Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/11/2019 in all areas

  1. Hej Nu är det GT40 träff på Industrigatan 28D i Borås den 12 oktober. Ja det är sent men alla byggen måste hinna klart. Vi hoppas på fint väder och många fina bilar. Jag dukar upp med årets goaste garage fika. Efter vi fikat och sparkat däck så drar vi hem till min flipperlokal och äter och dricker lite. Hoppas vi ses till hösten. Ha det fint Magnus
    1 point
  2. Nu har jag bytt dämpare och fjädrar fram, ser lite bättre ut nu med höjden jag fick hem mina sidoblinkers också från Diodhuset Ev. blir det sfro2 och ljudprov i veckan.
    1 point
  3. Det är mycket som sitter i huvudet på kullen... 🙂 I min "motorsvaga" (150 hk när motorn var ny 1999) sjua var det ett jämnt flyt som var nyckeln till bra varvtider. Bara broms på två ställen runt varvet och balansera så att man inte får släpp. Mitt chassi var ju ett helt annat men lite toe-in bak, något toe-ut fram och 2 grader camber bak och 2,7 grader fram. Avon ZZR däck eller Yokohama slicks och bilen vägde ca 450 kg. 57,37 s som personbästa men övre halvan av 56-tider skulle vara möjliga.
    1 point
  4. Disclaimer 🙂 Jag är ingen specialist. Min sjua hade alltid R-däck och de 2 första säsongerna på bana så var det "bambi-på-hal-is" och väldigt lynnig; svårt att förutspå vad som skulle hända och allmänt dåligt grepp. Utmaning att komma under minuten på kullen. Satte i en Ford LSD diff för lite bättre drivning i kurvor, dubblade hårdheten i fjädrar fram (typ 500 lbs), 3 grader camber (har jag för mig) och mer toe out fram. Personbästa på kullen blev 58.93 s. Kunde kapats mer med bättre spårval och bortkopplat huvud :D. Nu var det med en ganska tung bil (SAAB turbo) och svårt att hänga med t.ex @fege med sin "fjäderlätta" sjua
    1 point
×
×
  • Create New...