Sista pusselbiten ( hoppas jag)
cheva delar 😝. Och Inte stöt stångs varianten .
Har funderat ett tag på hur jag skall fixa 12v till bilen .
Stooort bly batteri som ladas samtidigt har varit en variant eller en liten generator på utgående mellan axel .
Men alla dessa är ju egentligen fel , det finns ju dc/dc prylar i oem bilar .
Så efter mycket googlande och faktiskt det sista tipset från Sverige blev det ampera/volt grejer
priserna på dessa prylar ligger mellan nästan gratis 500kr på rätt ställe i någon håla i USA till ca 10 000 på fel svensk skrot
Så efter ha draggat hela inter-nätet med botten trål verkade det som Estland 🤔 var den heliga graalen för skrotade cheva volt / Opel ampera .
Så i fredags , efter 3 veckors jul pakets kaos kom den fram ( 2 dagar tills den var reggad i Sverige på posten)
12v ut till vänster 400 volt in till höger
Passiv kylning med flänsar, orginal blåses luft med fläkt ( sitter nere o bagaget orginal) men monterad lite luftigare borde det gå ändå .
Ca 1.4 kW sa någon den kan över föra ( lite oklart) men borde åtminstone fixa 100 ampere så minimalt 12 v batteri behövs.
styrs via en can buss med kända meddelanden 👍 .
Kontakten fick jag inte med men beställd från mouser ( typ USA elfa) over där så ingen test körning än på någon vecka eller två .
Nästa steg är nu en lastpall med alla orange delar uppkopplade på
nissan, tesla, brusa, cheva , Renault
vad kan gå fel 🙈