kamrater
jag är ju så frisk ja kan bli, mina sjukdomar har andra namn enligt min exfru och än blaskigt öl och smittar inte........
om man vill (givetvis efter eget förnuft) komma till mej så gör gärna de, startar 10 så kan vi ju kika på vad som finns i mitt garage å sen lite kaffe å bulle.
Onslunda 98 Vattholma
PeÅ
som svar på en fråga lite tidigare, 20 x 20 x2 använde jag till alla snedsträvor och 25 x 25 x 2 till allt annat i själva fackverket, sen finns det diverse storlekar av plattjärn ( PL-stång om man är petig 🙂 ) till allt möjligt som rattstångsinfästning med mera. om du skrollar igenom min byggtråd så finns det rätt mycket bilder att snegla på. "Locost old style"
Ramen bygger du i 25x25x2 samt lite 20x20x2 i vanligt sömmat bonnstål, du behöver inget speciellt för själva ramen. Bärarmar skall ha brott och sträckgräns och vara av typen normaliserat sömlöst rör, ibland kallat hydraulrör. Det finns massor om detta på forumet bara att söka.
Lycka till och välkommen.
/Vedde
Men vilken snygg bil du byggt, Torbjörn! Jag tappade dig på radarn ett tag och tappade nästan en av hakorna när jag såg de senaste bilderna. Prydlig och smakfull med klassiskt utseende!
Fantastiskt snyggt jobbat!
Ang MC motorer, en vän till mig hade en Caterham med MC motor men tröttnade på den pga att växellådan aldrig höll särskilt länge. Hans förklaring var att växellådan på MC motorer inte var konstruerade för att dra runt ett chassi som väger dubbelt så mycket som en MC.
Jag har själv ingen egen erfarenhet men min väns resonemang verkar sannolikt
Bara 3 månader att göra formarna till fronten, det går bra nu. Tog loss dom ikväll, enkelt, enda överraskningen var de mängder statisk elektricitet som uppstår när dom släpper.