Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/07/2019 in all areas

  1. Hahaha, annars skulle det duga alla gånger att förvara den på altanen med täckning över sig bara. Glasfibern ska vara rätt okänslig för temperaturväxlingar tydligen. Edit: har mina karossdelar i ett kallförråd på tomten.
    1 point
  2. 1 point
  3. Bor ju ganska rymligt men utrymmena är i källare eller övervåning. Försökte tråckla upp bakdelen till övervåningen men den är för skrymmande för att passera trappan. Källaren blir troligen ännu värre trots även ingång från garaget. Kanske ha den som möbel? 😄😉 Nä, får nog bygga ett "hus" på altanen tror jag (trä eller bara en presenning). Dörrar, noslucka, sills och andra småprylar huserar numera i ett "gästrum" på övervåningen. När det är testat att det inte luktar för mycket så kommer jag testa att få upp fronten - den är ju inte lika skrymmande - och "huset" på altanen blir betydligt mindre.
    1 point
  4. Hej, Registreringsbesiktning för T12BF är nu bokad på Svensk Bilprovning 21-Augusti. Kan tillägga att när jag ringde bokningsnumret så visste de inte speciellt mycket om T12BF, dock efter att man förstått att det rörde sig om ett amatörbyggt fordon blev jag ombedd att ringa besiktningingenjören på lokala stationen för att boka en registreringsbesiktning för enskilt godkännande. Ringde dit och talade om att jag ville göra en Registreringsbesiktning för T12BF, detta var då inget konstigt så tid bokades. Min känsla är att man nu har mer information om T12BF och att fler och fler stationer som gör registreringsbesiktningar vet vad det innebär. Återkommer med hur det gick.
    1 point
  5. Känsligaste delen är helt klart takspindeln, den KOMMER att deformera sig, och du kommer få rätta till det när du slutmonterar med värme och domkraft/träreglar. Min har säckat lite i övre framkant mot dörren på ena sidan. Men verkar vara vanligt förekommande och inte så avancerat att åtgärda heller. Frampartiet säger dom ska lagras ståendes på nosen och bakpartiet likadant men på baken.(helst liggandes, men hur många har möjlighet till det)
    1 point
  6. Så där, kammar inställde igen och motorn provstartad, start lätt och går jämt och fint, dock så är det ett knackande ljud inifrån motorn. Rensade kopplingskorgen på lameller och provade starta igen, anledningen till detta var för att få bort driften från växellådan. Samma missljud fortfarande. Antingen är det något till oljepump, vattenpump, balans axel som låter eller så är någon ventil krokig. Blir att lyfta ur motorn och plocka isär för att se ifall man hittar orsaken. Tvär kolla på ebay och man får tag i en komplett top för ca 3000:- ink frakt så det var ju inte värst ändå. Bra tips, bilen är inställd efter tillverkarens inställningar, dämparna efter föregående ägare, fungerade riktigt bra måste jag säga, sen fjäder hårdheten och individual höjdjustering är gjord fram vänster och höger sida, har även använt mig av 4 punkts våg för att se till att marktrycket ska vara så lika som möjligt med förare i bilen. Ifall man vill få bättre varv tider så tror jag största problemet att lösa är den som sitter bakom för ratten 😄 Tack för tipset. Super nöjd med bilen men det finns mycket att arbeta med den som sitter bakom ratten 😄 Förutom körning så måste jag säga att det var grymt folk som kom på träffen, riktigt trevligt att prata med alla, stor eloge till arrangörerna 😄 Verkar som topplocks haveri, kolla svaret längre upp i samma inlägg. Jo det var riktigt trevligt. Tack så mycket, ganska kul att nörda in sig i såna här project 😄 Verkar som topplocks haveri, kolla svaret längre upp i samma inlägg.
    1 point
  7. Cornerweight i oordning kanske? Märkte inget innan det låste sig på min gamla 7a. Mer än att det såklart gick rakt fram.. Skillnaden i beteende kan väl bero på viktfördelningen/tyngdpunkt osv som skiljer sig väldigt mycket mot en Sierra som för övrigt har skitbromsar i förhållande till en lättare 7a. På min Sierra märktes det mest på kallsvetten när det inte funkade som tänkt.
    1 point
  8. Skadar inte att ha bitarna ute i solsken, det är bättre att det sjunker lite nu det som skall sjunka. Bra att fixera lite, båda bakdel och framdel kan du ju han en regel i botten så de ej viker ut sig. Mittsektionen satte jag på en träram med rätt höjdmått, var även praktisk att ha vid lackering.
    1 point
  9. Tack alla som kom och skötte sig galant. Inga incidenter och god stämning. Ses nästa år! Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
    1 point
  10. Tack alla för en fantastisk helg. För min del gick det inte så bra idag då toppen gick, vatten i treans cylinder, bara plocka ned och kontrollera om den är plan. Var köper man en bra topplockspackning som håller? Se filmsnutten när Magnus drar förbi med sin alkohol drivna maskin, det gick undan! /Andreas 20190803_155559.mp4
    1 point
  11. Tack för ett mycket trevligt Kinnekulle arrangemang! Som framgår av filmsnutten så var depån välfylld med 7or.😎 video-1564860872.mp4
    1 point
  12. Dax för uppdatering! Tillbaka hemma efter en mycket trevlig dag på Kinnekulle Ring med Locost! Måste passa på att tacka alla i klubben och framför allt Jari och Vedde som höll i arrangemanget. Grymt! Lite öm i kroppen och seg i huvudet är man men dagen gick kanon bra och bilen puttrar på utan några som helst problem. Extra skoj att få brumma lite med de andra bec-bilarna (Martins Hayabusa- Haynes och Longens Mnr R1) . Kul att så olika bilar går såpass lika runt banan. Förra gången på kullen lyckades jag med en låg 1.03 tid på varvet och målet denna gång var att komma under 1.02. När dagen summerades så kom jag ner på tiden 1.00.68 vilket jag är riktigt nöjd med. Försökte komma under minuten men huvudet ville inte riktigt hänga med på slutet så det va lika bra att avsluta innan man gör något dumt. Skall se om man kan få fram några filmer från varven.
    1 point
  13. Det är förmodligen styren som luktar, det kommer avta om några månader. Farligt? Nja det är inte godis men jämfört med bensin är det betydligt lindrigare. Ska inte vara några problem att förvara ute så länge det är torrt och fritt från solljus.
    1 point
  14. Jag hade nog gjort en hjälpram för att stötta de stora delarna, så att de inte deformeras.
    1 point
×
×
  • Create New...