Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/13/19 in all areas

  1. Plattjärn är ju lägre än rör. På min gamla hade jag 18x2 hydraulrör ut mot skärmen, sedan svetsade plattjärn 30x3 Eller 4 mm in under skärmarna. Med tre fästen så håller det dessutom. Tungt, men sprack inte på mina 1500 mil med bilen i alla fall. Jag har sett kolfiberskärmar som suttit på metspöliknande rör som höll, men då vägde väl fäste och skärm tillsammans några hundra gram istället för ett par kilo glasfiberskärmar.
    1 point
  2. 17 år passerade forumet nyligen. Facebook, Instagram och Snapchat fanns inte då. Google var bara barnet. Kul att ni håller igång fortfarande. 🙂
    1 point
  3. Pillat lite mer med fixturen till övre A-armarna. Kanske blir klar i morgon. Färdig! Börjat med en fixtur för de nedre A-armarna men den ska göras om lite Har handlat in lite bättre begagnade motordelar också ett lättat svänghjul (- 1,7 kg) och ett gren rör med insugsdelen bortkapad. bostade av svänghulet och satte det i hjulbalanseringsmaskinen för att kolla balansen. första försöket gav 5 gr obalans roterade svänghjulet 90 grader 0 gram obalans. testade ett orginalsvänghjul strax över 15 gram obalans i båda lägena. 😃 på väg mot 105 hkrs etappmålet ! 😄 Dubbla SU C-kam. Uppdatering. Börjar skönja hur nedre A-armarna kommer att se ut.
    1 point
  4. Premiärtur efter hösten/vinterns mekande, den gick som ett skållat troll Man får mycket uppmärksamhet från andra bilister, hade en hel svans med bilar efter mig Enda smolket, på tomgång pumpar motorn själv, gasar upp, för att direkt gå ned på tomgång, skumt, undrar vad det är Det blir riktigt varmt från turbon, undrar om lacken på motorhuven håller, kanske får limma fast någon folie på insidan
    1 point
×
×
  • Create New...