Helgen och även gårdagskvällen dominerades av sjua. 🎉
När jag gick bet på baklysena fick det bli framlysen istället. Största funderingen har varit hur jag ska få det att se snyggt ut med undersidan (förutom det att jag inte kunde hålla mig från att byta ut befintligt kontaktdon och sladd till nya som färgmatchade kabelmattan för bilen)
I slutändan landade jag på korrugerad slang och ett kabelskydd för batterikablar. Vi får se om det kommer klara miljön men just nu ser det bra ut för en rimlig insats o peng.
Nästa lampa fick bli skyltbelysning, där famns det redan 3 hål i baksvepet och en lampa som följde med byggsatsen, men hur göra med kabelgenomföring?
Enligt gammalt brittiskt talessätt; ”If the only tool you have is a hammer, then every problem is a nail”
Mindre version av polskydd passar klockrent i ett 12mm hål. 👍
Nästa del tog många timmar, noskonen har förvarats på diverse ställen i 8 år nu och har inte helt rätt form. Dessutom behövde jag trimma upp ursparningarna för bärarmarna.
Nåväl jag gjorde några små första utkast till fästen med skruv och gumminitmutter
Litet hål för att markera hål på panelen, och brickor för att justera höjd.
Jag har länge funderat på om jag ska ha undre färspunkterna på sidan eller underifrån men till slut vann estetiken och det blev underifrån (ledsen för suddig bild)
Sen av och på ett dussintal gånger för att placera hålen och tillslut har jag en noskon som kan sitta fast.
Nästa steg blir att göra nya fästen och montera dzus, det kommer inte funka att försöka få i skruvarna underifrån när bilen står på hjul, dessutom är juryn fortfarande ute på om inte det ska bli fäste nere på sidan istället.
Med noskonen och scuttle på plats var jag tvungen att kolla om huven skulle gå på, men tyvärr...
Notera att pinnen flyger i framkant, verkar som om det bara är at ta bort mina fina alu spacers från motorfästena igen...
/T