Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/25/2020 in all areas

  1. Den efterlängtade leveransen kom idag! Mycket att packa upp!
    6 points
  2. Kanske inte de roligaste bilderna men får avsluta driv axel historian med slut resultatet . Axlarna hamnade i frysen och hylsorna kördes 20 min i ugnen på 150 grader för att sedan pressas ihop Initialt nästa ramla de ihop men då hylsan snabbt blir kall fick jag pressa med 10 ton de sista 10mm. Blev extremt bra i mina ögon, rakt och fint vid efter kontroll. Efter det plugg svetsades tre ställen på varje axel i de förborrade hålen. 3 fas miggen i bott i ganska grunda hål i axeln . Slutsatsen är att detta lär aldrig gå sönder med den kraften ett par 185 däck kan över föra 😀 Klracing levererade oxå lite nya gummin och efter lite klen de med det där xxxx fettet är de nu monterade på plats i bilen . Mao är drivlinan klar ! Bara lite elektroner och rost kvar 🤔
    2 points
  3. Kollar intresset ifall man kan hitta en ny ägare till min lilla ögonsten. Anledningen att jag vill sälja är att jag blir så rastlös nu när bilen är klar och jag är grymt sugen på att starta ett nytt Super seven bygge. Köpte denna skapelse 2016, en riktigt grym och läcker bil som presterar både bra på bana och på väg. Körde med bilen en sommar och sen fick jag för mig att jag skulle plocka isär och bygga om den som jag ville ha den. Blev ny kaross, helbur, alla slitdelar utbytta, omgjort kylsystem, elsystem, bränslesystem, avgassystem. Ny lackade stolar, nya bromsar bak, allt är genomgått eller utbytt. Ny motor 2019, ca 1500 mil För mera info så rekommenderar jag att ni går in på min byggsida, där besvaras nog alla era frågor. Där ser man hur bilen såg ut innan och hur den ser ut idag. https://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/14539-super-seven-mnr-vortx-rt-2010/ Nedan har ni lite info om bilen. Yamaha R1-motor från 2007, 180hk/12500rpm Vikt 550kg Power Commander 3 Dubbla triangellänkar fram med invändig pushrod-fjädring. Alla leder fram och bak är Cromoly Uniballs Spindelleder från Raceleda Dubbla triangellänkar bak. Justerbara Protech coilovers fram och bak Nav bak från Sierra 4*4 Skivbromsar runt, Volvo R 4-kolvs aluminiumok fram, Sierra-ok bak, handbroms från Sierra Bromsvåg Cosworth-diff LSD 3.38 Kort styrväxel från Escort MKII Cordona Quickshift för fullgasväxlingar utan koppling (paddlar vid ratten) Cordona Batwing Shiftlight Växelindikator Fyrpunkts- och trepunktsbälten Kolfiberljuddämpare Besiktad för all framtid (T12BF) Däck på 15” fälg R888R, håller en säsong till. Följer med 2st extra däck. Följer med en extra motor i delar. Bilen står i Skellefteå och jag kan tänkas leverera bilen runt om i Sverige efter överenskommelse. Är inte intresserad av byten. Kontakta gärna mig via mail eller telefon 076-6775620 stefan.sjolin@lundberghymas.se
    1 point
  4. Jag tjuvar tråden lite 😄 Jag kan nog lösa ditt problem Fege , du får köpa min bil om du vill 🙂
    1 point
  5. Jag har faktiskt inte något säte liggandes. Sålde de som kom med bilen. Har dock tänkt montera dotterns (4år) barnstol så hon kan få en svängom. Du har sommaren på dig att banta så du kommer ner i den 😉
    1 point
  6. Det där kallar jag tips!!!! Tackar för inputen, är nog bland annat lite sen på gas ur kurvorna så där kan jag nog putsa av lite tid.
    1 point
  7. Perfekt! Och det ser ut att du inte behövde korta det något heller, kanon! Ja det är rackarns snyggt det där scoopet!
    1 point
  8. 😂 Tycker den är stenhård på nått vis. Lite som att det räcker att titta på den för att inse att, njaeee, jag släpper nog den där fighten. Lite som Dragomir Mrsic 😛
    1 point
  9. Kullen är ju som bekant lurig att få till och med "motorsvaga" (allt är relativt) bilar gäller det att pricka rätt med så liten styrinput som möjligt. Du skulle kunna nyttja hela banbredden efter bron (ut ur brosvängen). Med rätt setup på bilen bör du kunna hålla stumt (eller nära nog) genom svängen och låta bilen driva ut ända till kurbsen i utgången. Detta behöver byggas upp i en takt som passar dig själv... går det fort i kurvan får man inte släppa av eller pilla på bromsen efter bron. Då får man en spännande resa i fel riktning... 😉 I ingången till Kvarnkurvan behöver du inte nyttja hela banbredden. Du kan ligga mitt i banan i inbromsningen och därmed få en kortare väg att köra genom Kvarnen. Följ innern genom Kvarnen (möjligen driv ut lite mitt i). Släpp av på styrningen och mata på gas så tidigt som möjligt ur Kvarnen och driv ut till ungefär mitten av banan i utgången. Ner på tillbakavägen mot bron tar du sikte på bropelaren. Här behöver du inte bromsa utan släpp hellre av lite tidigare, sväng in och gå på gasen genom svängen under bron. Nyttja hela bredden i utgången och följ högerkanten över Molins knäpp. Jag brukar släppa av precis innan krönet och på bra dagar strunta i bromsen efter knäppen (instyrningen skrubbar av tillräckligt med fart). Ibland sviker modet dock och bromsen får en liten dutt...🤪, vänta dock tills bilen satt sig efter krönet. Vik in efter knäppen och gå på gas tidigt för att få en lång raka fram till TV-kurvan/krönet. I TV-kurvan brukar jag ta en ganska rak ingång och försöka svepa igenom så att jag kommer rakt och ända ut i vänsterkanten över krönet. Då blir ingången till efterföljande kurva bra och man kan gå på tidigt för att få en lång raka ner till sista kurvan innan rakan. I kurvan efter krönet känns det som det finns en sänka/spår i innerkanten så om man prickar spåret håller det i betydligt bättre än om man kommer någon meter utanför innerkanten. Full fart ner mot sista böjen. Broms hårt och sent, sväng in och på tidigt ut på rakan. Rakan tas med rak linje (om ingen vill köra om) mellan utgången ur kurvan och depåutfarten (kortast körsträcka). Så, färdigt! 🙂
    1 point
  10. Kort uppdatering Knackade in chassinumret på 2 stälen. Gjorde det med punktskrift så det kommer synas bra. Kabelstammen är lindad också Börjat montera tillbaks allt nu. Det kommer ta sin tid och egentligen hade jag velat lacka delar av plåtarna innan de monteras men den tiden finns inte just nu. Däremot kommer jag lacka utsidan vid senare tillfälle. Det är ju inga problem att maskera den biten heller.
    1 point
  11. Fizz. Jag har en Mk Indy å Blåsut. Om du känner för att se å prov stolar. Har Mks glasfiber stolar.
    1 point
  12. Jobbar vidare med karossen och har nu bara diffuser på bakkofångaren kvar och en ev vinge, har inte bestämt om jag ska ha någon. Monterade provisorisk sidkjolarna och tycker att det blir en viktig detalj. Haft bilen ute i det fria för att se hur det blev med spacers.
    1 point
  13. Tog lite bilder efter dagens tur. Hemmabyggd sleeper som tar de flesta vanliga produktions bilar vid rödljusen[emoji1787]. Ser ut som skit men går som fan! /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
    1 point
  14. Då kommer en liten film för er som har långtråkigt... _________________
    1 point
  15. Ny bränsletank med tankarmatur färdig och monterad i bilen. Byggde med intern Walbro GSS341, volymen har ökat från 18L till 33L.
    1 point
  16. Har börjat helsvetsa rören blir ett till två rör varje gång jag åker till bilen. Tejpa skarvar, fylla rotgas, svetsa, sen repetera 😁 Rotgasen gör sitt jobb.
    1 point
  17. Ätligen kom dagen då det händer. Lite knepigheter vart det med VEMS:et men Tobias hittade vägar runt det. Resultatet då? 257.4hk på hjulen och 292 Nm. Det ger med 13% förluster i drivlina ca: 290 på veven ! Inte illa pinkat. Tack alla för hjälp och glada tillrop. Nu ska det åkas! /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
    1 point
  18. Jahapp, här har det inte hänt så mycket förrän senaste veckorna. Den lilla luftkylda fartranden har tagit all tillgänglig mektid men nu ska det bli ändring på det. Med ramen på hjul och motorn på plats så har slutgiltig motorposition fastställts. Den är aningen förskjuten mot passagerar sidan för att få lite extra frigång vid kopplingsarmen i M90 lådan. Mycket klurande på pedaler har det blivit. Just nu lutar jag åt att använda orginal Volvo gaspedal som är hängande och sedan stående broms och koppling. Lite ritande av motor och växellådsfästen har det blivit också. Även fästplåt för bromsservon och en adapter mellan Volvo kardanen och Sierra diffen har ritats upp på kvällstid medans resten av familjen sitter framför egna skärmar. 🙂 Volvo huvudcylinder till kopplingen.
    1 point
×
×
  • Create New...