Långsamt går det men lite småpillat har det blivit.
Baklamporna är monterade och elen är dragen dit, känns lite fel att ha en kontakt inne i hjulhuset men så får det bli fram tills dess att det blir problem.
Biltema Supersealkopia och en hel del krympslang med lim. Spikbandet känns lite väl hemmapulat men det gör jobbet.
Den gråa färgen är CBS högflexibla färg, den blev ganska hård så undrar om den gör jobbet... Uppsidan är att skärmen slutat vara stickig på insidan samt att efterklangstiden gått ner rejält.
I fram har jag fortsatt med värme. Det hemmabyggda värmepaketet börjar komma på plats och diverse småsaker runtikring.
Det blir lite katten på råttan, vindrutespolare behövde ha en plats.
Torkarmekanismen behövde också det.
Och för att sätta reglagen med manövervajrar så behöver instrumentbrädan komma på plats för att jag ska kunna tillverka den lilla panelen där spakarna ska sitta.
GBS visade god serviceanda och skickade en ersättare för den förra panelen som hade fiskögon i hela gelcoaten. Bra svar på tal och levererade på utlovad tid (6v).
jag behöver också färdigställa tunneltopspanelerna och har funderat massor på hur dessa ska sitta fast bra.
Jag tror det var Morty som rekommenderade att gänga M4 rakt i chassierören. M4 har 0,7 stigning så det blir nästan 3 gängvarv. Fungerar bra så här långt och med försänkta skruvar blir det snyggt o slätt. Notera även de försänkta popnitarna som håller tungan mellan de två panelerna.
1 av tre paneler färdig...
/T