Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/24/2020 in all areas

  1. Hittills har risken för överhettning av bakbromsarna varit minimal, för att inte säga obefintlig. Genom att leda luft från de yttre scoopen ner till bakbromsarna har risken minskat, om möjligt, ytterligare. I aktiviteten ingick att göra korta 90 graders böjar, 100 mm dia, i alu plåt. Pappböjen är föregångaren. En del saker är roliga att göra trots att det saknar praktisk betydelse medans andra saker som har viss betydelse är mindre roliga och skjuts på framtiden.
    3 points
  2. dom har svenska ÅF också, så du kan få fjädrar för rimliga pengar här hemma. Vill minnas att den svenska ÅF t.om. har vettiga priser på alla delar för deras coilovers. https://www.libell.nu/PriserProtech.html
    1 point
  3. Hej, Lada Niva fördelningslåda på plats. Mvh Pär
    1 point
  4. Jag har ännu så länge inte så mycket att visa, och jag tänker visa ännu mindre än så.. en skiss på målet som det ser ut nu kan jag i alla fall bjuda på. Efter mycket krångel och ett byte av hjulupphängningar med min svåger så har jag landat på 15"-hjul (så om någon har en uppsättning gamla slitna 15" i lite högre profil (235-275 / 50-65 typ) så är jag absolut spekulant på dem som byggdäck). Hjulen kommer landa från England inom kort, lite andra delar är inköpt, men än så länge är det väldigt mycket ett pappersprojekt. Jo, motorn förstås.. Rover V8 i all ära, men där har jag fått fatt på lite delar. Wildcat-toppar, ny vev med större slag, kolvar och ja typ allt för att få den lite piggare. Det blir en separat historia att bygga motor på det viset..
    1 point
  5. Njae det var inte det som var problemet utan dom två stora avlånga trianglarna i yttersidan som han ville ha kompletterade. Jag har dragit ett rör nu som jag ritat i bilden ovan och kompletterat med en 3 mm plåt på undersidan av motorfästetplåten för att boxa ramen där röret ansluter. Började även operationen med att flytta de övre främre länkarmsfästena. Lite extra konsoler för att hålla positionen på axeln som länkarmen rör sig runt. Vinkelslipstrollkonstnären har varit igång. Jag hade ett par överblivna länkarmskonsolen som jag provar lite med. Ska dock göra nya som är 6-10 mm bredare så jag kan bygga in några mm casterjustering trots att jag går över till gummibussningar.
    1 point
  6. Efter lite våtslipning av ett par rinningar och lite damm, sedan en polering blev resultatet bättre än väntat Roade mig med dekaltrimning i helgen, en behaglig tillvaro i garaget. Nu återstår det en to-do-lista som inte är toklång så det ska inte vara några problem med att vara klar för besiktning till våren. Tejpade dit ena luftintaget på bakhuven för att hitta en lämplig position. Dom där satt ju mest på MKII:orna men gillar stuket på dom och kylningen till bakbromsarna skadar ju inte heller. Väljer att skruva fast dom då det kändes praktiskt för både lackering och bakrutemeck.
    1 point
×
×
  • Create New...