop ett utkast på en sida , finns lite längder att jobba med men i grova drag helt okej
  49. 6 points
    Sådär, då har jag lastat ur och gått igenom grejerna (inte alls bultar å så men de viktiga delarna). Allt beställt verkar vara med utom några gummin (se nedan) Överlag så känns det positivt och Andy har packat grejerna bra, svetsarna ser bra ut och karossen OK. Inpassning av karossen och "finslipning" lär ta ett tag kan jag inse. "Lite" bilder följer 🙂 - sen kommer jag ställa massa dumma frågor till ni experter (precis som när jag byggde sjuan). Dock blir det inte mycket gjort det närmaste pga semester-resa men att sortera ut grejerna och fundera i vilken ände jag först ska attackera detta projekt 😄 Kaross Front Baken Dörrar, sills, door pockets och ventilation Tak Hängde på bakdelen (mest för att undan den). Hjälpligt uppallad Chassi Bak Mitten Front Uprights bak Styrväxel inlagd Lite bultar, bussningar, P-ändar och "grejer" Bussningar tror jag inte ska använda utan sätta i Powerflex istället. Nu är nog dessa inte så bångstyriga som de från Westfield men heller inte så tajta (stålrör med gummi runt). Westfield har inner och yttre stålrör med gummi emellan. De var inte roliga att pressa i. Bytte senare till Powerflex i fram. Infästning till styrväxel, Andy hade inte fått gummin i tid till denna så det skickas senare samt uniballs till bakvagnen. Monteringsgrejer till krängningshämmarna "Krängarna" Länkarmarna bak. Skulle kunna tänka mig att göra om U-ändarna till något snyggare men duger nog för nu. Länkarmar fram. Behöver putsas upp lite. Andy "batchar" nog dessa så varit liggande och inte så blanka. Om jag hade konstruerat dom så hade jag nog gjort lite annorlunda - kanske modifierar lite. Uprights, nav, osv fram Nav, axlar och lagerhållare Bak. Lager fram o bak Framruta i glas och plast till dörrar, bakruta (yttre) och lyktor. Andy hade ju en "utställningshall" där det inte var någon verkstad. Han hade 3 st färdiga GT40, någon halvfärdig, en sjua (färdig) som han också har skapat kit för men lagt ner. En fin Lamborghini Countach (replika) som han ev hade planer att sälja som kit....och massa andra grejer såsom modellflyg (modell "större" typ 2,5m) och kontor. Trevlig kille och väldigt pratsam - var väl värt den långa resan bara för att träffa honom och skapa en mer personlig relation än via mail.
  50. 6 points
    Nu reggad och körklar, såklart massa fix och pill kvar men nu får man köra lite i alla fall!
×
×
  • Create New...