Jump to content

SFRO besiktningsgubbe


Recommended Posts

Hej på er,

Jag är nära att köpa ett projekt, men skulle vilja diskutera med en SFRO-gubbe innan för att vara säker på att jag kan få igenom bilen utan att börja helt från början. Köpa ett en befintlig bil är ju bara en vinst om det blir en besparing i tid och/eller pengar. Jag är rädd att det skapar mer problem än att göra nytt...

Hur går det till, ringer jag vem jag vill (vem vill jag då ringa till...?) eller blir man tilldelad en som bor i närområdet?? Jag bor mellan Ulricehamn och Falköping, vem skulle ni rekommendera??

Bilen ifråga har körts i Sverige under ett antal år men då varit utlandsreggad, ramen kommer från en känd tillverkare i England, all dokumentation, kvitton osv finns. Idag är bilen delvis nerplockad för att ägaren skulle bygga om lite men inte orkade ro till land.

Era åsikter är viktiga, så var inte blyga! :bowdown:

/Tony

Link to comment
Share on other sites

Till att börja med, vad är det för tjocklek på godset i ramen? 1,6 mm används av vissa engelsmän, och vad jag vet är det inte ok i Sverige.

Ja, jag glömde mitt skjutmått hemma... Ska dit någon runda till så det står högst på listan!

Link to comment
Share on other sites

Generellt sett bör du kontakta den besiktningsman som är närmast dig.

I ditt fall tror jag att Luigi DeBarone i Alingsås är enklast.

Gustaf

Ska samla på mig lite mer info och bilder så får vi se vad han tror, jag är redan rädd att det inte kommer gå... Tyvärr...

Link to comment
Share on other sites

Lägg upp en länk till den om det finns så vi får se.

Jag är lite hemlighetsfull eftersom många här känner igen bilen från sin forna glans, men den är illa åtgången som den står just nu... Jag har gott om bilder som kommer när jag beslutat mig vare sig jag slår till eller inte.

Link to comment
Share on other sites

Håller med, Ludde är riktigt bra och ser till helheten.

Jag har westfield wide track armar som är 1,6 mm och ovala och till detta en tung SAAB gjutjärnsspis med turbo, intercooler och andra coola grejer :)

Visst jag har knäckt en länkarm men det var ett amco-räcke i vägen ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...