Jump to content

Leaderboard

  1. Magnus. Viktorsson

    Magnus. Viktorsson

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      21

    • Content Count

      304


  2. LUPUS

    LUPUS

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      21

    • Content Count

      2820


  3. Göran Nilsson

    Göran Nilsson

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      20

    • Content Count

      162


  4. Jocke4U

    Jocke4U

    Admin


    • Points

      15

    • Content Count

      3072



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/09/20 in Posts

  1. 8 points
    För exakt tre år var jag nere i Italien för att packa och skicka hem min 500 Maxi projekt . Idag firade jag med att starta upp den igen . Inga vatten eller oljeläckage . Röken kommer från avgasbandaget . Det går inte fort men det går framåt
  2. 6 points
    Provkörde lite mer nu när solen lyste. Bromsarna skakar fortfarande lite men ska bromsa lite mer när gruset är borta från vägarna
  3. 6 points
    Med kollektor och dämpare och det går att stänga motorhuven
  4. 6 points
  5. 6 points
    Nu på morgonen tog jag en roligare bil till firman😁
  6. 5 points
    Konstig syn enligt mig då vi försöker vara ett öppet forum där vi delar saker å ting - högt å lågt. Det som är dåligt för en kan vara bra för någon annan. Varför vänta att dela med dig och låta var och en bedöma?
  7. 5 points
    Nu sitter båda sidorutorna på plats.
  8. 5 points
    Idag fick jag hem vingarna från lackeraren, det ser bra ut men lite puts skadar aldrig
  9. 5 points
    The Spitfire version 🙂
  10. 5 points
    8 rörgubbar väntar med ihålig blick att bli 2 kollektorer. Den kollektor vi såg tidigare i vinter var fin men byggde för mycket på längden. Mvh Örjan
  11. 5 points
    Nya bromsar på G!
  12. 5 points
    Då har man kämpat med sidorutorna. Detta skulle man gjort tidigare men nu så kände jag mig stark. Började med att fräsa ner en kant i rutan och en i den rutan som öppnas. Ja inte helt lätt men bättre än inget. Kommer aldrig bli helt tätt men det är ju ganska mycket annat som inte är det också. Sedan är det väl inte denna bilen man skulle bygga om man hade vindbrus som prioritering..
  13. 4 points
    Jaha, det är bara att erkänna jag saknar min gamla bil.... När man börjar känna sig klar och (alla pengarna är slut) börjar man kolla efter nytt. Sjuan såldes och en Honda S2000 inköptes och förädlades, vilken bil!! Men sen blev den oxå "klar" Och såldes vidare... En Audi A2 införskaffades och är nu ombyggd till eldrift med alldeles för mkt. vrid o effekt för den stackars 5vxl g-trag lådan Sen åkte jag på LocostSwedens Bandag 2018 och fyndade byggbok och div. prylar på bagageloppisen. I det läget hade jag plockat en Sierra-86 på allt utan kaross och tanken var att bygga en billig sjua med pintomotor och det mesta basic= billigt Jag hann inte mera än hem samma kväll innan det kom ett sms från Martin L på forumet som undrade om jag ville köpa hans Drivlina en 2lit Zetec silvertopp -97. Så Pintomotorn fick stå kvar i Vänersborg och kpl. Zetec med tillhörande kardan osv. inköptes ett par veckor senare (o en merca kompressor). Och det var väl bra att Martin sålde motorn för då fick jag möjlighet att ratta hans 1548cc Hyabusa på banträffen 2019 och bättra på min pers. varvtid på Kullen med 2sek. O med R-däck på den bilen får ni passa er Vad är det då jag bygger denna gång? Bilen är i stort sett identisk med Martins bil, en Hyanes Roadster. Jag fick hyra Martins byggbord och superproffsiga fixturer så jag har blivit väldigt bortskämd denna gång (tack Martin!) Min bil är klädd med aluminium och plast från HJCC. Misstag nr:1 denna gång var att jag bommade att köpa Longens gamla MNR kaross då frakten från Norr blev för dyr. Få därför inte chocken när ni ser mina hemmasnickrade aluplåtar och dåligt underarbetade GRP detaljer... men den kommer att fungera ändå Motorn! En 2Lit Zetec med orörda kanaler fast med omslipade kamaxlar 273 duration per mm lyft och 1.5mm lashcaps under tryckarna på avgaskammen. Väldigt nyfiken på detta locostalternativ (1200kr/st) EN8 stålsvänghjul från Titan Motorsport som medförde byte till 216mm Pintokoppling, sparade 5.5kg mot det som satt innan (mondeo org.) Och man kan inte byta svänghjul utan att balansera det tillsammans med remskiva, vevaxel & tryckplatta. Vevaxeln upptäcktes vara 1/100 skev så det är oxå fixat på samma gång. Då jag vill öka max varvtal tack vare kamaxlarna så har jag såsom de flesta andra bytt till ARP bultar i vevstakarna. Zetec motorn är med org. motorstyrning optimerad för avgaskrav och mera vrid på låga/mellanvarvtal som fungerar bra i en bruksbil men passar mindre bra i en lätt sportbil så numera så sitter det ett Megasquirt 1 V3 insprutningssystem med extra koden för EDIS 4 tändstyrning. Boxen är mappad mot Blacktopp 2lit zetec som gav 181Hk@216Nm med enbart annat grenrör/avgas och med Powerhouse TB´s (rätta mig Sorin om jag har fel, och tack till din mappare för ett riktigt bra resultat) Jag tänkte försöka börja åka på Sorin´s map och har därför bara kalibrerat TPS. För att nu kunna utnyttja MS:et fullt ut så fick jag via Ebay.co tag på ett mkt. fräscht GSXXR 1000 TB spjällhus som modifierats för att passa ett hemmasnickrat insug med 42mm runners som använder sig av std. blacktopp spridare och fuelrail. Monterar man MC eller annat TB´s upptäcker man snabbt att org. generator inte får plats och vem behöver 90Ah kapacitet i en S7? En liten från B-tema och egengjort fäste sparade 4.5kg till! Sen har en kompis svetsat en bränsletank i 3mm alu som bygger på den ide´n som Jake på forat har i sin lättviktssjua. I denna har jag monterat en GSS 342 tryckpump med skvalpskott. Sen på avgassidan så har jag först ett MK grenrör som är modifierat för att passa i den bredare Roadster ramen kopplat till en R1 kolfiberdämpare som sedan via förbindelse rör avslutas därbak med ett kolfiber LeoVince slipon. Sen kör jag helbur denna gång och Luso motors skalstolar. Satsade även på att köpa nya lättvikts fälgar Japan Racing 15" klädda med Nankan 195:or Köpta på skruvat.se! Tips!! Vi har rabatt har jag upptäckt efter jag gick med som betalande medlem igen, men de var ändå billiga och min SFRO kontakt tipsade om dem o att de var prisvärda o bra men inte som Ecsta V70 osv. Sen är resten som vanligt på en sjua Hoppas på att kunna få ner bilen på golvet och dra igång motorn nu i helgen MVH Mattias Kristiansson, Alingsås
  14. 4 points
    Hittade en action kamera som jag köpte lagom till att bilen fick sina skyltar ( men försvann vid flytten från lägenheten.) filmade årets första tur igår.
  15. 4 points
    Touchdown! Efter massa timmar slutmontering och stunden infinner sig när bygget skall ner från pallbockarna och r-däcken får möta moder jord och bilen bara blir lägre och fetare ju längre ner den kommer och tillslut fjädrarna på dämparna komprimeras och bilen sätter sig, då får man valuta för allt slit!
  16. 4 points
    Bara 3 månader att göra formarna till fronten, det går bra nu. Tog loss dom ikväll, enkelt, enda överraskningen var de mängder statisk elektricitet som uppstår när dom släpper.
  17. 4 points
    Här ligger jag lite efter! Var var jag, jo nästa var framskärmar. Jag har valt att limma fast dom med rultlim för båtar Sika 295, men först lite kanaler för blinkers kablage. Blev korrugerad slang som jag limmade fast med Sika 293i som jag hade liggande. Sen bita ihop fundera massor på placering, lutning osv och så till slut ta steget och limma fast. Sprayburken är vikt för att ha lite tryck på limmet. För länge sen läste jag ett tips som jag tyckte verka vettigt, bygga upp med lim runt järnröret, detta borde minska effekten av styvhetsövergången vilket drastiskt minskar fläklasten i limfogen. Dessutom borde det ge mig mer tid mot att korrosion kryper in och får limfogen att lossna. När det var gjort var det bara att dra lite el till blinkers, ut på skärmen och in i noskonen. Allt funkade på första försöket (för ovanlighetens skull) Jag beslutade mig även för att byta ventilstyrningarna på toppen som sitter på istället för att porta klart reservtoppen, allt för att minska arbetet innan körklar. Använde nylonrep ner i tändstiftshålet för att hålla ventilerna och ett eBay verktyg som tog spjärn på fjädrarna. Det var lite onödigt trixigt och jag vet inte helt om det var värt det jfr att bara lyfta toppen. Det var väldigt uppenbart att tätningarna var slut, alla var fullständigt hårda och torrspruckna. Nu var det bara att bära bort däcken som legat bakom sen bytet till vinterdäck på bruksisarna och voila! Förra helgen när solen sken fick bilen vädra lite, hade funderat på en kort provtur runt kvarteret men den kastade så fruktansvärt mycket Sten att jag bara vände på gatan, tog några bilder, städade lite i garaget och sen körde in den igen. Jag har har långa funderingar på vad jag ska göra med skyddet kring rattstången, original sierra är för stort och skymmer instrumenten onödigt mycket. Jag har gjort några ansatser son inte blivit bra men nu verkar det som om en plan har fallit väl ut. Jag har tagit små halvmånar från ett 114x4 alurör (som var ett tidigare försök) och måttat med papper. Sen fört över detta till 1,2 mm alu som formats och nitats på med försänkta nitar och lim. Ovansidan var mest rund med en liten knöl för blinkersreturen, men undersidan behövde mer formning för att gå runt rattlåset. Efter lite filning blir nitarna ganska snygga, och passformen blev så pass bra att kåporna inte kommer fånga ögona. Sen på med lite krymplack och lite skrammelskydd. det hela blev ganska diskret i slutändan. Och instrumenten är inte det minsta skymda. Nästa steg är att få ihop ansökan om ursprungskontroll. Har slarvat bort kvittot jag fick av Stefan på Kitcar Sweden för tio år sedan men han har visat en fantastisk medmänsklighet och skakat fram en ersättning! En stor eloge till honom! Nu är det bara få tummen ur att sitta med papper. /T
  18. 4 points
    Blir väl inte längre från seven än detta men efter årsmötet gick jag ut och starta sjuan och tänkte åka och tanka ( till och med 98 är billigt ) , men det var åt h... för kallt så gick in i garaget och montera en dörr på bastarden och nya chassit . Det är nästan rätt ride height med 14 cm till batteri grundstötning ( sänkt nästa 10 cm mot orginal ) och på något konstigt vis 2-3 cm för lång mot orginal ritning, tror det är bakaxeln sänkning /vridning/bakåt förflyttning som blev några grader fel i konstruktörens huvud 😫 hur som helst tänk er samma färg på allt och 5 gånger mer effekt än orginal och knäpptyst, måste ju reta någon orginal fanatiker 😎. Nästa sommar Saab festival .... det är bråttom nu
  19. 3 points
  20. 3 points
    Hej, plötsligt händer det... Verkstad urstädat, golv svabbat, Elvito nersänkt från tak, delar framplockade och pannan i djupa veck....Hur f.n var det här tänkt 🤔 mvh Pär
  21. 3 points
    RF är bokstavligen samma som RF. Mina tips är * Visualisera och testa så du kan röra munstycket jämt och med rätt vinkel den sträcka du ska svetsa * Se till att ha bra stöd för handen som håller munstycket * Se till att ha bra stöd och åtkomlighet att mata tillsats * Se till att du ser ordentligt vad du gör * Stressa inte. Låt varje tillsats flyta ut innan du går vidare. (Om du inte kör konstant matning) Det är alltid jobbbigt i början att hålla jämt avstånd och hastighet. Och än svårare är det om man kör runda rörelser om man nu väljer ett 🙂 övning ger färdighet helt klart. Jag är långt från bra och min största nemesis är rengöring.... Bifogar mitt försök till vbands svetsning 🙂 svetar egentlig RF med magen och RF tråd men fick en hel hög tillsats material av farsan så var ju bara att köra 🙂
  22. 3 points
    Byggt en ram och fixat lite skydd framför kylaren.
  23. 3 points
    7-8 grader i garaget och och muskel inflammation i ryggen gör att det går lite trögt just nu men det händer lite ändå . Lite mer inredning har kommit på plats . Stolar och bälte på plats . Tillverkade två stag som ska hålla bagage luckan stängt , ska kortas till rätt längd när karossen är på plats . Folierat några plåtar . Tack @longen för tipset . En lätt lithim batteri införskafat och fastmonterad .
  24. 3 points
    Jag funderar på att byta min seven mot ett annat projekt/färdig bil då jag vill ha något att sätta tänderna i och denna börjar bli klar... Jag är helst ute efter en Porsche, projekt eller färdig bil men också en kit car (Speedster eller coupe vore riktigt roligt). Fast sedan vore en svängrod roligt eller något annat... Men färdig bil eller långt gånger projekt ska det vara. Jag kan ta pengar eller lägga pengar i mellan. Prisbild får ni nog när ni läst texten nedan. En seven med Kastenham ram. Byggkostnad på över 400’ och de senaste två åren (10 milen) så är den påkostad över 150’. Jag har kvittot och papper på i stort sett allt sedan bilen byggdes. Väldigt rå att köra med höga varv, bara monoballs och hårda växlingar med dogboxlådan! Fast man kan ha mycket roligt på gatan med den och skönt att aldrig behöva tänka på besiktning igen 🆙 Modellår 2006 Besiktigad för all framtid (T12BF) Motor Honda S2000 F20C Vtec (isatt 2017) AEM EMS 30-1012 styrsystem mappat på E85 SH4-750 RC Racing Spridare Torrsump, Pace Oljepump (pump ny 2017) Oljekyl samt Alukyl (Ny oljekyl 2017) Lättat svänghjul Sellholm Dogbox M4700 med stålspak 550nm (2,19-1,51-1,21-1,0-0,87) (nypris 50.000kr) Stel 740 bakaxel 4,56 utväxling, wattlänk, danadiff, 4-link upphängning Knivkrängare fram Ferrita avgassystem 044 bensinpump, Regulator FSE Progg Opel corsa el-servo (justerbart från i-brädan) AVO 2-vägs ställbara dämpare DAAWD 140/095 samt 150/100 med en blandning av fjädrar. Bak sitter Öhlins. HiSpec Ultra Lite 4-kolvsok runt om (nya ok bak). Lätta skivor och ok. 300mm ventilerade fram. Bromsvåg justerbar från i-brädan. Oljetryck, oljetempmätare, vattentemp, avgastemp, SPA varvräknare med hastighet samt Shiftlight. Släcksystem motor och bränsletank med utlösning från i-brädan. Fullbur med fäste för vinge. Image Wheels, splitfälgar 8,5x15 samt 11x15 Michelin TB5R 18/60-15 (225/50Vr15) och 26/61-15 (285/40VR15) Gatgodkända R-däck (mycket mönster kvar, knappt körda) Snap-off nav på ratt 3--tumsbälten- 6-punkts på förarplats. Fuel Cell (med skuminlägg) (nypris ca 20000kr 700 kg fulltankad Nytt lätt batteri. Nya stolar, bara bytt på förarsidan för att hålla nere luftmotståndet. SFRO:s omdöme löd ”Den bästa seven jag kört”
  25. 3 points
    Tack för tipset👍 Givaren fungerar men har ingen matarström in till mätarhuset, ska kolla vad som hänt från säkring 17 till mätarhuset. Ibland är man inte så smart, har haft felsökning på en varningslampa som varnar för låg bromsvätskenivå. Alla kablar verkade vara rätt och förstod inte felet. Sen efter letande så kommer jag på att jag luftade bromsarna och att nivån var för låg och allt fungerade som det skulle, bara att fylla på bromsvätska så slocknade lampan.😃
  26. 3 points
    Biltemabelysningen klar. När jag började leta belysning så trodde jag aldrig att det skulle sluta med ett komplett ”kitt” från biltema...nu blev det både bakljus, strålkastare fram samt blinkers fram från Biltema vilket berodde på att de var de jag gillade mest. Känns konstigt 😆😎 Jag la mycket tid på fästen idag. Målet var att gömma dem så mycket det gick bakom krängningshämmararna vilket jag lyckades ganska bra med. När jag väl hade fått till det bra så bestämde jag mig för att montera blinkers i samma fäste vilket ställde till det mycket för jag pulverlackade innan provmontering efter den modden...när jag sedan skulle få på noskonen så satt blinkersinfästningen i vägen 🤔 men efter lite kapande så löste det sig. Nu är det nära provkörning, ska bara montera det ett par sista motorplåtar samt montera motstånd på blinkersarna 👍🏻
  27. 3 points
    lunch resan utförd i vinter kläder , lätt halkigt med R-dack och tung höger fot . Men jädrar va kul
  28. 3 points
    inga kind pussar nu och bada i spolar vätska vid dörren 🙂
  29. 3 points
    Elsystemet börjar nu hitta sin plats. Håller nu på att snickra till en tunnel som täcker över alltihop.
  30. 3 points
    Fick hem stolarna idag, inte ofta man brukar säga att det blev för bra. Mjukisbyxor och en massa ångest kommer det att vara när man ska köra 😬😊😋
  31. 3 points
    Vårens första provtur. Vilken härlig känsla. IMG_6807.mov
  32. 2 points
    Kan inte mer än hålla med Gustaf. Om uppgifterna stämmer på deras hemsida så står det att: 57" vinge ger ett max downforce på 0-400 lbs / 181 kg 70" vinge ger ett max downforce på 0-800 lbs / 362 kg 80" vinge ger ett max downforce på 0-1200 lbs / 544 kg Allt beror givetvis på bil, placering, vinkel av vinge m.m. så har dom där uppgifterna bara som referens värden. Men sen använder dom samma montering komponenter på alla vingar som jag förstod det. Vajer med M6 skruv som skall hålla tex 544kg och få det stabilt, hmmm vet inte riktigt. Jag har en förmåga att ta till mer gods än nödvändigt 😄 Letade lite på puch pull vajrar, var tvungen att gå upp till M8/M10 ifall man skall klara av ett tryck på vajern på mer än 450kg. Vingen jag har beställt är 176 cm / 69" bred. Skulle vara 7-14 dagars leverans tid, nu med corona epidemin så vet man inte riktigt. Kommer att rigga upp den och börja göra pappmallar när den anländer, då hade det varit trevligt om du meddela mig ifall du ser några tokigheter 😛
  33. 2 points
  34. 2 points
    Jag anser inte det konstigt. Varför rekommendera något som kanske i slutändan skiter sig och kostar pengar för andra som försöker sig på något som visar sig inte fungera tillfredsställande? Jag håller på o gräver fram ritningar och 3D modeller och skall sedan dubbelkolla mått och montagemöjligheter innan jag lämnar en "rapport" eller rekommendation. Men hittills så ser det väldigt lovande ut (om måtten på hålrummet jag antecknat stämmer) Djupet diffar en del, men det kan vara till fördel då man får utrymme att sätta en förstärkningsplatta istället. Detta extra utrymme skulle även kunna nyttjas till fästplåt för undre halvan av huvlåset. Detta vill jag göra en snabb utvärdering på och sedan lämna en mer informativ post på forumet där man faktiskt kan leverera fakta och en bra grund för den som är intresserad. Som konstruktör gör jag inget halvdant, man ska ha tänkt klart först 😉 Återkommer troligen efter helgen när jag hunnit måttat och säkerställt en sund idé.
  35. 2 points
    Ett tips till er alla som har provat olika tejp sorter, dubbelhäftande tejp, vinyl, folie, allt som har med klister att göra och är trött och less på att det släpper efter tag eller att det redan är dålig vidhäftning från början. Då har jag lösningen åt er, köpte det här primer när jag började med att foliera, sedan dess har jag använt det på allt. Ett tips bara vid användning är att ni kan inte räkna med att få lös det ni applicerat i ett stycke. Det skadar inte lacken och går att ta bort med lim borttagnings medel. https://www.vnvinyls.se/product/3m-primer-94-flaska-30ml
  36. 2 points
    Blev en 2.5" från Biltema. Testade med en magnet och allt var rf så inte bara klämman[emoji106]. Nu skall man bara lyckas tigga allt snyggt och fint så det ser bra ut. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  37. 2 points
    Om inget drastiskt händer så har jag kvar bilen 😄 Våra seven kopior är ju rätt enkla och simpla jämfört med andra bilar, ända så finns det hur mycket som helst man kan hitta på och förbättra på dom 😁 Nedan är några saker jag pillat med senaste veckan. Reg-skylts hållare fram med magnetfästen, möjliggör att man kan justera höjden för att andra luftflödet till oljekylaren, alternativt ta bort den för bankörning. Folierat om framsidan av bakskärmarna, blir rätt sönderblästrade efter ett tag, trots att jag bara har en frigång på ca 8cm mellan marken och underkant av framskärmen så sprättar det på bra med grus när man kör med klisterdäck typ R888R. Blir att montera in en gummi stänkskydd på framskärmarna under veckan, så dom i princip tar i marken. Monterat ned stolarna nu med rätt bälten. Monterade på ny avgasbandage på avgassystemet. Har stört mig länge att längst bak i mitten på motorhuven har varit ca 1 cm för högre på grund av olika anspänningar i glasfiber materialet. Har lagt ned några timmar på att justera om fronten för att passa in huven bättre, sen monterade jag en magnet med 8 kg dragkraft längst bak på huven för att hålla den nere på plats, Blev riktigt nöjd.
  38. 2 points
    Premiärturen avklarad och kameran åkte med för lite bilder (leendet är klistrat nu) 😀
  39. 2 points
    Hej Jag är inblandad i initiativet till att ha en träff den 23 Maj på IKEA/Älmhults handelsplats. Tanken var att ta rygg på Sydsvenska Rallyt som skall ha start/mål/depå på handelsplatsen. Fördelen med detta upplägget var många, gratis lokal för seminarier eller dylikt, några uppställningsplatser inomhus för våra bilar, lunch å fika i samma lokal. Mycket motorintresserade publik på handelsplatsen. Flera andra motor jippon på området under helgen. MEN pga Corona pandemin så flyttas hela arrangemanget från 23 Maj till den 1Augusti och det krockar med vår bankörning på Kinnekulle. Jag tycker att bankörningen är mycket viktigare.
  40. 2 points
    Den lever 😊😎 Nya framskärmar och stag/fästen. Fortfarande en del kvar att göra men jag var tvungen att köra ut den i solen en sväng. Mina däck är väldigt bra på att plocka upp grus 😆
  41. 2 points
    Tack för de fina orden Ronny! Har nog varit perioder då jag räknat bort den också, det känns helt galet att det faktiskt är en bil som står i garaget efter tio år i olika stadier av rörhög. Här kommer en till bonusbild /T
  42. 2 points
    Finns ju denna i nästa samma färg
  43. 2 points
    Nu har det hänt lite i garaget, jag skulle byta färg vilket spårade ur i massor med spackeljobb fast jag ska behålla rejslooken...men lite finare kan man ju alltid göra 😎 Sedan ska det på ny belysning både fram och bak för att få lite modernare stuk. Man börjar ana hur den kommer se ut.
  44. 2 points
    Här kommer lite bilder på grejer från ToDo listan #1 Difusor #4 DRL #4 Blinkers #5 Luftfilter på tomgångsventilen #8 Oljetrycksensor #9 Vevhusventilation #11 Skumgummilister #12 Täckplåtar #13 3D printade plastdetaljer 6st #15 Svetsat igen slitsar #16 Plåt på gaspedalen
  45. 2 points
    Hej! Lägger ut en trevare om att sälja min trehjuling TreeVee för att göra plats i garaget. Den är byggd som en Ariel Atom med ett hjul bak. Motorn är en fabriksny 2002 Harley 88A Twin cam med original Keihin förgasare och TwinTech tändning. Växellådan är Ford Escort single rail (RWD) med en Haldex ombyggd för att fungera som start/växlingskoppling. Eftersom jag är mer intresserad av att bygga än att köra har den bara gått ca 600 mil sedan den blev godkänd 2011. Googla på http://anarchadia.blogspot.com/2012/12/vintage-thing-no122-treevee.html så finns en beskrivning på engelska. Eftersom fordonet innehåller lite speciallösningar passar det nog bäst för den som är lite teknikintresserad. Sedan bilderna togs har jag gjort en ram under stolarna. Finns i Trollhättan. Prisidé ca 75.000 kr men förhandlingsbart. För frågor kan du nå mig på pgbjorck@gmail.com eller genom forumet. För att få en uppfattning om mina byggen kan man kolla TreeBee trehjuling som det finns en byggtråd för på forumet. /P-G Björck
  46. 2 points
    Nu börjar jag rota fram tvångs tröjor en grund regel är att färgen måste härda klart på förra bygget 😂
  47. 2 points
    här kommer lite bilder😀 börjar pricka av saker inför sfro2 och då är bla blinkers fram monterat provisorisk för att uppfylla kraven på höjd. Det tar mycket tid att anpassa alla saker när vissa saker inte är planerade från början och att bygget ska vara ett locost.
  48. 2 points
    Skickat från min iPhone med Tapatalk
  49. 2 points
    LIte blandade bilder till ! Mina infästningar för broms och bränslerör, kommer att använda en tjock armerad gummiduk med ett hål (med grepp-passning) igenom för varje rör gummiduken bultas fast med en M8 med låsmutter i fästet på bilden. Blir samma på bakaxeln. - Bild under produktion av stolsinsfästning, 2 st 20x20x2 med spår för en 10mm pinne och längst bak så har jag 2 st 6mm plattjärn på stolen en som glider ovanpå rören och ett som styr emellan rören samt en pinne som går ner i inställningsplåten ( den har U-spår istället för hål nu), ska lägga upp en bild på den färdiga så småningom. Har inte vägt det men det känns lättare än köpegrejerna jag hade till de första stolarna Flyttade ratten 30 mm bakåt vilket tvingade fram en liten låda för rattaxeltätning Till sist en bild på mig och min byggkonsult Emma. Nu senast så har hon hjälpt oss starta en uppdatering av badrummet genom att slänga ett glas i handfatet så att det sprack.
  50. 2 points
    Hej, nu har min dotter tröttnat på mina skakiga, mumlande och lite tråkiga Youtube filmer och tagit tag i filmandet och redigerandet. Numera blir det en mer proffesionell framtoning.... " LIKE SHARE AND SUBSCRIBE " Mvh Pär
×
×
  • Create New...