Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Hydraulrör är allmänt rekommenderade som bärarmar och i tjocklek 3mm, så kör på det.
  3. Hej! Hade tänkt att använda Hydraulrör R30*3 ST37,4 E235N EN 10305-4 Brottgräns är 340 N/mm2 och Sträckgräns är 235 N/mm2 och Förlängningen är 25%, till mina bärarmar, så då ligger jag på rätt sida enligt SFRO boken om jag tolkar den rätt ? Hittade materialet hos EMC i Helsingborg. mvh Mikael
  4. Fick tillbaka spridarna från service igår. Extremt snabb service hos BJP Race, en eloge till dem. Skickade dem i måndags och fick tillbaka dem igår (torsdag). Snyggt förpackat, alla gamla packningar osv följde med tillbaka. Resultatet då? Inga fel på dem, vilket var bra och dåligt. Skall göra lite fler tester som jag fått tips om här och på andra forum med spolar och tändstift. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  5. Yesterday
  6. nickezix

    Esther 001

    Då har jag äntligen fått tag på just den växellådan jag egentligen alltid velat ha i min bil, en m45 seklåda, å nu ska den i! Tack Benny Steen för en smidig frakt hem till mitt garage! Lätta att hitta, Nej! Billiga, Nej! Men porrigt, JA!
  7. Tanken är att använda den med de mått den har, det verkar bli att passa mig rätt bra. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  8. Har du kört dom mot tändstift? Bryt upp sidoelektroden så att du har 5 mm avstånd. Det måste vara gnista minst så långt i luft för att det ska slå 0,5 i cylindern.
  9. Du får 300 hp ur båda motorerna med i princip bara en lite större turbo och spridare. Själv har jag varit på väg till E85 de senaste 10 åren 🙂 men inte fått tummen ur. Nu tvekar jag då det börjar bli långt emellan E85 mackarna runt mig ( liten tank oxå ) . 2.0 kan du varva mer ( jag varvar 7200 med orginal HW och b202 kammar ) 2.3 ger mer mördar moment i botten ( och tilll lådan) men borde nog inte gå över 6500rpm . Så med "bara" 300hp är inte E85 ett måste mer en rolig grej eller förbereda för mera mos
  10. Då motorn som sitter i är en original oskruvad 2.0T på 150hk (235hk med magnetventil) och att jag har en 2.0T och en 2.3T i garaget som någon av dem ska renoveras för att sedan sitta i bilen med mera hk. Så tanken är att i framtiden renovera en motor och därför gick tankarna till etanol/ bensin och hur man får hk över 300 i någon av dessa motorer. Är det någon som renoverat/ trimmat sin motor som man kan läsa i någon tråd?
  11. Ok , brytpunkten hamna högre det var ju bra
  12. Jo, men på lätta bilar med låg effekt blir det i praktiken ingen Malus att tala om. Med 1200 kg totalvikt behöver man ha över 175 kW ungefär för att det ska börja bli Malus och då är den på 422 kr/år. Det är just faktorn att det är totalvikt som ligger till grund för CO2-beräkningen som gör att lätta, tvåsitsiga amatörbyggen ligger bra till. Kommer man uppåt 1500 kg totalvikt börjar det bli annorlunda. Gustaf
  13. Last week
  14. Nu är rören bak klamrade och t-kors på ny plats. Fick tyvärr inte in den mellan plåtarna, det skulle kollidera med kylarrören då, annars hade det blivit ännu mer dolt.
  15. Sålda! Säljer 2st helt nya prepreg kolfiber skärmar. Passar bäst till 15” men funkar även till 13”. Grymt fina och lätta! Pris: 2500kr + frakt
  16. Finns det inte en Morot i att E85 regga från start ? Skatten faller ju till nästan inget. Speciellt som vi ju betalar Bonus Malus på våra grejer ( kanske inga jätte summor på lätta bilar men ändå , bättre göra innnan regg)
  17. Tror du att fordonet kommer brukas så pass att bränsle är en fråga?
  18. Nu är allt fixat och godkänt för SFRO 2, nu är det bara att vänta på papperet och sedan beställa regbesiktning. Skulle vilja ha bilen klar innan vintern så att vissa saker byggs om för mer körglädje. Har förberett med en magnetventil och en styrbox med steg 2 (235hk). Men funderar nu när bensinpriset stigit så mycket om man inte skulle konvertera till etanol. Slänger ut frågan. Vad behövs göras/bytas för att köra på etanol? Hur tänker ni andra med för och nackdelar? Är det lättare att plocka ut mer hk?
  19. Verkar dock som att jag fått 15" varianten. Skall kolla med Kitcardirect men tycker de är lite stora för att vara till 13". Eller?
  20. Lite delar har trillat in till vinterns uppdateringar 7" diffklump med 3.62 utväxling. (Tack Figgs) 3.92 utväxling som skall in i diffklumpen. (Tack Gabbe) Saknar nu bara en LSD diff. 13" csr framskärmar i kolfiber Fick även hem skärmar till polarens Dax Rush. Oxå i kolfiber
  21. Har nu köpt diffklump och utväxling Letar vidare efter bromsad diff typ quaife atb eller liknande. Hör av er om ni har något liggande.
  22. Kört färdigt med klammer för bromsrören bak nu, ska kolla hur jag vill lösa förgreningen, sen fortsätter jag framåt o kör klart innan jag avslutar panelarbetet bak. Som ni ser så kommer mycket lite av rören att synas efter panelerna är på plats.
  23. Haha! Ja nä det är rätt långt till veden plus att jag tänkte fixa nån slags skärm eller liknande när jag närmar mig. Då jag inte har möjlighet att bocka själv så beställer jag rören av en kille jag känner. Han jobbar bland annat med att bygga offroad-bilar så han har gott om prylar och maskiner. 🙂 Hittills är a-stolparna, b-stolpebågen samt hjulhus/insteg beställda. Hoppas bara jobbilen blir lagad snart så dom kan hämtas.
  24. Han hade väl butiken i Blåkulla tidigare men slog igen p g a hyran vart för hög. Trevlig kille med bra utbud, handlade av honom när jag åkte förbi på väg till kontoret i Sumpan. Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
  25. Med 99% säkerhet är den OK, jag tycker mig se HC/R och A på glaset. Gustaf
  26. WOW- jag skall börja ladda upp alla mina som jag har och får dela. hoppas flera kan göra samma för att hjälpa medlemmarna.
  27. Jag mailade och bad att få ett bättre foto på denna igår, återkommer när jag får svar: https://www.sagro.se/sv/artiklar/stralkastare-rund-h4-161mm-botten-monterad.html
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...