Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/28/2020 in all areas

  1. Det gör extremt lite på ”corner weight” att flytta motorn ett par cm. Hade min på vågar när jag skulle göra mina motorfästen och det är viktigare att du får rätt på parallelliteten mellan utgåendeaxel från växellådan och ingående på diffen, samt att det blir plats för ett bra grenrör, insug etc..
    1 point
  2. Hur mycket man ska flytta är också en sån där avvägning av vad man vill offra, här är ett extremfall. http://www.exosportscars.co.uk/sve_atomic_gallery.html Min motor sitter ca en centimeter förflyttad, tror att vissa har uppåt fem men sen börjar man offra mycket passagerarutrymme. /T
    1 point
  3. Min lösning: Lämplig rattstång, i mitt fall Ford Sierra, rattnav och sen Snap-Off bultad mot navet och låsanordningen skruvad i ratten. Bygger 10cm från nav till ratt. Allt köpt från Rallyshop.se
    1 point
  4. Igår kom skyltarna på posten, mkt trevligt👍🏻 Sen fick jag hjälp av min fantastiska granne Sture att justera kamaxlarna 2.2 mm överlapp på 4:ans cylinder i tdc. Vi kunde konstatera att insugskammen saknade dryga millimetern lyft och att avgaskammen inte var i synk, den stod mera fel än insugskammen. Bra med extra händer som kan hålla låsverktyg så inget rör sig när man skall dra åt kamdreven igen samt kan dubbelkolla avlästa värden. Sen ligger det ny huvudbromscylinder på arbetsbänken, men den monterar vi efter kvällens premiärtur, broms ligger ju an liite på vänster fram. Bra körsugen nu! Sen är det dags att boka tid för mappning🏁
    1 point
  5. Den efterlängtade leveransen kom idag! Mycket att packa upp!
    1 point
  6. Fizz. Jag har en Mk Indy å Blåsut. Om du känner för att se å prov stolar. Har Mks glasfiber stolar.
    1 point
  7. Nä ,det gör han inte utan man ringer honom och pratar trevligt så löser det sig.🙂 Ska man börja med ett bygge så är det inte sfro man ska prata med i första hand utan infon finns ju här bla och införskaffa sfro boken vilket förklarar mkt. sen om man fastnar så kontaktar man sfro . Dom får hur mkt mail som helst och hinner inte alltid att svara "nu på direkten" så här på våren/sommaren då allt sker med bes och bullerprov. Kör på bara 🙂
    1 point
×
×
  • Create New...