Äntligen blev det jullov och jag kunde sitta i lugn o ro och reda ut elschemat. Mycket annat kan man ta på en stund då och då men med ett schema delvis på italienska och färger som inte riktigt stämde så blev det lite klurande.
Så är det den svåra avvägningen mellan att bara fjockla ihop något för att kunna provstarta och göra det ordentligt från början. Nå, alla delar ska ju hitta sin rätta plats och det är väl (oftast) klokast att göra det bra en gång än flera slarviga.
Huvudströmbrytare är alltid bra att ha, lätt åtkomlig från förarplats utan att vara i vägen.
Behövde fylla på olja men i vanlig ordning så fick tratten inte plats. Bor man en bit från människobyn så är det ibland enklare att bygga eget än att köra in. En bit kopparrör o plåt så löste det sig.
Så - batteriet laddat, rätt bensinpump med tillräckligt tryck och lite fipplande så gick den igång. Skönt att veta att man inte bara köpt ett ovanligt dyrt trädgårdsornament utan något som går att använda. 🙂
Säkringar är klokt att ha, heller en extra än att behöva slava senare. Allt ska såklart lindas och snyggas till så inget kan skava eller kostslutas.
Började skissa på skivan som ska täcka för baksidan av instrumentpanelen men den får nog göras om tills jag är helt nöjd. En liten lucka får det bli för att komma åt säkringar och kunna underhållsladda batteriet enkelt.
Listan med grejer som ska fixas före sfro 1 är fortfarande lång men krymper långsamt och det är ju knappast väder att köra i just nu ändå.
(i morse var det blixthalka hela vägen till jobbet, när tom. en Aygo med dubbdäck spinner loss på trean så är det inte bra grepp)