Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Hansol

    Wingnut

    Håller med tidigare postare otroligt och imponerande jobb !
  3. Lekt lite med införskaffad 3D-printer (får börja med små saker som nybörjare) Lite färgläggning och sen resin ingjutning på det, så kan det kanske blir bra.
  4. Today
  5. Om det är nån som har rattstång med lås och hela stången och/eller en styrväxel till Ford Sierra liggande så är jag intresserad av att köpa. Henrik. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  6. ulwe

    Wingnut

    Det senaste halvåret har jag insett att oavsett pris, kvalité eller modell så är ett färdigt kit värt mycket! 🤣
  7. Mycket matnyttigt i ämnet, tackar 👍 Idag dök spakstället upp, blir riktigt smutt 😁
  8. Det är ganska enkelt att pilla ner lagerbanan men ändå "tajt". Sätet är nytt (aluminium). En liten film: https://office.jarkeborn.se/index.php/s/pirEPLzQtaXHq7L
  9. Skärmarna del 2. Breddningsplåten sänker vi ner en bit i glasfibern för att den ska ligga flush. Skärmen kommer sedan att skruvas fast i skärmvingen i nederkant för att enkelt kunna välja om man vill kunna köra med eller utan skärmarna. Vi kommer sedan nita och sedan plasta fast plåten i glasfibret. Dock så ska plåtbitarna att lackeras innan detta sker. Snart så kommer en del av plåtarna tillbaka från lackering! SÅÅÅ SPÄNNANDE!!
  10. Var ett tag sedan man svetsade ALU så tog lite tid att ställa in svetsen men när det var gjort flöt det på igen. Svetsade i lite nya fästen för kylaren. Fästena till bältena på plats. Saknar bara bågen. Har positionerat dem så pga av stolar och efter att ha pratat med Bosse.
  11. Säger som Örjan 40-60 förhållande är normalt för en GT40 MK1-2 och med tanke på ditt motor/växelåde -val så är 1150 kg samt viktförhållandet riktigt vasst . På tiderna när det begav sig landade man monocoque bilarna på 2680 lb (1217 kg) MKI och II och 40-60 förhållanden
  12. Tack Örjan för dom fina orden. swedish GT40 Jag har köpt min växelspaksknopp på Ebay från denna https://www.ebay.com/itm/Rally-Stripe-Shift-Knob-2005-2006-Ford-GT-Supercar-GT40-Shifter-Ball-Gulf-Blue/272050925025?hash=item3f577fade1:g:S44AAOxy88lRYR8j
  13. Din bilen är i särklass Magnus. 40 - 60 är normalt och ett bra värde för våra bilar. Min hamnade på ca 1050 kg och nära 40 - 60
  14. Bronto

    Esther 001

    Ja ta gärna någon bild från sidan. Är intressant att se hur bra radien på skärmen stämmer! 🙂
  15. Lättad motor, lättad förare o lättade bromsar så är du nere mot 1100 ska du se. Sen kan du säkert snåla in på volym av vissa vätskor, batteristorlek o annat 🤣 EDIT: Förresten Magnus, vart köpte du knoppen? Är sjukt sugen på en likadan fast gulf blå/orange. Hittar dem bara i grovgängat dom jag hittar, skulle vilja ha M12x1,25... Får kanske lösa det själv istället i verkstan.
  16. Googlade lite på andra bilars viktfördelning och det ser ut som även Porsche har samma fördelning som 60/40 ungefär... sport auto shows a weight distribution (front/rear) of 38/1/61.9% for their 991 CS test car Porsche 997 C2 : 38% front , 62% rear Porsche 997 C4 : 40% front , 60% rear Porsche Cayman : 45% front , 55% rear Nog för att jag är lite tung men jag har ju gjutjärns 5.4 i nu så där finns mycket att hämta. typ 40 kg om man vill byta till alu motorn
  17. Rent spontant så verkar den lite tung, 40/60 i fördelning är också i det baktyngre laget om man jämför med färdiga kits. Även fast motorn är i alu så antar jag att den stora motor/växellådan väger sitt lilla extra? Jag kommer säkert hamna över 1100 jag med då man ska ha AC och har tyngre bromsar än många andra. Gjutjärnsspisen hjälper inte direkt till. Med det sagt så ligger fördelningen ändå inom rimliga gränser då det blir mer vikt bak för grepp där effekten ska ner och underlättar bromsning.
  18. Yesterday
  19. Nu när allt är på plats så vägde jag bilen. Det är 10 liter bensin i och alla andra vätskor är fyllda. Jag sitter inte i så det blir 100 till... Vad väger ni andra in på. Min heffaklump:) väger strax under 1200kg
  20. Jag visade upp bilen i Hagmans monter på Automässan i Göteborg. Riktigt trevligt och så många intresserade som jag pratade med hela tiden.
  21. Funderar på att köpa 30 liters modellen. Hur djup är tanken? Vill kunna tvätta ett bowlingklot som är 22 cm i diameter. Tacksam för besked innan jag beställer. /Ronny
  22. Mattias Lindvall

    Wingnut

    Imponerande [emoji851] Skickat från min iPad med Tapatalk
  23. Är sätet glappigt ? Är det en hyfsat tajt passning skulle jag prova 641 först, den ger dig en enklare demonterbarhet om det inte funkar gå på 638. Vid ett glappt slitet säte så är 660 ett bra alternativ att döma av tabellen. När du limmar så är det ju viktigt att du ser till att lager-ringen är nere i bott tills det härdat, detta förutsatt att tanken med konstruktionen är just att lagret ska vara i bott ! :-). Mina 25 öre ! / Kjell
  24. Tjenare, Behöver "limma" hjullager-sätet vilket jag inte har gjort tidigare. Finns några olika Loctite och funderar på vilken som är mest lämpad. Har ni några erfarenheter? Bilder från http://dm.henkel-dam.com/is/content/henkel/RetainingDesignGuidepdf
  25. Beställde lite skruvar idag från https://www.gwr-fasteners.co.uk/ Deras frakt är ok (£6) om man beställer under £10 men kilar iväg sen. Rätt bra priser på skruvarna. Har en del annat också
  26. steel

    Wingnut

    Vilket arbete !! Mvh Pär
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...