Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Janne E

    Fördelare

    Dessa fördelarna kommer härifrån.. http://www.h-h-ignitionsolutions.co.uk
  3. Janne E

    Fördelare

    Hade denna på min Pinto. http://www.burtonpower.com/bosch-ford-sohc-pinto-distributor-kit-road-rally-race-ft295k.html Dubbla 45:or riktigt bra topp med större ventiler o portad och en Kent kam FR33 även en riktigt bra bottendel gjorde att jag hade fin tomgång på 800varv och drog jämnt o fint till 7700....gissningsvis 160-180 häst. Så jag kan rekommendera denna men skall du bygga en värsting Pinto så tycker jag att du skall ha ett tändsystem som du lätt kan justera tändkurvan själv på. //Janne
  4. r Anders

    Sevenbygge Med Swiftmotor

    Idag har jag byggt en däckställning i släpet. Jag började med att förstärka skåpsidorna med formplyfa för att få stöd ner mot flaket. Därefter tog jag en aluminiumstege som jag bockade på längden, samt skruva fast 2 plankor på längden, och skruvade fast i formplyfan.
  5. Jespervejby

    Fördelare

    Har Du tips på grejer som funkar?vad skall köpas och hur skall det kopplas ? tack på förhand👍
  6. Säljer min bensintank pga ombyggnationer! Ca 500x230x180mm och en catchtank i botten. Byggd för att passa haynes roadster. Ca 21 liter. Tät och fungerar. 2st an10 i botten. 1st an10 i toppen plus avluftning. Ingår hållare och en 044 typ pump med filter. Och passande tankband. Finns i borgstena 700kr /Martin
  7. martin_ts

    Grill emblem 7

    Nu endast 70kr 🙂
  8. martin_ts

    Vw polo kylare. Ny

    Säljes 1st helt ny polo kylare. 300kr Finns i Borgstena. Kan skickas mot frakt
  9. swedishGT40

    SwedishGT40 Scratchbygge

    Någon som har coilover med 2,25" fjäder liggandes som man kan få låna lite snabbt för ett enkelt prov av frigång/passform för framvagnen? 8-12" lång där någonstans. Är inte så jättenoga. Behövs rätt så omgående.
  10. Last week
  11. steel

    El konverterad cross

    trevee72: KonverterIng när det är som bäst 👍 Mvh Pär
  12. treevee72

    El konverterad cross

    Hej! Tack Pär. I mitt fall var det lite känsligt eftersom det är en veteranmotorcykel (Velocette LE 1950) och jag ville inte reta originalnördarna alltför mycket. Originalmotorn (på golvet) är utbytt mot en fejkmotor gjord av kasserade delar där elmotorn ersätter (och är måttlik med) svänghjuls-och generatorhus. /P-G
  13. steel

    El konverterad cross

    Tack, Jocke4U! trevee72: Vad snyggt 👍 En annan klass på ditt bygge ! Är själv mer " Quick and dirty ". Den där analyzern har jag på en converterad cykel, funkar kanonbra. Hittade dock en billigare som har en kraftigare/mer Amp shunt på Alibaba. Ska testa den först. stuff: 😀Så är det jämt, finns folk till allt. Gjorde klart batterihyllan, tog 2 mm plåt i botten och i framkant, onödigt grovt men lätt man kör på något i skogen och batterierna är inte billiga. Skar sönder ramen och svetsade dit. Plockade dit "batteripack " och motor. Ramen blir inte optimal, blir ett påplock av rör och förstyvningar. Ramen är ju tänkt för förbränningsmotor med allt vad det innebär. Börjar reta mig på det. Får se hur det går att få fast elmotorn, blir det för kladdigt vete tusan om inte jiggen åker fram igen🤔 Mvh Pär
  14. kengren

    Vedde 7 Byggtråd - Duratec

    Är det inte helt olika kammar när det gäller kompressor/turbo jämfört med att man kör utan. Finns det inte speciella kammar om man sätter dit turbo eller kompressor?
  15. Jespervejby

    Fördelare

    Hej, skulle vilja koppla in vacuumet igen, kan jag få tips på hur det skall göras när det ser ut såhär? Trevlig helg!
  16. swedishGT40

    SwedishGT40 Scratchbygge

    Fästena till stötisar bak klara. Fram kvar o färdigställa👍 Även främre börjar närma sig. Ska bara mäta ut positionen, punkta och så får vi se om övre bärarmen klarar sig eller måste modifieras 😐
  17. vedde

    Vedde 7 Byggtråd - Duratec

    Hej Funderar lite på det här med Kammar och tror jag kommer byta till lite vassare för att få till effekten ordentligt i puffran. kollar lite på Raceline som har 2 st kit som verkar prisvärda Kent kammar som det troligtvis blir. Nu med Brexit nära så blir det inget kul att köpa saker från England i fortsättningen. Jag kanske skall avvakta tills kompressorn är i och jag testat 1 säsong med den i rätt skick innan jag byter kammar så det inte blir för mycket på en gång.. /Vedde
  18. stuff

    El konverterad cross

    När jag ser formen på elmotorn och batteripacken så slås jag av idén att ta en glidare och placera dessa i en V-konfiguration som en flört till den ursprungliga v-twinen. Hade sett coolt ut. Edit: Andra har såklart redan tänkt tanken 🙂https://newatlas.com/juicer-old-timey-electric-bicycles/21045/#gallery
  19. treevee72

    El konverterad cross

    Hej! Mitt elkonverteringsprojekt gick ut på att inte synas. Kan rekommendera Cycle Analyst 2.4 HC från Grin Technologies. Gjorde den infällbar. /P-G
  20. therealpinto

    Fördelare

    Grejen med vakuumsignal på motorer med separata spjäll (som dubbla förgasare) är att signalen från en enskild runner kan bli rätt ojämn. Lösningen kan vara att ta vakuumsignal från flera runners, ibland med en liten utjämningskammare emellan, kanske också med en strypning i ledningen till fördelarens vakuumklocka som gör vakuumet jämnare dit. Det brukar vara värt att prova om man vill ha bra körbarhet i bilen. Ska den bara gå bra på maxlast (tävlingsbil) spelar det mindre roll. Gustaf
  21. Jocke4U

    El konverterad cross

    Coolt Pär!
  22. Jocke4U

    Henriks GT40

    Härliga bilder @Starhonk/Henrik
  23. Starhonk

    Henriks GT40

    Kul minnen från Gelleråsen i somras där vi var fyra GT40:samt Mangans E30eftersom han inte fått ihop GTn. Nästa år Magnus? mvh Hemrik
  24. steel

    El konverterad cross

    Hej, har böjt rör ikväll. Blev inte så många vargar..... Blir själva hyllan för batteripacket. Blir kompletteringar med förstärkningsplåtar och stag. Måste även tänka till runt fästet för motorn. Vill inte sätta dit något i onödan. Har beställt Power Analyzer , shunt som mäter volt, amp , effekt och tid kvar i batteri. Laddare på 84 volt 10 A, väger ca 3 kg. Kanske inte blir någon ombordladdare ändå, får se. Mvh Pär
  25. martin_ts

    Liten kylare typ Micra

    Hej! Har en helt ny kylare av typen "polo" kylare. Vanlig att använda i locost bilar. Ny i oöppnad kartong. 300kr Tror cell mått är typ 380x340mn x 35 /Martin
  26. Mumiin

    Nystarts bygge

    Hej förbereder ett locost bygge. Ram val: mcsorley 442e Motor: 850/v70 glt 170hk Växellåda: m90h vitblock Bakaxel: 1031 från 740 Rattstång: 740 Styrväxel: 240zf utan servo. Spindlar: volvo 140-74 Har lite funderingar hur jag ska göra mina a-armar. Kan jag följa boken" by Chris gibbs" om just infästningarna och hur räknar jag ut hur långa bärarmarna ska vara? Inte jätte haj på casim.. Tänkte köra med s80 16" fälg 8" breda och navvända bak. Rekommendation för däck profil? Har massa frågor just kring byggandet. Jobbar på smidesverkstad i Vimmerby så har tillgång till svarv. Klipp. Svets m. M och material. Behöver bara begära ut material spec. Mvh Jari
  27. AlfaRonny

    Liten kylare typ Micra

    Behöver en liten kylare, t.ex Nissan Micra Mvh Ronny
  1. Load more activity
×