Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/25/20 in all areas

  1. Den efterlängtade leveransen kom idag! Mycket att packa upp!
    6 points
  2. Kanske inte de roligaste bilderna men får avsluta driv axel historian med slut resultatet . Axlarna hamnade i frysen och hylsorna kördes 20 min i ugnen på 150 grader för att sedan pressas ihop Initialt nästa ramla de ihop men då hylsan snabbt blir kall fick jag pressa med 10 ton de sista 10mm. Blev extremt bra i mina ögon, rakt och fint vid efter kontroll. Efter det plugg svetsades tre ställen på varje axel i de förborrade hålen. 3 fas miggen i bott i ganska grunda hål i axeln . Slutsatsen är att detta lär aldrig gå sönder med den kraften ett par 185 däck ka
    2 points
  3. Kollar intresset ifall man kan hitta en ny ägare till min lilla ögonsten. Anledningen att jag vill sälja är att jag blir så rastlös nu när bilen är klar och jag är grymt sugen på att starta ett nytt Super seven bygge. Köpte denna skapelse 2016, en riktigt grym och läcker bil som presterar både bra på bana och på väg. Körde med bilen en sommar och sen fick jag för mig att jag skulle plocka isär och bygga om den som jag ville ha den. Blev ny kaross, helbur, alla slitdelar utbytta, omgjort kylsystem, elsystem, bränslesystem, avgassystem. Ny lackade stolar, nya bromsar bak, allt ä
    1 point
  4. Jag tjuvar tråden lite 😄 Jag kan nog lösa ditt problem Fege , du får köpa min bil om du vill 🙂
    1 point
  5. Jag har faktiskt inte något säte liggandes. Sålde de som kom med bilen. Har dock tänkt montera dotterns (4år) barnstol så hon kan få en svängom. Du har sommaren på dig att banta så du kommer ner i den 😉
    1 point
  6. Det där kallar jag tips!!!! Tackar för inputen, är nog bland annat lite sen på gas ur kurvorna så där kan jag nog putsa av lite tid.
    1 point
  7. Perfekt! Och det ser ut att du inte behövde korta det något heller, kanon! Ja det är rackarns snyggt det där scoopet!
    1 point
  8. 😂 Tycker den är stenhård på nått vis. Lite som att det räcker att titta på den för att inse att, njaeee, jag släpper nog den där fighten. Lite som Dragomir Mrsic 😛
    1 point
  9. Kullen är ju som bekant lurig att få till och med "motorsvaga" (allt är relativt) bilar gäller det att pricka rätt med så liten styrinput som möjligt. Du skulle kunna nyttja hela banbredden efter bron (ut ur brosvängen). Med rätt setup på bilen bör du kunna hålla stumt (eller nära nog) genom svängen och låta bilen driva ut ända till kurbsen i utgången. Detta behöver byggas upp i en takt som passar dig själv... går det fort i kurvan får man inte släppa av eller pilla på bromsen efter bron. Då får man en spännande resa i fel riktning... 😉 I ingången till Kvarnkurvan behöver du inte ny
    1 point
  10. Kort uppdatering Knackade in chassinumret på 2 stälen. Gjorde det med punktskrift så det kommer synas bra. Kabelstammen är lindad också Börjat montera tillbaks allt nu. Det kommer ta sin tid och egentligen hade jag velat lacka delar av plåtarna innan de monteras men den tiden finns inte just nu. Däremot kommer jag lacka utsidan vid senare tillfälle. Det är ju inga problem att maskera den biten heller.
    1 point
  11. Fizz. Jag har en Mk Indy å Blåsut. Om du känner för att se å prov stolar. Har Mks glasfiber stolar.
    1 point
  12. Jobbar vidare med karossen och har nu bara diffuser på bakkofångaren kvar och en ev vinge, har inte bestämt om jag ska ha någon. Monterade provisorisk sidkjolarna och tycker att det blir en viktig detalj. Haft bilen ute i det fria för att se hur det blev med spacers.
    1 point
  13. Tog lite bilder efter dagens tur. Hemmabyggd sleeper som tar de flesta vanliga produktions bilar vid rödljusen[emoji1787]. Ser ut som skit men går som fan! /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
    1 point
  14. Då kommer en liten film för er som har långtråkigt... _________________
    1 point
  15. Ny bränsletank med tankarmatur färdig och monterad i bilen. Byggde med intern Walbro GSS341, volymen har ökat från 18L till 33L.
    1 point
  16. Har börjat helsvetsa rören blir ett till två rör varje gång jag åker till bilen. Tejpa skarvar, fylla rotgas, svetsa, sen repetera 😁 Rotgasen gör sitt jobb.
    1 point
  17. Ätligen kom dagen då det händer. Lite knepigheter vart det med VEMS:et men Tobias hittade vägar runt det. Resultatet då? 257.4hk på hjulen och 292 Nm. Det ger med 13% förluster i drivlina ca: 290 på veven ! Inte illa pinkat. Tack alla för hjälp och glada tillrop. Nu ska det åkas! /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
    1 point
  18. Jahapp, här har det inte hänt så mycket förrän senaste veckorna. Den lilla luftkylda fartranden har tagit all tillgänglig mektid men nu ska det bli ändring på det. Med ramen på hjul och motorn på plats så har slutgiltig motorposition fastställts. Den är aningen förskjuten mot passagerar sidan för att få lite extra frigång vid kopplingsarmen i M90 lådan. Mycket klurande på pedaler har det blivit. Just nu lutar jag åt att använda orginal Volvo gaspedal som är hängande och sedan stående broms och koppling. Lite ritande av motor och växellådsfästen har det b
    1 point
×
×
  • Create New...