Vart var vi, julledigheten har varit bra!
Kom just in från garaget och motorkablaget är färdigt och på plats. Bilen är redo för att koppla in en dator och hålla tummarna för att jag inte gjort några stora misstag och att den vita röken håller sig inne.
Har kopplat från allt från styrenheten och tänkte ta det steg för steg.
Men låt oss backa bandet lite; Paketet från CBS dök upp den fjärde, och jag fick betala tull då det inte lämnat GB innan nyår. Reklamerade endagarsfrakten och CBS stod vid sitt rykte och återbetalade hela fraktkostnaden.
Krimptången från CBS gör jobbet och efter en hel del fiff såg ECU kontakterna ut så här:
Plockade även ihop relähållarna och säkringar, monterade in styrenheten och säkringshållare i bilen och parade ihop kablaget.
Med en stor mängd buntband gick det sen att plocka ur och bygga vidare på bänken. Så här såg det ut efter första nedklippningen.
Där jag behövt splica har jag använt Open Barrel Splice från TE, med limmad krympslang runt. Blir grymt starkt, relativt litet och är smidigt.
Injektorerna, lufttemperatur och spjällägesgivaren hade EV1 kontakter och till dessa finns det små fina hättor att köpa. Lite overkill men blir snyggt. På alla ändar har jag lagt flätad slang.
Sen städade jag upp det sista med sån här kabelstrumpa, smidigt. Måste erkänna att jag fuskar lite då jag har en varmkniv att skära av alla strumporna, blir snygga snabba snitt som inte fransar.
Slutresultatet blev jag mycket nöjd med;
Det får bli allt för den här uppdateringen, får se hur många dagar det tar innan jag tar mod till mig och släpper på spänning till styrenheten...
/T