Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/28/2021 in all areas

  1. Kan bara instämma, stort tack för ett i vanlig ordning fantastiskt trevligt besök med ett gäng trevliga likasinnade. Jag hade kameran hängande över axeln hela tiden, kom mig inte för att fota för det var så mycket annat kul att göra 🙂
    2 points
  2. Ungefär samma här men kameran låg i brukspulkan lyckades knäppa en bild med mobilen när allt lagt sig en aning. Tack Magnus för en fantastisk helg med massor av trevliga människor, tror jag hade ett smajl på läpparna hela vägen hem. Edit: Och vädret.... vilken tajming!
    1 point
  3. Som alltid så är @Magnus. Viktorsson träffar sjukt bra och trevliga. Fikat är bättre än de flesta caféer och med det en massa sköna människor och bilar. Tror även Viktorsson har nåt avtal med vädergudarna för Borås är ju känd för att vara en regnig stad men vill minnas att ALLA år har det varit bra väder. Hälsa även "pappa Viktorsson" som sprang med kaffekannorna. Stort tack Magnus!
    1 point
  4. Lite samma här... Inga bilder men mycket trevlig tjôt och kul att träffa lite folk från forumet "på riktigt". Stort tack Magnus för en grymt trevlig träff!
    1 point
  5. Stort tack @Magnus. Viktorssonför en toppenträff! Jag hade fullt upp att prata med en massa petrolheads så det blev inga bilder ….
    1 point
  6. Nu är flera delar på plats, bilen fick även komma ut ur garaget. Listan på saker att göra blir bara mindre och mindre😃
    1 point
  7. Har nu "spacklat klart" och fått på sprutspackel som skall slipas. Blev en del porer där jag slipat igenom in i glasfibern som måste skrapas i, och någon liten miss som behöver lite mer fyllning... Sen är det slipgrund och färg som gäller. Bara att köra på medans vädret tillåter! 🙂
    1 point
  8. Bilen fungerar igen och i söndags kördes sprintfinalen med Svkg på Vårgårda flygfält. Denna gång med lite annat upplägg. Detta gjorde så körningarna flöt på bättre och väntetiden blev kortare. Gött jobb Svkg Hur gick detta då? Helt ok. Bilen höll tätt och körningen gick bra. Lyckades med 72-tider, 72.55, 72.73 och 52.47. Håller ett jämnt, lågt tempo Extra nöjd med 180-graders vändningen i första filmen. https://youtu.be/cKsjpGD9OJE https://youtu.be/XDNrqFk7gdg
    1 point
  9. Det sista har det hänt en hel del med bygget. Det var först en del jobb med att förbereda montering av karossen inför byggbesiktningen. Detta innebar att kapa lite smådetaljer samt kapa ur hjulhusen. Det skall sedan på breddningar, så detta skall göras om igen för att kunna montera hjulen tillfälligt. Riktigt roligt att kunna rulla ur bilen ur garaget med karossen på. Därefter var det dags att rulla på bilen på släp för att åka och byggbesiktiga. Självklart var det tvunget att regna den dagen men vad skall man göra? Kunde hålla bort det mesta av vattnet från ramen med presenningar. Besiktningens gick absolut över förväntan. Anmärkningarna jag fick var: · Bilen svänger åt fel håll, denna visste jag om. Måste också passa på och tacka @erikjo här på forumet som gav mig sin högerstyrda sierra växel, vilket kommer lösa detta problem inom en snar framtid. · Röret vid A-stolpen täcker sikten för mycket. Denna punkt var något jag själv tänkt på en del då sikten ur bilen kändes trång men då buren är byggd med mål att ha rören så raka som möjligt var detta det enda sättet utan att lägga till fler böjar. Så här såg det ut innan. Där problemet är att den täcker i ovankant. Utöver detta var det positiva ord och jag kom därifrån med bra tips inför framtiden. Så tack till Uno för trevlig och lärorik besiktning! Väl hemma igen började åtgärderna av besiktningen. Först var att justera röret vid A-stolpen. Detta genom att kapa loss en bit och sedan värma och böja ut röret och sedan svetsa i en rörbit. Därefter förstärktes denna knutpunkt genom att svetsa in två andra rör i punkten, tror inte den extra böjen kommer försvaga ramen nämnvärt. Denna justeringen gjorde underverk på upplevelsen i kupén. Blev bättre sikt och kupén känns rymligare. Så denna ändring är jag väldigt tacksam över att Uno bad mig justera, den förbättrade bilen något enormt! Slutligen måste jag avsluta med en bild där karossen är på! Tror detta kommer bli väldigt trevligt när allt är klart. Måste också slänga ut en fråga hur ni hade monterat karossen på ramen, just nu hänger den bara på ramen. Vissa pratar om att montera den mjukt med bussningar men jag hade gärna haft den bultad för att hjälpa den förstärka ramen. Vidare är frågan om man ska bulta den bara i botten eller även i taket? Skriv gärna er åsikter om ni har några!
    1 point
  10. Tänk på att det är du som konstruktör som bestämmer storleken på infällning för reg plåten, och skulle den bli så det bara passar in en liten skylt i den infällnimgen så måste ju besiktningsmannen ge dig en liten skylt. Bara ett litet tips från en som gjort så. Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
    1 point
  11. Designade egna stakar och kolvar som mäster Hans Blom svarvade och fräste i sin fleraxliga svarv
    1 point
×
×
  • Create New...