Anekdoter från bra och dåliga byggen över åren .
Vet att det brukade ringa på hans Sfro telefon på lördags förfesten och ungefär när krogen stängde och keps försedda bilsport läsare 4.30 på morgonen började smida planer på byggen och testar ringa SFRO för rådfrågning
Fy fan, går bra att göra en sida, sen när det kommer till att man ska göra likadant fast spegelvänt på andra sidan så har man värsta ångesten 😞
Tog 2 timmar att mäta in höger sidan, var värt tiden, blev riktigt nöjd med resultatet.
Ser bättre ut i verkligheten, är verkligen sämst på att ta kort 😄
Pusslet med tekniken fortsätter.
Har lyckats ladda HV batteriet med 383 dc volt och enorma 2 amp 😀. Stort steg !
Våga bara ladda i 30 sec då intern tempen skena ca 30 grader i laddaren.
Kanske inte så konstigt då den är vatten kyld och det var tämligen torrt och slanglöst
så lite rörmokare grejer beställdes
En pwm styrd Bosch vatten pump från en VW.
Liten som en leksak men skall senare pumpa 20 liter i minuten helt styrbart efter behov.
Men jag får se hur långt 20 liter räcker med mottryck i kyl och slangar.
Förlusterna skall ju vara ganska låga men delta temp mot kyl oxå låga. Man vill nog inte gå mycket över 60 grader i detta systemet.
Laddaren kan kanske söla bort 1-2 kW på max effekt om man räknar värsta fallet och då står ju bilen still helt still.
nu skall bara do88 skicka lite passande slangar och sedan blir det test laddning på ”halvgas”