Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Hur stor vinge, bredd och höjd över karossen, vågar man ha utan att bli stoppad av polisen ?
  3. loop

    Nytt elektriskt fordon ?

    Trevlig "ramjigg". Har du lust att dela med dig vad är det för mått och dimensioner på den?
  4. Tänkte att jag skulle fylla på i tråden hur jag till sist löste det. Shims-tejpen togs bort och ersattes av en hylsa som krymptes på plats och svarvades till rätt mått (30mm -> 32mm) Kortänden planades och en försänkning samt gänga svarvades En förlängare som adderar 5,5mm med SGA-spår svarvades En special-bricka som minskade axialspelet svarvades Förlängaren monterades med lagerlåsning och skruven fick gänglåsning så det bör sitta 🙂 Resultatet blev superbra och nu slipper jag oroa mig för det i fortsättningen. Nu bygger jag vidare mot nya problem som ska lösas.... Godafton!
  5. Helt rätt gissat! Tog lite mod att sätta borret i instrumentbrädan men alla hålen hamnade rätt. Han med en kortis i garaget efter jobbet, sen kom lilltjejen o ville vara med. Notera spakarna för värmepaketet de är anslutna till ett fungerande värmepaket, kommer mer bilder om det en annan gång. Ska bli krymplack på aluplåten för spakarna och lite matta på tunneln. Men börjar tro att sånt får vänta till efter besiktning. Nästa job blir el till instrumenten. /T
  6. Hmmm, den var större än vad jag mindes 😋 Funderar på en lite mindre modell, sen får man väll anpassa lutningen efter motoreffekten så man får en bra balans på bilen.
  7. Godkänd utan anmärkning. Pga datastrul på TS fick jag inte reg-Nr förren kl 16 å sen kontaktade jag försäkringsbolaget där jag anmälde reg-Nr sedan kunde jag ställa på bilen. På Måndag skall jag gå in på polisstationen å se om jag kan få några tillfälliga regplåtar. Nu skall jag tvätta bort all skit som samlat sig efter resan till besiktningen , totalt blev det 11 mil i regn,
  8. En sån vinge vill jag oxå ha på min. Magnus berättade för mig att den är en avgjutning från någon Porsche cup bil gjord av HJCC. Meen med den på så behöver man mycket motorpulver så där sket det sig för mig:-) hahaha. På min förra BEC hade jag vinge både fram o bak och man märker verkligen vilken downforce det ger och detta äter hk. Magnus får rätta mig men jag tippar på runt 350-400hk i hans SAAB motor.
  9. Inspektion enligt Enskilt Godkännande pågår, det ser bra ut änn så länge, inga klagomål eller kommentarer.
  10. Last week
  11. Det kan jag tänka mig 😄 är ju så otroligt kul att köpa nya saker och montera. Är grymt nöjd ändå hur bilen presterade senast på kullen, får man bara öva mera på bana så tror jag det kommer att bli riktigt bra. Sen är jag av den typen att det borde vara lättare och roligare att öka effekten istället för att sänka vikten 😀 Man får se vad Jultomten kommer med i år ................ Har och är mer sugen på att montera lite prylar som ökar downforcen, man blev ju lite taggad efter kullen med han som hade vinge både bak och fram 😁
  12. Däck och fälg gör stor skillnad och på rätt ställe också (ofjädrad vikt). Bara ett byte till smalare fälgar och däck (slicks) på min gjorde 7,5 kg och då var det 13" både för och efter bytet. Var nere på 446 kg utan förare och soppa innan jag sålde den vidare. Men passa dig för viktträsket! Det är väldigt lätt att fastna där.... 🙂
  13. Ringde till PJ och fick tala med en trevlig herre och det visade sig att de kunde bygga vad som helst i rostfritt. Så jag gjorde en ritning och idag dök den här upp 2v före brexit 😊. Det är 3 gånger så mycket dämp material i den nya så det vore väl fan om det inte skulle påverka ljudnivån i positiv riktning.
  14. Jag kör själv Kaspersky Free...varnar på en del som man kan redan från start se vara suspekta sajter men inget på locost. Det enda jag har hittat är bort-kommenterade bilder. De ska inte laddas pga att de är bort-kommenterade men potentiellt (över)känsliga "granskare" (=Bit Defender kanske ?) kan ändå se att dessa "inaktiva" bilder refererar till en HTTP adress och när man riktiga sidor med HTTP länkade media från en HTTPS sida dvs säker så kan det varna. 'S'-et i HTTPS står för secure och att överföringen mellan server och webbläsaren är krypterad med SSL/TLS. Detta har vi på alla sidor inkl. forum. Så jag ser ingen anledning till oro men ändå irriterande att få dessa. Ska kolla vidare och tacksam för information som kan hitta det som orsakar det
  15. Hej, monterar vidare ! mvh Pär
  16. Vägde bilen innan montering av kaross, bur och passagerar stol, 460kg. Kaross, en stol och bur ca 90kg
  17. Ha ha...va faktiskt inte dig jag tänkte på men du känner dig själv bäst;) Tänkte mest på fälgar och däck. Finns nog en hel del vikt att kapa där om du går ner till 13”.
  18. Om du syftar på mig kan jag inte annat än hålla med 😋😂 20kg ska nog gå att ordna 🙄😋
  19. ?? Vad ska detta bli då? 🤔😳 Såg nu att det skulle kunna vara hål för instrument.
  20. Ok. Gött att det inte va några större grejer. 550kg e en bra vikt. Finns lite potential för bantning oxå;)
  21. Saknade reflex bak och saknade sido blinkers. Blev en ny vägning tackvare intypning av buren. Vikt utan chafför 550kg 🙂
  22. Fick koden T12BF inskriven i regbeviset idag😁 Fick 2 anmärkningar som gick att lösa, sen ett återbesök idag och sen var det klart.
  23. Hm nu blev det inte riktigt som jag tänkt från början, köpte mig ett GT-instrument till en Volvo 140 istället ska komplettera med 2-3 mätare till från biltema
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...