Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/23/2024 in all areas

  1. Nu händer det saker, nya anslutningar på kylare och intercooler svetsade- tack Marcus A! Nya styrförlängare på gång - tack Mats för svarvhjälp! Sen ska noskonen kortas invändigt och tightas till. Oljekylare till kompressorn uppflyttad och kommer få egen lufttillförsel via intag ovanpå noskonen. Ska försöka hinna få bredda min double bubble så jag kan byta bort den gamla. Lite är på gång men största är nog nya spindlarna - blir spännande att testa. /Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
    2 points
  2. Jag har funderat på hur jag ska montera regskylten fram och det vore snyggt om den inte var i blickfånget när bilen står stilla. Så jag tänkte något sådant här. Man skulle kunna manövrera den med en push-pull vajer eller med ett servo som är kopplad till ECUn som villkorar manövreringen i förhållandet till bilens hastighet. Drar undan skylten vid hastighet under 5km/h. IMG_4123.MOV
    2 points
  3. Gillar skylten " FARA " lite flygvapen inspirerad coolt!
    1 point
  4. Jag tillverkade en liten plåtkonsol till gasvajern, så nu fungerar det att gasa också. Hade jag bara haft de rätta hjulen på bilen så skulle jag beställt tid för SFRO 1. Tyvärr har det bara varit en massa strul med fälgarna, det har pågått hela året men ny lösning på gång.
    1 point
  5. Jag tar en paus från motorkåpan och fortsätter tillverka fler böjda vingar. Har gjort en vänstersvingen och nu ska jag göra höger sida. Många delar blir det för att gå ihop en vinge. - 4st. 210g twill kolfiber. - 4st. 450g twill kolfiber. - 2st. Peelply. - 2st. Flödesnät. - 2st vacuumpåse. - 2st spiralslang till epoxin. - 2st MTI-slang till vacuum. - 2 meter PVC slang övrigt. - 5 meter tejp till vacuumpåse. - 250 gram Epoxi. - 2st formar, över och undersida. Sedan är det bara att slänga ihop grejerna och fylla på epoxin i formarna. Jag var lite nyfiken på hur det såg ut utifrån med motorkåpan på plats och förare med hjälm på plats. Det blev ungefär vad jag har föreställt mej.
    1 point
  6. Nu var jag iallafall metodisk och fortsatte att arbeta på motorkåpan. Renkapade luftintaget och limmade fast den på motorkåpan. Förstärkte sedan skarven med ett antal lager kolfiber. Sedan fortsatte jag med att passa in ”väggen” under luftintaget. Med där gjorde jag först en pappersmall då jag inte ville riskera att såga fel i kolfiberskivan. Jag valde att limma skivan till luftintaget när den sitter på ramen bara för att få bästa passning. Limningen bestod av en mix av epoxi och kolfiberklipp som jag la som en radie på insidan på motorkåpan. När det har härdat kan jag lyfta av motorkåpan från ramen och förstärka fogen med ett antal remsor kolfiber.
    1 point
  7. Lite ovanlig dimension, bredaste däcket på 17" som inte kostar över 3500kr stycket. Jag kommer att ha stålfälgar som breddas till 10,5".
    1 point
  8. Snyggt här går det fort framåt! (för mig som ser utifrån händer det mycket men kan förstå din känsla att det inte går så fort som du vill) Ha du funderat på några extra diagonaler för att styva upp lite till? I rött i fram en diagonal för att knyta övre bärarmsinfästningen till nedre. Hjälper när du har sidokrafter på bilen. Tänker du efter lite blir det väldigt lite extra utmaningar i plats. I gult på tunneln, för att göra den vridstyvare och koppla framvagn bättre till bakvagn. Ställer dock till det med handbroms och kardan. I grönt vid förarplats för att stärka det yttre hörnet och ge en lite bättra styrka för påkörning från sidan och göra en bättre fästpunkt för en framtida bur. Påverkar dock plats för knäna så kolla att du får plats och överväg rundrör. /T
    1 point
×
×
  • Create New...