Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. 1. Anti theft boxen. Vad gör den ? 2. Kommer boxen skicka ut ström på pinne 60? Som du theft boxen bryter om den tycker något är galet? 3. Hot-in-run antar jag är ström som kommer från nyckeln när man vrider om till startläge? 4. Något annat som man ska tänka på annars när det gäller boxen och dess inkoppling? 5. Det finns ingen tryckventil finns det ingen på 150hk modellen default va? Jag vill minnas att WG var direkt kopplat mot turbon i sig? 6. pinne 56 eller fuel pump relay står som "out" men jag antar det är en jordande ingång som driver reläet mot jord? Precis som main-relay gör?
  3. Today
  4. Den säkringsboxen hade jag i min bil. Det räckte nästan till allt. Hade en automatsäkring utanför till p bromsen.
  5. Kan inte mer än hålla med Gustaf. Om uppgifterna stämmer på deras hemsida så står det att: 57" vinge ger ett max downforce på 0-400 lbs / 181 kg 70" vinge ger ett max downforce på 0-800 lbs / 362 kg 80" vinge ger ett max downforce på 0-1200 lbs / 544 kg Allt beror givetvis på bil, placering, vinkel av vinge m.m. så har dom där uppgifterna bara som referens värden. Men sen använder dom samma montering komponenter på alla vingar som jag förstod det. Vajer med M6 skruv som skall hålla tex 544kg och få det stabilt, hmmm vet inte riktigt. Jag har en förmåga att ta till mer gods än nödvändigt 😄 Letade lite på puch pull vajrar, var tvungen att gå upp till M8/M10 ifall man skall klara av ett tryck på vajern på mer än 450kg. Vingen jag har beställt är 176 cm / 69" bred. Skulle vara 7-14 dagars leverans tid, nu med corona epidemin så vet man inte riktigt. Kommer att rigga upp den och börja göra pappmallar när den anländer, då hade det varit trevligt om du meddela mig ifall du ser några tokigheter 😛
  6. Jag stod och tittade lite på den vingen på SEMA (och försökte resonera med dem). Konceptet är intressant men jag tror grabbarna behöver tänka en sväng till på utförandet. Som den var byggd där, så satt reglerstagen i single shear med varsin m6-skruv (typ, kan vara 1/4"). På långloppsbilarna vi kör i Fällfors, har vi sett samma montering av fast vinge vara väldigt instabil, redan med våra motorsvaga (150 hk) bilar så wobblar vingen rejält i fart. Det blir en hel del kraft som sliter och drar i grejerna. Gustaf
  7. Yesterday
  8. Expansionskärlet klart. Fick hem locket efter lite mix men vart fel så fick svetsa om underdelen. Slangen är fel och ska dit en storlek grövre och sedan riktiga klämmor Kablar som blev till övers efter strip 2 Nya sensorn för hastighet Lägger ut kablarna igen. Denna gången utan onödiga saker och nu ska motorns elsystem byggas. Kommer bygga det helt åtskilt från resten. Sensorn. 8mm och klarar 5khz. Testkörde den Kommer nog använda org säkringsbox. Har dock bara denna kvar så får se hur jag gör men är mycket att rensa och bygga om. Kommer gå några timmar så överväger köpa en universal så skippar man rensningsfasen. Kostnadsfråga och tid....
  9. Add Brake upgrade kit Tiger R6 - Cat - Sierra Reference: 705 Condition: New product This is the front Tiger Brake upgrade kit for Tiger R6 - R10 - Aviator Cat - Print £ 432.00tax incl. https://www.tigerracing.com/shop/brakes/49-brake-upgrade-kit-tiger-r6-cat-sierra.html Quantity View larger Rear Disc Conversion Reference: 708 Condition: New product Rear Disc Conversion Print £ 471.59tax incl.https://www.tigerracing.com/shop/brakes/611-rear-disc-conversion.html +Frakt Men nu är det ingen idé att beställa nått hela England är stängt
  10. Tackar för infon! Vad kostar sig detta kit?
  11. Fram så är det ventilerade skivor och bak solida oken fram väger 1029gr och bak 1175gr det är dubbla kolvar fram och enkel bak , bak är oken klar för handbroms köpte kit från tigerracing i England synd bara att jag var sen att beställa stolarna för de står hos intatrim i England och är nästan klara☹️ Bakvagnen är från sierra detta kit bygger på att man har Ford sierra som donator.
  12. Hej, plötsligt händer det... Verkstad urstädat, golv svabbat, Elvito nersänkt från tak, delar framplockade och pannan i djupa veck....Hur f.n var det här tänkt 🤔 mvh Pär
  13. Hittade en action kamera som jag köpte lagom till att bilen fick sina skyltar ( men försvann vid flytten från lägenheten.) filmade årets första tur igår.
  14. Last week
  15. Det vore jäkligt roligt att utveckla en aktiv vinge, jag har inga som helst kunskaper i programmering så jag kommer följa ditt eventuella projekt med intresse.
  16. Välkommen in i byggträsket, håll oss övriga uppdaterade av din resa
  17. Kul med fler Tiger bilar!!! Vilken bakvagn bygger denna på? Vad väger bromsoken och e de för ventilerade skivor eller solida? Fästens passar på sierra spindlar? Med vänlig hälsning, Mikael
  18. Jepp 😋 Man vill som hålla igång med nått hela tiden. Gjorde en beställning på en vinge så får vi se om det blir bra eller dåligt 😋 Har en tendens att spåra iväg med allt jag håller på med. Går i tankarna att göra en aktiv vinge som reglerar vinkeln beroende inbromsning, hastighet och g-kraft. Anledning varför jag går i dom tankarna är att man har en motorsvag bil + att det är kul att hitta på saker som ingen annan gjort tidigare på 7a 😁 Rent mekaniskt så verkar det hyfsat lätt att bygga. Hittade ett elservo som kunde trycka ca 400kg och som styrdes med 0-5v , 0-300grader. Sen till styrningen av servot så har jag funderat på Aurduino. Oavsett om det blir en Aktiv vinge eller inte så tänkte jag köpa en nybörjar kitt för att lära mig lite programering.
  19. På börjat bygge ! sen hur länge det tar att bygga 😥 Det är en annan sak 😁
  20. Tack, kompletterar med ett par länkar https://www.amber-performance.co.uk/product.php?xProd=26774 https://www.demon-tweeks.com/se/aerocatch-3xs-series-bodywork-fastener-pst350-2000/ https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/aerocatch-3xs-compact-shear-tension-latch-fastener-350-2000 Samt tillverkarens hemsida https://www.aerocatch.com/aerocatch-3-xs/
  21. Undra vad dom här fina fästena ska vara till 😊😋😁
  22. Hejsan Tyvärr medföljer inte spak å kopplings arm.Finns å köpa billigt på bildels basen. Och så är jag på jobb nu och kommer inte hem förrän tidigast 6/5 på grund av covid-19 skiten. Om det är intressant trots detta så meddela.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...