Personligen tyckte jag det var besvärligt med dubbla tankar och har funderat på hur man får ett enkelt system som är fritt från krångel samtidigt som den innehåller så lite prylar som möjligt. Jag tror jag kanske även skrev lite svamligt tidigare. Har inte alls tänkt någon grov ledning mellan tankarna, det räcker men en vanlig tunn rackare 8 eller max 10mm. Det viktiga är att den sitter i överkant som jag ritat och håller nivån så bra som möjligt horisontellt i mellan tankarna. Det är av anledningen att den ska fungera som avluftning när man tankar på passagerarsidan.
Som jag ser det finns det ingen som helst anledning att ha lika soppa mycket i båda tankarna, bättre då att tanken på motsatt sida från föraren är proppfull så länge som möjligt. Det är ändå för lite vikt där för att väga upp för föraren. Har man ingen avluftning på den tanken och LP-pumpen pumpar den full rinner det ju bara tillbaka till förarsidan. Risken är ju annars att man med LP-pumpen skapar ett tryck på passagerarsidan och har man då en avluftning pumpar man ju ut soppan i naturen den vägen, (t.ex. om den automatiska styrningen skulle göra något dumt.)
Variant A är den enklaste, den kan man styra direkt med en vippbytare på instrumentpanelen, ingen skada händer om man skulle glömma bort att stänga av den, förutsatt att man inte har en avluftning på den tanken. Variant B behöver styras bättre men ger bättre kylning av soppan. Variant C om man anser sig behöva catch/surgetank. Sedan kan man ju göra flera varianter på temat, en sådan är D.
Det är förstås toppen om någon ser något feltänk i resonemanget och att det då kommenteras.