Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/24/2022 in all areas

  1. Det är mycket jobb för att skapa ett avgassystem, det mest utmanande har varit att pussla ihop mitt söndersågade grenrör. Det är inte klart ännu men jag har skarvat ihop 3 av 4 rör med nio skarvar/svetsar nu har jag bara fem skarvar kvar. Jag tröttnade lite på grenröret och gav mej på ljuddämparen och up-pipen. Jag insåg att det blir lättare att göra det sista på grenröret om jag har motorn upp och ner i en motorställning. Nu vet jag att grenröret går fritt från ramen och att det går demontera utan att lyfta motorn däremot är det inte säkert att det går byta oljefilter utan att lossa grenröret lite, vi får se senare. Jag är nöjd med ljuddämparen och dess placering, jag ska göra någon form av värmebarriär mellan ljuddämpare och växellådan. Undrar vad som är effektivast en polerad plåt emellan eller en isoleringsmatta på vxl. Jag provmonterade bågen men svetsar fast den senare när jag fått hem säkerhetsbältet. Min plan är att montera rullen till bältet i bågen någonstans, kanske i ett tvärrör. Kanske bäst att beställa lite aluminiumplåt till bränsletanken så jag inte står utan jobb, tänkte svetsa tanken i 2,0mm 1050 alu.
    3 points
  2. Fram ändan börjar blir ganska klar för stunden, iallafall karossmässigt.
    1 point
  3. Bromsarna fram har varit lite krångel att lösa. Det är väldigt dåligt med plats så jag måste ha en skiva som bygger väldigt lite inåt. Första skivorna jag köpte som var till någon Mercedes hade gott om plats mellan ok och fälg, men det begränsa styrningen rätt mycket då det blev dåligt med plats mellan ok och stötdämpare så dom gick bort. Peppe med den vita Skodan hade byggt med någon Audi/VW skiva som ev kunde funka. 312mm och rätt bredd för oket men tveksam om oket skulle få plats med mina fälgar men det fick bli såna iaf. Vill använda BMW e39 oken för att jag har dom och för att dom väger ganska lite. Så nu har jag karvat fram ett par ok hållare och fått dit dom. Det blev över förväntan och det fick nästan plats 😄 Har för mig kravet är minimum 8mm till ok adapter eller minns jag fel? Det är fel skruvar/muttrar men det fixas senare. Ok och hållare fick plats men inte fjädern så jag gjorde några 3mm spacers så nu fick den plats med. Provade med Biltemas universal spacers som jag hade liggande men dom är så fula så jag gjorde några egna. Hade god marginal på skrubbradien så det ska nog inte va några problem men några mm spacers. Sen har jag börjat passa in fronten. Kapade loss plåten där lampor/grill sitter från donatorbilen. Det kändes lättast att göra så jag slipper göra fästen för lampor och huvlås mm. Nedre fästena är på plats men får avvakta lite med dom övre tills jag har rörbocken på plats igen. Skämbreddarna fram kommer att bli lite mekk att fåtill känns det som. Bak passa dom rätt bra men fram är lite oklart 😄
    1 point
  4. Så där då var scuttlen klar då 🙂 Blev så här på bilen, instrumenten förskjutna 5cm mot passageraren så att man ska se varvräknaren tydligt, Oljetryck och oljetemp hamnar framför ratten, nödvändiga brytare under instrumenten. svetsade färdigt kylar fästet och kollade hur det blev. svetsade dit lite fästen för bromsrör och kabelhärvor också. Översiktsbilder Allt började med det här
    1 point
  5. Mer pappslöjd [emoji16] har även reglat om lite i kardantunneln. Fick nedslag vid byggbesiktningen att det var lite trångt för höger knä. Har fixat till det lite bättre.
    1 point
  6. Fick dit bromsrören i dag. ATE bromsrören var bra att jobba med.
    1 point
  7. Har justerat lite för instrumentlådan och plocka i torkararmaturen Sen var jag bara tvungen att hänga dit instrumentet Och så här ser det ut från förarplatsen, ska nog dra det lite åt höger, ca 3-5 cm. tror oljetryck och temp hamnar framför ratten.
    1 point
×
×
  • Create New...