Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/09/2017 in all areas

  1. Pårbörjat scuttleramen och fått hem 240 styrväxeln. Skall korta av den ca 80mm för att få in tappen till rattaxeln en aning. Tanken är att korta kardan i nästa vecka.
    1 point
  2. 1 point
  3. I tisdags fick jag min aluplåt, andra förösket att köpa plåt på ebay. Första försöket beställde jag 2 mm tjock plåt, men fick 3 mm. Efter lite diskussioner fram och tillbaka, där säljaren bland annat tyckte att jag skulle vara glad för jag hade ju fått dyrare plåt, så fick jag pengarna tillbaka. För plåten som kom i tisdags la jag beställning på en plåt 1x1 m 1,5 mm för 52£ + 10£ frakt för snart två veckor sedan. Efter någon dag kom det ett mail som sa att frakten var fel och borde varit 27£. Efter lite övervägande bestämde jag mig för att köpa två skivor med 27£ frakt. I tisdags dök plåtarna upp och förpackningen var imponerande Men de kändes tjocka så jag tog fram skjutmåttet. Säljaren har lovat nya plåtar i rätt tjocklek. Jag som skulle höra det enket för mig... i väntan på plåt har jag byggt ett växthus, och ställt i ordning garagetältet för Miatan Har också arbetat med slipstift på grenröret så nu är det inte lika bromsande. I fredags dök också min våg från Kina upp, tog nästan 2 månader. Så jag passade på att väga lite motor. Nu är den i körklart skick inc generator och startmotor. Minus grenrör och mototfästen. 147,4 kg! Jag passade även på att väga min andra motor, det enda som inte syns är fördelaren på andra sidan 124,8kg, internet hade fått mig att tro att den siffran borde varit 136... Sen vägde jag även svänghjulet som ska vara legendariskt tunga på insprutarna. 9,3 kg... Kanske inte så legendariskt tunga ändå. Samtidigt när jag räknar samman viktreduktion från lite lättare remskivor, itb insug och halvlätt svänghjul borde det vara möjligt att ha en Pinto redo att landa i bil på ganska exakt 120 kg, inte så kass för ett legendariskt bojsänke. /T
    1 point
×
×
  • Create New...