Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/28/2019 in all areas

  1. Tackar för välkomnandet Steel och Rickard. Tanken från början med motor va att jag inte ska röra underdelen bara montera sprut och byta kammar, det tog ungefär 2 min i första samtalet med Micke på Trendab när han säger "ska du inte ha Cosworth kolvar jag har 4st ligger" 😏 , så det blir stålstakar balanserad underdel ja ni förstår det spårar ur😁. Övrigt som var planerat från början med motorn är: motorstyrning från Maxx torrsump Raceline grenrör Raceline måste justeras lite vid generator (bifogar bild) Water rail Dunnell generator inkl fästen Dunnell lägger upp bilder som det ser ut idag och när motorn satt i bilen, har även gjort ett försök till kardanfångare, en sak jag inte har hittat är damask till handbromsen, jag köpte en samtidigt som jag köpte damask till vxl.spaken men den passade inte alls kom gärna med förslag.
    3 points
  2. Nu har jag fått fingrarna ur och börjat en liten tråd om mitt bygge. Eftersom man har valt arbetssituation som man har gjort så har det varit lite si och så med att få timmarna att räcka till för garaget. Jag är imponerad av er alla som bygger helt själva från början, så jag har tagit mig mod till att presentera mitt bygge som är väldigt enkelt i jämförelse. Jag har därför valt att börja med en byggsats från Westfield som jag köpte från Swedish sportscar solution 2016. Till våren sommaren är det nu tänkt att få denna skapelse godkänd för gatan, byggbesiktning 1 är utförd för ganska exakt ett år sedan. Lite fakta om bilen: Westfield byggsats med plant golv V8 huv FW bakdel motor från Mazda 6 Duratec 2,0L (står just nu på Trendab i Nykvarn) 😁 Vxl. Ford typ-9 Bakaxel 7" LSD bromsar Hi-spec runt om, ventilerade skivor fram och solida bak bromsvåg hjulupphängning widetrack och std. dämpare och fjädrar så här såg det ut förra vintern innan byggbesiktning 1
    1 point
×
×
  • Create New...