Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/17/2021 in all areas

  1. Vart var vi, julledigheten har varit bra! Kom just in från garaget och motorkablaget är färdigt och på plats. Bilen är redo för att koppla in en dator och hålla tummarna för att jag inte gjort några stora misstag och att den vita röken håller sig inne. Har kopplat från allt från styrenheten och tänkte ta det steg för steg. Men låt oss backa bandet lite; Paketet från CBS dök upp den fjärde, och jag fick betala tull då det inte lämnat GB innan nyår. Reklamerade endagarsfrakten och CBS stod vid sitt rykte och återbetalade hela fraktkostnaden. Krimptången från CBS gör jobbet och efter en hel del fiff såg ECU kontakterna ut så här: Plockade även ihop relähållarna och säkringar, monterade in styrenheten och säkringshållare i bilen och parade ihop kablaget. Med en stor mängd buntband gick det sen att plocka ur och bygga vidare på bänken. Så här såg det ut efter första nedklippningen. Där jag behövt splica har jag använt Open Barrel Splice från TE, med limmad krympslang runt. Blir grymt starkt, relativt litet och är smidigt. Injektorerna, lufttemperatur och spjällägesgivaren hade EV1 kontakter och till dessa finns det små fina hättor att köpa. Lite overkill men blir snyggt. På alla ändar har jag lagt flätad slang. Sen städade jag upp det sista med sån här kabelstrumpa, smidigt. Måste erkänna att jag fuskar lite då jag har en varmkniv att skära av alla strumporna, blir snygga snabba snitt som inte fransar. Slutresultatet blev jag mycket nöjd med; Det får bli allt för den här uppdateringen, får se hur många dagar det tar innan jag tar mod till mig och släpper på spänning till styrenheten... /T
    4 points
  2. Lite återkoppling: Har använt mig av Hagmans karosserikitt och tunnade ut den ca 10-15% med Biltemas förtunning då jag råkade ha en burk hemma. Körde på det med liten korthårig roller av bästa kvalitet. Funkade hur bra som helst, ett lager/dygn. Två lager i hela hjulhuset och ett par extralager där risken för "direktskott" är stor. Sedan tänkte jag rolla på två lager polyuretanfärg på detta, den är grymt stark och samtidigt lite seg/mjuk. Tror detta blir bra men framtiden visa hur bra det funkar i verkligheten. Ett stort tack för tipsen! Såg förresten att @Kjelland28 föreslog detta högt upp i tråden men är ju lite trög och fattade inte då
    1 point
  3. Tack men jag skrev till fel eller rättare sagt det hamnade på din tråd av misstag.
    1 point
  4. Visst, är det bara "kosmetiska" delar så funkar det materialet. Val av material och dimensioner beror väldigt mycket på tankens form och hur man sammanfogar. Att löda 0,7 mm brukar inte vara några problem, att svetsa så det blir tätt är klurigare. En tank som på bilden i början, som har få plana ytor blir ju stabil även med klenare gods. Personligen skulle jag föredra minst 1 mm oavsett material. Men prata med din besiktningsman, det är klokt. Gustaf
    1 point
  5. Det är ju bara att prova , så länge man inte får läckage så är det nog helt ok PS det finns ju flata rör om det är dåligt med plats .
    1 point
  6. Det var en smart lösning med böjbar avgasrör och lindning
    1 point
×
×
  • Create New...