Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/11/19 in all areas

  1. 9 points
  2. 5 points
    Lite mera bilder, var ju tvungen att försöka få lite koll på hur slutresultatet kan bli. 😁
  3. 2 points
    Hej, väntar på drivaxlar.... Mvh Pär
  4. 2 points
    3,5 länkarm, eller jäklar vad stor den blev Grovborrade camberjusteringshylsor Plopp! Camberjusteraren passar fint Och här provmonterat på en spindelled Märkning "Binky-style" (utan svarven, då) Jag ser dubbelt? 2 länkararmar, undre bak Här har vi halvan, övre bak Åh, så 3:an, undre fram Perspektivet blir ett annat i verkligheten, upplevs större än på ritningen ---- När "allt" i hjulupphängningen är punktat blir det provmontering...
  5. 2 points
    Hej, 5 cm från provkörning. Pluskabeln till huvudkontaktorn blev 5 cm för kort då det blev en extra böj i batteriboxen. Blev trött och gick in för kvällen. Hoppas utväxlingen stämmer, beräknad till 96 km /h vid 5000 varv. Skojade till det lite.... Mvh Pär
  6. 1 point
    Tack , Kjell ! Här kommer mer film : Kan dock inte släppa detta än, har fått fatt på en kortare boggie från en sportskoter ( jordfräs kallas de här = kort band gräver sig ner till backen och...jordfräs ). Till detta ett tillhörande band med endast 25 mm klackar, lätt och lättdrivet, bärighet finns i överflöd. Återkommer. Ska också spotwelda ihop riktiga batteripacket. Har nu ett ÄNNU roligare projekt i pipen Mvh Pär
  7. 1 point
    Ja. Du får ett intyg som säger att alla komponenter som ingår i bygget är legitimt införskaffade, som du sedan tar med vidare i processen mot enskilt godkännande efter sfro2 broms och bullerprov då alla intyg ska vara klara. Sök på enskilt godkännande så finns det flera trådar i ämnet Christer J
  8. 1 point
    Lysande Pär ! Du har gjort det igen ! Skulle gärna ha en sån här när det är snö dessvärre så har snön som legat nån månad nu gått till dom sälla jaktmarkerna när !
  9. 1 point
    En bit 99,8% ren nickel och vinäger i stort sett, klicka och kolla filmen på tuben.
  10. 1 point
    Hej, Vi har idag publicerat information om användandet av Cookies på våran hemsida/forum samt Dataskyddspolicy. Du kommer få upp en engångsfråga enligt nedan: / Jocke
  11. 1 point
  12. 1 point
    En liten uppdatering som tar oss till realtid. Ramen var ju lite vinglig så en del förstärkningar behövde göras. Det innebär inte att den är speciellt bra nu heller, men det gäller ju i princip alla GT40-ramar. Aluminiumplåtarna hjälper till en del förstås... Å så vill man ha någon forma av deformationszon även om den inte är optimal så det blev ett par rör extra i nosen.. Växelreglage som blev över förväntan, man känner precis allt. Själva spakstället är fräst i en hemmabyggd CNC med överhandsfräs som spindel. Fräsen för ett sånt jä..a oväsen så det gick inte att vara i gareget, gick in och tittade på TV istället. 😃 I Augusti blev det Hurra! Nedan några bilder på hur det såg ut innan jag rev ner allt för ytbehandling. Blästring och målning, fy vilket skitjobb😝😝😵 Byggde in ena hörnan av verkstaden med presenningar där det finns en stor fläkt i hörnet. Nåja, två lager epoxi och två lager polyuretanfärg som är det slitstarkaste jag vet. Dax för aluminiumplåtarna: SGT har en plåtsats som underlättar oerhört och är värd vartenda öre. Plåtarna är bockade och behöver bara trimmas in med lite kantklippning. Om nu någon skulle få för sig att köpa en ram och plåtsats från SGT: Bäst är då att nämna att del plåtar på bilderna är omgjorda och några nya med eget utförande. By the way: Det är helt fantastiskt att ha ramen på "grillspett" när man håller på med detta, rekommenderas varmt, speciellt om man har trångt i garaget. Nutid: Jag gillar utseendet på obehandlad aluminiumplåt men valde ändå att natureloxera alla plåtar vilket gör dom tåliga och bilen mer lättskött. Drog i sista poppnitarna idag😃 Resten av delarna till rullande chassit ligger ytbehandlade på hyllan och väntar. Jag tror den här uppdateringen hamnar under kategorin modell "Bauta", om det är någon som vill veta mer om något speciellt är det bara att fråga såklart. Nu ska jag fira med en grogg.
  13. 1 point
    Har gått och drömt nu ett bra tag, nu kunde jag inte hålla mig längre 🙂 Blev 4st nya däck, och en släp så man kan frakta bettan land och rike.
  14. 1 point
    Inte så mycket inlägg på ett tag! Mest jobb med kaross och inpassning av dörrar nu, Örjan hjälper mig mycket med bilen och framförallt karosseriet så det underlättar ju. Kollade lite på bränsletanken och hur jag ska behålla bränsle vid pumpen! Hittade en trap door på nätet och den såg ju bra ut, men hur roligt är det att köpa grejor så jag ritade upp en och brände ihop. Vi får se hur den funkar! /Thomas
  15. 1 point
    Tack, Jocke4U ! Ibland funderar jag över min mentala hälsa samt om hjärnan slutade utvecklas efter 15 årsdagen. Tolkar ditt uttalande som att det troligen är på det viset men att det är ok....eller ?? Mvh Pär
  16. 1 point
    Pär - du är galen på en bra/skönt sätt 😄😉 Keep it going - we love it !
  17. 1 point
    Jag beställde tanktätninglim den 1 November från USA med billigaste fraktalternativet tyvärr var det kanske inte det klokaste valet då försändelsen försvann på vägen. Efter en massa kommunikation å strul så skickades en ny sändning och jag fick hem burkarna i förra veckan. Nu har jag nitat ihop svepet med skotten det gick utan problem. Limmet är hanterbar i 2 timmar innan det börja sega sig sedan tar det 10 dagar innan det är fullt härdat. Jag jobbar vidare med locket och grejerna som skall sitta på locket å sedan blir det att konstruera en ram till tanken. Fortsättning följer.
  18. 1 point
    Vid årsmötet 2018 togs beslutet att ändra klubbens inriktning. Från att har enbart fokuserade på bilar som liknar ursprunget Super Seven så har vi öppnat även upp för andra amatörbyggda personbilar - det kan vara väldigt olika t.ex. Cobra, GT40 m.fl.. Detta för att amatörbyggda personbilar har ungefär liknande utmaningar och roliga upplevelser. Våra uppdaterade stadgar finns publicerade på våran hemsida - tillgängliga för alla att ta del av. Se länken nedan . http://www.locostsweden.se/new_member.html
  19. 1 point
    Hej! Tänkte presentera mitt och Håkan (Hox) nya projekt. Detta är ingen seven bil men vi tycker att det lämpar sig att ha en diskutions tråd på detta forum så att man kan få hjälp om det behövs från alla duktiga människor som finns här. Uppdateringar och framsteg kommer dock i första hand att presenteras på denna sida: www.roxgt.se Projektet kommer konstruktionsmässigt att andas lite locost men se ut lite som om 60-talet möter 2000-talet. Inspirationskällor har varit Alfa 33 Stradale, Ford GT40, Lola T70 mfl. Eftersom vi båda har garageplaner och en massa annat som skall göras så lär det dröja innan vi kommer igång på allvar. Statusen just nu är att: Vi har bestämt form på karossen. Motor blir sannorlikt Cheva LS1 (ändrat till Cheva SB 360). Växelåda blir Audi och bromsar från BMW 540 (ändrat till 6-kolvsok fram). Hjulupphängning är färdig ritat och snart även ramen. Det enda som är fysiskt helt färdigt är mina egenutvecklade bakhubbar gjutna i aluminium(ändrat till vattenskuret). Arbete med kaross pluggen är påbörjat. Här kommer några bilder. Hälsningar Ronny och Håkan
  20. 0 points
    Det går bra nu.... Vattenskada genom tak och ner i innertak/väggar, så bygget får pausa ÄNNU längre. Suck. Till sommaren är man kanske i full snurr igen med garage och bilbygge, får samla pengar och delar tills dess.
×