Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/03/2020 in all areas

  1. RF är bokstavligen samma som RF. Mina tips är * Visualisera och testa så du kan röra munstycket jämt och med rätt vinkel den sträcka du ska svetsa * Se till att ha bra stöd för handen som håller munstycket * Se till att ha bra stöd och åtkomlighet att mata tillsats * Se till att du ser ordentligt vad du gör * Stressa inte. Låt varje tillsats flyta ut innan du går vidare. (Om du inte kör konstant matning) Det är alltid jobbbigt i början att hålla jämt avstånd och hastighet. Och än svårare är det om man kör runda rörelser om man nu väljer ett 🙂 övning ger färdighet helt klart. Jag är långt från bra och min största nemesis är rengöring.... Bifogar mitt försök till vbands svetsning 🙂 svetar egentlig RF med magen och RF tråd men fick en hel hög tillsats material av farsan så var ju bara att köra 🙂
    3 points
  2. Jag anser inte det konstigt. Varför rekommendera något som kanske i slutändan skiter sig och kostar pengar för andra som försöker sig på något som visar sig inte fungera tillfredsställande? Jag håller på o gräver fram ritningar och 3D modeller och skall sedan dubbelkolla mått och montagemöjligheter innan jag lämnar en "rapport" eller rekommendation. Men hittills så ser det väldigt lovande ut (om måtten på hålrummet jag antecknat stämmer) Djupet diffar en del, men det kan vara till fördel då man får utrymme att sätta en förstärkningsplatta istället. Detta extra utrymme skulle även kunna nyttjas till fästplåt för undre halvan av huvlåset. Detta vill jag göra en snabb utvärdering på och sedan lämna en mer informativ post på forumet där man faktiskt kan leverera fakta och en bra grund för den som är intresserad. Som konstruktör gör jag inget halvdant, man ska ha tänkt klart först 😉 Återkommer troligen efter helgen när jag hunnit måttat och säkerställt en sund idé.
    2 points
  3. Konstig syn enligt mig då vi försöker vara ett öppet forum där vi delar saker å ting - högt å lågt. Det som är dåligt för en kan vara bra för någon annan. Varför vänta att dela med dig och låta var och en bedöma?
    2 points
  4. Nu är det kollat. Hålrummet i SGT karossen är 85x37x25. Låset är 80x32x20, och kommer passa klockrent med 5mm distans bakom. Detta kommer jag utnyttja till fördel med fästplatta på 5mm för nedre delen. Återkommer senare med utformning av infästningen i chassiet. Bäst priser håller amber performance och demon-tweeks för tillfället. Modellen heter aerocatch 3xs och är utan ram som ritning i tidigare post och säljs parvis. Har beställt hem 2 satser 👍
    1 point
  5. Lite färg på den utomhus och Foose-fälgar... 😃
    1 point
  6. I have been watching this amazing project from day one - it is awesome! It is great to see the complete car is now together - how soon before you can test drive it? What happened to your other 92 project?
    1 point
  7. Är man med i Ducceklubben så har man försäkring mot krympt skylt och buller, så kostade mig inte en kr själv utan klubben tog hela beloppet båda gångerna. 😀
    1 point
  8. Nu har man fått tid att rota lite i ena förrådet och då hittat en del som blivit gömt/glömt sedan flytten. skulle vilja säga att det blivit enbart hårda paket som tomten kommit med lite då och då. Nu ska man bara få loss lite tid (läs nätter) att få på delarna på bilen. dessa delarna borde kunna skava av några kg från bilens totalvikt när man bytt ut originalen mot dessa.
    1 point
×
×
  • Create New...