Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/17/2020 in all areas

  1. En sak som fungerar bra är billack med 50 procent mjukgörare då denna bli så mjuk att man kan lacka mjuka plastdetaljer med den typ rattcentrum, den tar lite extra tid att torka men antar ingen har bråttom över vintern. Jag har givetvis testat själv då jag arbetar som billackerare. alternativ två är sprutbart kitt som man behöver en speciell spruta för skickar en länk http://www.pyrmo.se/klister.pdf Givetvis finns det andra fabrikat eller om man vill kan man köpa kitt och tunna med förtunning för att sedan applicera med spruta minst 2,5 mm munstycke .
    2 points
  2. Exakta grader vet jag inte men i stort sett lika på båda. Kan försöka mäta i morgon.
    1 point
  3. Nu har jag fått hem nya övre leder. Jag har NA spindlar och styrleden från Jimny passar bra men ledpunkten kommer längre ner. NB-leden är 38mm + splines. Så en plåt och 38mm hålsåg så är nog Miata-leden ett bättre val. Men svårare att få till camber justeringen.
    1 point
  4. Diffen som sitter där är en Zf-diff👍 och den har tävlings historia. Har suttit på en Sierra Rs500 som kördes i Rallycross Em på 90 talet 🙂 Och anledningen till den längre stubbaxeln på höger sidan är att då gick det att köra med samma drivaxel på bägge sidorna.
    1 point
  5. Hej, vilket trevligt bygge, läst tråden och kollat på Trikings hemsida. Blir hur bra som helst det där. Kul ! Mvh Pär
    1 point
  6. Har stoppat i motorn i chassit och ritat upp motorfästerna. Jag väntar dock fortfarande på ett de Dion rör från en volvo 360 som jag skulle få köpa men säljaren har inte demonterat det ännu... När jag fått hem röret kan jag rita upp dem sista bitarna som ska skäras. Så under tiden har jag gett mig på lite plåt. Kul att försöka lära sig något nytt. Dumt att börja med dem svåraste plåtarna kanske men resten går väl förhoppningsvis lättare då. 😎
    1 point
×
×
  • Create New...