Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/30/19 in all areas

  1. Förra helgen var jag ner till Skåne och hämtade en ny motor, med en del godis inuti. Det blev en till B230FK. Nyligen genomgången med nya H-profilstakar, X-honad, nya ACL lager, ARP-bultar till stakar och topp, A-kam och ställbart kamdrev. Sitter en standard 530 topp på den, tror inte det är gjort något med den. Idag rev jag isär den lite för att kolla skicket på den, det såg riktigt bra ut. Planen är att göra i ordning den till en mer säker motor. Toppen ska bytas mot en annan 530 turbotopp som jag har liggandes. Den ska få starkare fjädrar och min Enem
    2 points
  2. Den lever!!! 🎉😁🏎 Jag har grubblat på varför det inte funka att starta, den fick soppa, det känndes på lukten så det måste svara gnista som saknas. i går kväll försökte jag justera grundtändning men insåg att jag aldrig drog tändspolen, började ifrågasätta om jag haft sönder någon kontakt under alla i och urmonteringar av kabelmattan men mätte upp att jag hade ström till fördelare och tändspole. Fords EEC IV är ju inte så avancerat så jag tror inte den behöver mer för att det ska komma en gnista, så länge tändspole o tändmedel fungerar som den ska. Började läsa på en massa om felsökni
    1 point
  3. Ja man måste vara väldigt uppmärksam när man läser haynes boken! På sida 64 i boken finns en bra ritning som är korrekt på bakre bärarm. Där anges det att CC mellan bussningarna ska vara 391mm På sida 65 beskrivs det hur man skall konstruera jiggen. Jiggens totala längd är 465mm minus 50mm i fyrkants rören som används som stoppar och minus radien på bussningarna. 465-50-33.7=381mm! Så bygger du efter jiggen på sida 65 blir dom 1cm för korta. Tur att Mats har byggt sina i en jigg där dom bör bli 391mm 🙂 /Martin
    1 point
×
×
  • Create New...