Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/29/2019 in all areas

  1. Då var registreringsbesiktning för T12BF bokad. Ska bli intressant.
    1 point
  2. Nu är SHSC besiktigad och klar, redo för roliga dagar på våra vägar. Koden T12BF är införd i tilläggsbladet, nu vill det till att leva länge. Bilen är byggd som "glassätarbil" med i huvudsak delar från Ford. McSorley 7+4 ram. Jag har inte lagt ut så mycket om bygget på forumet, men tänker att ge lite synpunkter av alla de fel som jag gjort, fortsättning följer... Jag är jäkligt glad att jag har fått till en bil. /bengt
    1 point
  3. Jag är ingen expert på frågan, men min förståelse är följande: S (Sense) kopplas direkt till batteriet och används för att känna av batteriets spänning. Denna hjälper generatorn att anpassa sin output till hur mycket som för tillfället förbrukas. L (Lamp) kopplas via statuslampa till tändning (switched live). Denna kan ha olika funktion vad jag förstått. Har man bara L och inte IG så och skickas en ström till generatorn som startar spänningsregulatorn. Har man både L och IG så används IG för att starta regulatorn och L är bara statuslampa. Källa: http://wilbo666.pbworks.com/w/page/39441708/Toyota Alternators#ImportanceofSTerminal
    1 point
×
×
  • Create New...