Så där, kammar inställde igen och motorn provstartad, start lätt och går jämt och fint, dock så är det ett knackande ljud inifrån motorn.
Rensade kopplingskorgen på lameller och provade starta igen, anledningen till detta var för att få bort driften från växellådan.
Samma missljud fortfarande.
Antingen är det något till oljepump, vattenpump, balans axel som låter eller så är någon ventil krokig.
Blir att lyfta ur motorn och plocka isär för att se ifall man hittar orsaken.
Tvär kolla på ebay och man får tag i en komplett top för ca 3000:- ink frakt så det var ju inte värst ändå.
Bra tips, bilen är inställd efter tillverkarens inställningar, dämparna efter föregående ägare, fungerade riktigt bra måste jag säga, sen fjäder hårdheten och individual höjdjustering är gjord fram vänster och höger sida, har även använt mig av 4 punkts våg för att se till att marktrycket ska vara så lika som möjligt med förare i bilen.
Ifall man vill få bättre varv tider så tror jag största problemet att lösa är den som sitter bakom för ratten 😄
Tack för tipset. Super nöjd med bilen men det finns mycket att arbeta med den som sitter bakom ratten 😄
Förutom körning så måste jag säga att det var grymt folk som kom på träffen, riktigt trevligt att prata med alla, stor eloge till arrangörerna 😄
Verkar som topplocks haveri, kolla svaret längre upp i samma inlägg.
Jo det var riktigt trevligt. Tack så mycket, ganska kul att nörda in sig i såna här project 😄
Verkar som topplocks haveri, kolla svaret längre upp i samma inlägg.