Nu är det dax att lägga sig (2.30) men lägger ut en kryptiskt bild av nattens ”bänkning”
Normalt sett hade man sagt jag botta bränsle pumpen och fick avbryta.
Men nu är det säkringen, hade bara en tia dc patron
Så tror laddaren funkar på åtminstone 1/5 gas 4.2 kW AC
En pussel bit till på plats
Och detta är hög steel - nörd nivå
Koppla upp mig på batteriet idag med en elm327wifi dongeln och gratis mjukvaran leafspy
Det är trevligt med Nissans eget bms system. 👍
Hade laddat ca 3% soc från förra gången ( state of charge ) med mina test i går.
Batteriet ser ganska balanserat och fint ut , max 8 mV mellan de 96 cellerna.
384v och 93% kvar av batteriets orginal liv ( om man litar på beräkningen)
Nästa steg är spinna motorn igen för verifiera den länken igen .
Inte så mycket nytt men unnade mig två stycken intercoms så det ska gå att prata med passageraren under längre resor. Har försökt läsa på lite om den här modellen på andra forum och jag har sett några positiva recensioner så jag hoppas att det ska bli bra.