Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/20/2018 in all areas

  1. Då har jag fortsatt varit och försökt förbättra på lite småpunkter. Mycket så smått så det tråkar nog bara ut de som läser. Men några exempel av vad jag pysslat med följer nedan. Den här listen hade sett sina bästa dagar. Blev bra med en ny. Jag har även bytt och ändrat lite kring listerna vid bagageluckan. Nu håller det riktigt tätt, vilket det inte gjorde när jag körde högtryckstvätten förra veckan 😄 Lyktorna hade fått någon tråkig oxid på sig. Den vänstra lyktan på bilden jag har polerat. Polerade så klart upp även den högra. Små detaljer men helheltsintrycket blir bättre. Den här sjuan har en riktigt bra funktion med flip-front. Jag valde att måla skruvar och gångjärn i samma kulör som bilen så de inte skulle synas lika väl. Tyckte rattkåpan kändes lite trött. Fanns några repor och gillade inte den säckade ner på ena sidan. Fixade säckningen. Valde att lacka kåpan i mattsvart. Kommer bli en bra helhet senare. Jag är dock inte riktigt klar i det här området, ny ratt är på ingång och den kommer passa bra med kåpan. Fixade en tätning runt elektriska handbromsknappen. Samma tätning som spaken som normalt ska vara där. Den observante ser också en kantlist. Jag lovar, ska snart sluta med alla dessa lister 😉 Stolarna började se lite trötta ut så jag monterade ut passagerarstolen och tänkte polera upp ytan. Så här ser passagerarstolen ut nu efter två varv med polermedel. I samma veva tar jag och målar baksidan av stolen mattsvart. Baksidan av stolen är idag bara glasfiber och ser lite grådassig ut. Jag beställt glidskenor till förarstolen men inväntar skenorna innan jag polerar och målar baksidan på förarstolen.
    2 points
  2. Jag tyckte att det var ett mycket bra samarbete och LCCS skötte det hela exemplariskt. Enda smolken i glädjebägaren var väl isåfall att det tilläts passagerare endast efter lunch. Det framkom inte någon anledning till detta, men någon måste det väl finnas. Eftersom jag inte kör själv ser jag detta ur mitt eget perspektiv. Även funktionärs-teamet ska ha en stor eloge för sin insats. Jag ser gärna att vi har fler av dessa möten per år. Med fler samarbetande klubbar blir det inte så betungande. Vill även tacka alla deltagare i allmänhet och klubbens ansvariga i synnerhet för en riktigt trevlig helg. Sköt om Er // Lilja
    1 point
  3. Hej, Nu är äntligen hemsidan och forumet uppdaterade enligt de nya stadgarna. Som ni ser ovan så har vi en ny logotyp för att visa att det inte bara är en klubb och ett forum för super seven utan även andra amatörbyggda personbilar. Även hemsidan har denna logotyp och uppdaterade texter för att återspegla detta. När det gäller forum så diskuterar vi allt möjligt i lämpliga forum kring motorer, bränslesystem etc men vi har några få modellspecfika forum: Locost 7 (Super seven) GT40 Övriga Vi lägger till fler om det behövs: http://forum.locostsweden.se/index.php?/forum/58-modellspecifika-forum/ Har ni förslag på förbättringar eller annan feedback - posta gärna denna tråd. Mvh Joacim
    1 point
  4. Det går framåt med Maxi bygget men inte så snabbt som jag hade velat . Att handla från England verkar vara som en lottery . Borde ha lärt mig nu när jag är på den tredje bygge men aldrig kul med oseriösa leverantörer . Väntar på avgassystemet från AB Performance som kommer bara med dåliga ursäkter hela tiden sen är det provstart . Elsystemet nästan klar , bara koppla in mätarna . Har valt att använda original systemet från Hondan och förlänga den . Kylsystem nästan klar den med . Bränsle systemet klart . Fick hjälp med att tillverka en catch tank på 3L som är kopplat till den stora tanken med AN 10 slang . Testade lite lexan rutor också . Två frågor till experterna på forumet . 1 : Expansionskärlet ska den kopplas in på varma eller kalla sidan ? 99,9% att det ska på kalla sidan men vill vara 100% säkert . 2 : Värme paketet . Inlopp från den varma sidan och utgång på den kalla eller ?
    1 point
×
×
  • Create New...