Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/19/2020 in all areas

  1. Både Onyd och Graham är duktiga. Onyd pratar ofta om att välja en snällare kam än man tror för att maximera körbarheten, kollar man på hans kunder och deras resultat så har han säkert en poäng i det. Men det handlar ju inte bara om det, utan om upplevelse också, och då kan en vassare kam vara skoj. 220 hk ärliga hästar ur en 2-liters Pinto är ingen lek att nå, så simuleringens namn "wet dream" passar nog bra 🙂 Men man har kul ändå, den budgettrimmade Pinton i mitt konbanesubstitut till Capri har bara FR43-kam, lätt portning, extraktorrör, portat insug och ombestyckad förgasare. Den ger kanske, kanske 110 hk istället för originalets 95-99 hk men upplevelsen är väldigt god. Gustaf
    3 points
  2. Tack @Magnus. Viktorsson för en som vanligt perfekt GT40 träff och med många fler bilar än GT40. Värsta fin-fikat och härliga människor. Fotade en del men blir ju mest "industri-spionage" men lägger upp några som är lite mer helhet. Förutom att @Magnus. Viktorssonfick sin sköna bil reggad i sent i våras så hade vi två andra sjukt fina bilar som nyligen är raggade, nämligen @heralue och @Csgt40. Grymt jobbat. @heraluevinner nog grenen "mest ljud" 🙂
    1 point
  3. Tror din kam kommer vara betydligt mer körbar. Min kam ska ju ligga över 4k rpm för att körbarhet. Tror ditt bygge blir kanon! Jag har inte bestämt mig. Kommer förmodligen köra åtminstone nästa säsong med motorn i befintligt skick. (Har ju inte hunnit köra nåt denna sommar, och har ännu inte kunnat ställa på den då TS är lite långsamma....!) Sen efter det vet jag inte. Min tanke har hela tiden varit att köpa en lös motor, riva och bygga upp från grunden med åtminstone nya lager och honade cylindrar men om ekonomin tillåter hade det ju varit kul att borra rill överdimension och använda lite lättare kolvar etc och göra botten lite mer varvtålig. Sen använda toppen jag nämnde ovan och försöka få till 10,5:1 komp eller så. Helt enkelt göra ett mer ordentligt motorbygge. Alternativ två är ju att i princip bara slänga på toppen och testa lite... Den otåliga sidan i mig säger att man kan ju börja så och sen bygga motor i lugn och ro 😂 Vi får se vad det blir helt enkelt! 😊
    1 point
  4. Enskilt godkännande beviljat. Tyvärr kunde han inte få ut ett registreringsnummer på en gång så måste tydligen hanteras manuellt av transportstyrelsen. Lite synd eftersom det är så fint väder på ingång. Får be till byråkrati-gudarna att det går snabbt och smidigt! Mvh Gustaf
    1 point
  5. Hej, började bygga en locost för ett gäng år sen och på grund av diverse orsaker har bygget stått still ett antal år. Nu finns dock förutsättningar på plats så nu är bygget igång igen. bilder finns fram för allt här: Locosthemsida men jag planerar att även stoppa in några bilder här med jämna mellanrum.
    1 point
×
×
  • Create New...