Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/10/2022 in all areas

  1. Blev en QSP ratt istället och en liten spacer för att kompensera för den förras inpressning. /Vedde Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
    2 points
  2. Jag har kört ett par gånger på lite utflykter, den går riktigt bra nu. Var på Engelska träffen på Säby vilket var trevligt. Försöker få med lite folk till Norrtälje 16/7. Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
    1 point
  3. Nu senare än någonsin har jag äntligen fått tummen ur och fixat med bilderna. Jag trodde ett tag att de var borta då min NAS blev ransomware'ad, men som tur var så fanns de kvar på minneskortet i kameran. Stort tack till de som arrangerade och givetvis även till de som bjöd mig på en åktur.
    1 point
  4. En liten fundering; En bildad gissning är att gummiskivan är där för att minska mängden vibrationer som kommer upp genom rattstången till föraren. I en bruksbil ökar det komforten, men det minskar informationen som når föraren vilket kanske inte är önskvärt i våra bilar. Det sagt så går det att byta efter du blivit klar skulle du vilja, så se till att bli färdig. Det är mycket lättare att göra små modifieringar på en fungerande bil än att försöka få ihop en hel bil till att börja med. /T
    1 point
  5. Jag har samma typ av rattstång och nästa steg är sfro2, dvs. Den är godkänd i min lösning. (Stången är kollapsbar)
    1 point
  6. Halloj! Det går inte att säga att en rattstång är godkänd eller inte. Det är hela det monterade konceptet som antingen möter kraven eller inte. Kraven är att ratten ska kunna tryckas bort från föraren och att rattstången ska på ett eller annat sätt kollapsa, vika sig eller tryckas ihop på ett sådant sätt så att föraren inte riskerar att skadas av den. Så det funkar säkert att använda den rattstången men du behöver lösa de ovan nämnda kraven också i din lösning. 😃
    1 point
  7. IMG_0544.MOV IMG_0543.MOV Än så länge kan den börna på gräs och grus 😁
    1 point
×
×
  • Create New...