Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/14/2020 in all areas

  1. det går tydligen att få på 15" på Corvette C4-bakvagn.. Man måste visserligen ha specialbeställda fälgar med maximalt innermått, men det går! 1 mm tillgodo mellan ok och fälg, men jag har oavsett hela tiden haft en tanke på att hyvla av 3 mm på toppen av fenorna, så det gick ju enligt plan. (Jag vet inte hur många gånger jag mätt, hamnade till sist mellan 0-2 mm frigång i teorin, så 1 mm i verkligheten var ju så bra jag kan önska 🙂
    3 points
  2. 1.1-1.2 kWh milen är en grov gissning 😝
    1 point
  3. Hej, har nu börjat med karossen. Front, skärmar och huv på plats. Blir ingen lowrider direkt, 140 cm hög vid framkant huv. Aerodynamiken inget att skryta med heller.... Mvh Pär
    1 point
  4. Jag tycker det känns som du ritat huvudrelät fel...om jag tolkar det du ritat rätt. När man lägger på spänning över spolen (85 och 85) sluter kontakterna (30 och 87). Normalt sett har man spänningsmatningen på 30 och förbrukaren/förbrukarna på 87. Jag har alltid kört bredbandslambdan på huvudrelät. Men jag vet att det finns åsikter om att man ska koppla så den inte förvärmer sonden om man har tändning på utan att motorn går, för att undvika att man "blåser" eventuell kondens på sonden. I en hobbybil känns det som en liten risk. I övrigt, så skulle jag nog räkna med kraftigare säkring till bränslepumpen. Spridarna brukar spänningsmatas av huvudrelät men det spelar kanske inte så stor roll. Tolkar jag det det rätt att du ritat in 5Vref till IAT och CLT? Det stämmer inte, de är passiva, dvs ena kabeln går till ingången på ECU och andra kabeln är givarjord/signaljord (sensor ground). Det är klurigt att rita scheman, jag håller själv på med motorstyrningen och försöker rita upp det...jag får ständigt gå tillbaka och korrigera. Gustaf
    1 point
  5. Hej, har nu provkört och en film på det : Mvh Pär
    1 point
×
×
  • Create New...